veearts getrapt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

veearts getrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 13:49

Aangezien Katinka een luchtweginfectie heeft (gehad) moesten we vandaag voor de laatste keer antibiotca spuiten.
De eerste dag ging het goed maar ze werdt steeds feller op de dierenarts.
Vandaag was de laatste dag en ze begon al te stuiteren toen ze even wou luisteren naar de luchtwegen.
En toen moest die spuit erin, gelukkig hebben we een snelle dierenarts en hij zat er dus in voor Katinka er erg in had, maar ja toen gaf ze zo'n knaller van een bok (RAAK) dat ze haar toen aan haar staart een klein stukkie heeft opgetilt, het was gewoon niet normaal zo verschrikkelijk fel als ze is, kleine dreumes.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:54

Polly schreef:
hij zat er dus in voor Katinka er erg in had, maar ja toen gaf ze zo'n knaller van een bok (RAAK) dat ze haar toen aan haar staart een klein stukkie heeft opgetilt


dat stukje snap ik niet... Verward

Your stairway lies on the whispering wind

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:54

Wat heeft het voor nut om een veulen aan de staart op te tillen? DAt is geen normale straf voor een pony, en ze zal er dus ook niks van begrijpen.
Als hij haar een schop of een tik gegeven had, had ze ervan geleerd, maar dit heeft totaal geen nut.
Wel fijn dat ze weer opknapt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:57

oke nu snap ik heb, vind alleen btje rare reactie om aan de staart op te tillen !!

Your stairway lies on the whispering wind

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 13:58

het was ook niet als staf bedoeld, sorry beetje onduidelijk geschreven.
Alleen de naald zat er maar in en de antibitica nog niet, Katinka wilde absoluut NIET stilstaan, dus om te voorkomen dat ze met een hele injectiespuit zou komen te lopen heeft ze dat even gedaan, 5 seconden ofzo. Katinka had er verder ook geen last van (zo zag het er in ieder geval niet uit)

[edit]nou vind ik een schop ook niet erg vriendelijk tegenover een shetveulentje [/edit]

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:12

Toch Renee straft een moedershet of wat voor paard dan ook het veulen met b.v een schop[trap]of een beet.Ik weet niet zo heel veel van paarden maar weet dat als je ze wanneer ze zoiets doen en direct reageerd met een trap terug ze het wel uit hun hoofd laten de volgende keer!

Natuurlijk wil je kleine dieren en kinderen beschermen,maar ze moeten al vroeg weten wat ja en nee is [wat wel en niet mag dus]

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:14

Aha, nou snap ik het beter, maar vind het nog steeds een vreemde manier. Kan me ook niet voorstellen dat je met 2 man een veulentje niet onder controle kunt houden Haha!
En nee, een schop is niet vriendelijk, maar er bestaat een hoop verschil tussen een tik met de voet en een veulen doormidden schoppen.
Maar als een veulen mij zou schoppen zou hij toch lik op stuk krijgen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 14:14

dat snap ik ook wel, als Katinka mij mept krijgt ze ook een goeie mep terug, maar ja ze liep wel rond met een naald in haar bil en je wil natuurlijk niet het risico lopen dat ze wegspringt, valt en dan op die naald land, we hebben even niet opvoedkundig gekeken maar vooral naar de veiligheid.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:15

Polly schreef:
het was ook niet als staf bedoeld, sorry beetje onduidelijk geschreven.
Alleen de naald zat er maar in en de antibitica nog niet, Katinka wilde absoluut NIET stilstaan, dus om te voorkomen dat ze met een hele injectiespuit zou komen te lopen heeft ze dat even gedaan, 5 seconden ofzo. Katinka had er verder ook geen last van (zo zag het er in ieder geval niet uit)

[edit]nou vind ik een schop ook niet erg vriendelijk tegenover een shetveulentje [/edit]


Inderdaad ben ik met je eens, een schop vind ik niets voor een shetveulen die bovendien al een injectiespuit in zijn bil heeft...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 14:16

Billy schreef:
Kan me ook niet voorstellen dat je met 2 man een veulentje niet onder controle kunt houden Haha!


Een shetveulentje die een eigen willetje heeft, ze draaien alle kanten op, ze stond al met 1 kant tegen een hek maar ze denderd gewoon door, dwars door je heen als het moet (uiteraard krijgt ze op haar lazer als ze dat doet)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:34

Je hebt wel gelijk,in jou situatie heb je goed gehandeld hoor Haha!
Het is ook niet vreemd dat een veulen trapt,als het net pijn is gedaan,maar ik was het met Billy eens dat als het om een echte gewone gemene bok of trap gaat ,je meteen moet straffen.Dan bedoel ik niet tijdens een enting!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:37

Ik zet onze shetveulentjes zo dicht mogelijk tegen mij aan 1 hand tegen de borst en met mijn andere hand pak ik de staart vast, zo heb je veel controle over je veulentje, als hij namelijk veel beweegt,trapt ofzo dan knijp ik in de staartwortel. Van langzaam naar wat harder (ligt er natuurlijk aan in welke mate het veulen probeert te ontkomen of trapt. Denk eraan shetlanders zijn klein maar ook oersterk!!! zelfs veulentjes. Probeer hem vast te ouden koste wat het kost als hij nl eenmaal weg is weet ie dat voor de volgende keer. Winstpuntje.
ff off-topic (ik heb een keer rodeo gereden op een shetlandhengstveulen. Had hem alleen bij de borst vast en galloppeerde weg. Toen met twee handen vast gepakt en meegerend kon er natuurlijk niet op rijden was te klein dus liep boven hem (zo snel had ik nog nooit gerend) Uiteindelijk kreeg ik zijn neusje te pakken duwde die omlaag, hij minderde vaart en toen kon ik eindelijk zijn staart grijpen) zo moest er ff uit pardon....
Ik zou het veulentje niet meteen trappen, is idd. moeilijke beslissing met zo'n spuit in zijn bil. Denk dat dit wel een goede oplodssing is geweest.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:34

Haha, wat een monster! Dit is toch niet het lieve kleine onschudige veulentje wat ik op die foto's gezien heb toch Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:30

Is bij onze DA ook gebeurt alleen wel met 2 benen de stal uit door een groter paard, hij is nu dus heel bang voor paarden maar komt nog steed op de manege en probeert het weer x op x veel respect voor deze man!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:36

Ik ben bang dat als onze veearts getrapt word dat ie toch een klein tikkie terug uit deelt, en als hij het niet doet doe ik het wel...............Maar mijn veearts kennende kan ik dat wel aan hem overlaten

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:16

Desnoods op de grond krijgen en eroverheen gaan hangen. Werkte bij Wencke ook uitstekend! (scheelt dat 'ie er zelf bij ging liggen toen 'ie zijn veulenspuit kreeg)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:08

whahaha was best wel grappig dat Katinka raakte he` *LOL*
nouwja ze de DA heeft vast wel iets ergers gehad!!
nou ze treft et wel met jou Knipoog
eerst wakker bellen en dan nog een schop van je veulentje Haha!
whihiihhi

Stop Wishing, Start Doing

LBroekhuizen Fotografie https://www.facebook.com/LBroekhuizenFotografie/

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:18

So dan nu al lekker pittig beestje, ik snap best dat ze gestraft moest worden voor wat ze gedaan had maar kon dat niet op een andere manier?

nou in ieder geval nog succes met der!!!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:22

Wij nemen ook de veulens aan de staart mee hoor.........kop en staart, niet meer dan logisch. Niet dat we aan de staart trekken maar we pakken ze wel bij de staart

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:52

Als je ze aan de staart pakt dan blijven ze meestal een stuk rustiger staan. Hand onder de staart en de staart omhoog duwen

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:12

Zo zeg, er wordt wat getrapt en misgestapt deze week! Bloemkooltje dr vader op zn tenen gestaan door dr pony (AUAUAUAU), je veearts getrapt, het gaat lekker! Zou het toch wat maken hebben gehad met het feit dat het vorige week vrijdag de 13e was en het ongeluk is blijven 'hangen'?? Hihi
Gelukkig gaat het wel weerd beter met je pony! Ach gut

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, GoogleAdsense, Patriesje, Selima, ulaantje en 34 bezoekers