Daaleman is toch zo goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Daaleman is toch zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 14:02

Een vriendin van mij heeft een Daaleman zadel aan laten meten voor haar paard.

Het eerste zadel wat ze "kreeg" was te klein voor haarzelf, het bleek een 17,5" zadel te zijn ipv een 18". Vervolgens kreeg ze na enige tijd wachten een ander zadel, dit maal een 19" Scheve mond . Aan de grote kant natuurlijk, maar ze was het wachten inmiddels zat, dus ze besloot dat zadel te nemen.

Inmiddels heeft het paard wervelproblemen en de bespieringsproblemen gehad door het zadel. De fysio heeft dit ook bevestigd.
Daaleman is langsgeweest en heeft het zadel opnieuw opgevuld, in eerste instantie leek het beter te liggen, maar doordat de boom eigenlijk een maat te smal is, begint het nu weer te wippen.

Nu heeft het paard sinds gisteren er ook nog drukking bij gekregen:
Afbeelding
Afbeelding

Van het weekend zou Van Rijs langskomen om andere zadels te passen, dat kan ze nu dus ook wel vergeten, aangezien die drukkingen dan nog niet weg zijn waarschijnlijk.

Daaleman wil niet geloven dat de problemen voorkomen uit het gebruik van hun zadel. Frusty Iedere keer als ze belt, beloven ze langs te komen als ze in de buurt zijn. Uiteindelijk komen ze dan, maar het enige wat ze doen is het zadel een beetje vullen, terwijl er eigenlijk een ander zadel moet komen.


gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:04

klinkt niet best. ik heb ook een daleman, op zich erg tevreden maar ook niet optimaal. ik heb voor mijn andere paard een hulsebos laten aanmeten. Maar ook over hulsebos hoor je minder goede reacties. het blijft lastig een goed zadel. Maar als daleman een verkeerde boommaat heeft gebruikt dan moeten ze het zadel toch gewoon ruilen????

Geniet van de dag

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:16

fouten worden gemaakt, dat is nu eenmaal menselijk, maar ik vind wel dat als het duidelijk is dat er fouten gemaakt zijn dat je die wel moet rechtzetten, zeker de fouten die jij beschrijft

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 16:23

Ze gaat nu van narigheid maar een ander zadel kopen en ze probeert deze (met veel verlies natuurlijk) te verkopen.
Ik vind het vreemd dat Daaleman met hetzelfde zadel blijft prutsen, terwijl de boom te smal is.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:33

Heb je al een second-opinion bij een andere zadelmaker gevraagd?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 18:40

Saar4 schreef:
Heb je al een second-opinion bij een andere zadelmaker gevraagd?


Als de boom te smal is, dan kun je er wel iemand anders naar laten kijken, maar dat heeft toch geen zin.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:26

Voor zover ik begrepen heb is de breedtste maat die daaleman kan leveren maat 32. Tegenwoordig hebben de meeste paarden maat 33/34 en wordt er dus vaak om iets passend te maken alleen wat vulling weggehaald oid wat uiteraard niet helpt. Een goede zadelmaker kan voor ong 100 euro je zadel écht verbreden naar elke gewenste maat. Misschien kan je dan die kosten nog verhalen op daaleman?

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:16

Citaat:
Als de boom te smal is, dan kun je er wel iemand anders naar laten kijken, maar dat heeft toch geen zin.


Maar als een andere zadelmaker kan bevestigen dat het geen goed passend zadel is, heb je bewijs dat Daaleman zijn werk niet goed gedaan heeft. Hij zal dan moeten zorgen voor een passend zadel. Ik zou hem in dat geval plat bellen/mailen/zeuren.

Hoewel ik uit ervaring kan zeggen dat niet iedereen daar gevoelig voor is. Mijn probleem is toen door een andere zadelmaker opgelost.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:01

Het zadel heeft meerdere problemen, of het paard heeft meerdere problemen met het zadel:
- boom is de smal
- zitting is te lang waardoor het teveel op de wervels drukt bij buigingen
De achterkant van de zitting hadden ze door opvullen wat ronder gemaakt, waardoor hij wat minder ver kwam, maar daardoor ging hij weer wippen.

Die vriendin heeft meerdere malen gebeld, maar er komt geen oplossing. Ik heb er ookal op aangedrongen dat ze het hoger op moet zoeken (bv. brief laten schrijven in een rechtswinkel), maar ze is het zat.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:08

Ik heb 2 Daalenman zadels op maat laten maken en pico bello. Goede service, geen problemen dus. Ik denk dat je vriendin pech heeft gehad. De Kon. Stallen en bereden politie rijden bijna allemaal op Daaleman zadels.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, fro, hagelslag, meniekske en 107 bezoekers