Vliegendeken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat is de beste vliegendeken?

Rambo Flybuster
8 (22%)
Fly Protection Set
1 (2%)
WeaterBeeta SoftMesh Combo Vliegendeken
4 (11%)
Anky Vliegendeken XB107
3 (8%)
Bucas Buzz-off
20 (55%)

Totaal aantal stemmen: 36


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Vliegendeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 21:24

Een tijdje geleden heb ik hier een topic geopent over wat een goede regendeken is, daar zijn heel veel reacties op geweest en ik heb er ook ontzettend veel gehad... Maar ja nu heb ik de regendekens eindelijk goed voor elkaar en nu heeft een van mijn paarden zo ontzettende last van de vliegen en horzels.... hij komt uit de wei met ontzettend veel bulten, en dat kan toch echt niet langer zo hoor...

Dus nu mijn vraag: Wat is de beste vliegendeken voor op stal EN in de wei?

Rambo Flybuster
Rambo Flybuster. Protectie van hoofd tot staart. Licht, comfortable en ademend. Het sterke geweven polyester geeft effectieve bescherming tegen UV zonnestralen en tegen vervelende insecten. (excl. masker. dit is los verkrijgbaar. Bst.nr. 51.207, maten S, M en L. 29.95 euro)
€ 139.96
Afbeelding

Fly Protection Set
De perfecte oplossing voor vliegen! Complete set bestaande uit deken met hals en masker. Extra fijn gaas.
€ 89.95
Afbeelding

WeaterBeeta SoftMesh Combo Vliegendeken
Deze dejeb zirgt ervoor dat uw paard geen hinder meer ondervindt van vliegen en insecten. Ook gaat het de verkleuring van de vacht door het zonlicht tegen! Vervaarigd van lichtgewicht en zeer zacht nylon buitenmateriaal. Voorzien van een loopsplit voor optimale bewegingsvrijheid, dubbele borstsluiting, buikstuk voor nog meer bescherming en een staartflap. (met gratis bijpassend masker)
Kleur: lichtblauw/navy
Maten 175-215 €129,95

Anky Vliegendeken XB107
Prachtige vliegendeken, ontwikkeld in samenwerking met Anky van Grunsven. Vervaardigd van 100% polyester mesh. Voorzien van kruissingels en bilkoorden. Bijpassens hals/hoofdstuk is los verkrijgbaar (€ 59,95)
Kleuren: lichtblauw en donkerblauw
Maten 175-215 €89,95

Bucas Buzz-off
Uw paard is optimaal beschermd. Met de speciale nek bedekt u nagenoeg alles ter bescherming tegen vliegen en insecten. Het speciale model zorgt dat uw paard niet geirriteerd wordt tijdens zijn weidegang. Voorzien van een staartflap. Bovendien is deze deken extra behandeld tgen UV-stralen
Makser los verkrijgbaar voor € 21,95
Maten: 175-215
€ 149,95


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:38

De Rambo vind ik persoonlijk van een naar materiaal,
de weaterbeeta vond ik ook heel stug.
De anky vind ik het mooiste zitten, maar de Bucas is denk ik het duurzaamste met een redelijke pasvorm.
Heb je die van Harry's Horse al gezien?
Die schijnen ook goed te zijn.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 21:48

Nee die van Harry's Horse heb ik nog nooit gezien. Mijn instructrice en een vriendin hebben de Bucas en zijn daar wel heel erg tevreden over!

Vorig jaar een kennis ook een vliegendeken en die is toen voor de Fly Protection Set gegaan.
Ik heb toen ook de Rambo gezien en gevoelt, maar dat vond ik ook al heel stug en naar materiaal.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 06:28

Ik ken ze zelf geen van allen, maar van de rambo heb ik gehoord dat ze niet erg stevig zijn. Niet aan te raden als je paard bij anderen in de wei loopt, want de stof moet nogal makkelijk scheuren.
Nogmaals, geen eigen ervaring, alleen maar van horen zeggen.

* To Belg, or not to Belg *

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 07:34

Mijn paarden lopen allemaal appart, dus wat dat betreft kunnen ze niet aan elkaars dekens komen, wel rollt het paard waarvoor de deken bedoelt is erg veel.. Dus daar moet hij ook goed tegen bestand zijn natuurlijk!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:47

Ik heb zelf geen vliegendeken, maar zit er ook aan te denken er een te kopen. Een vriendin van mij had de harry's horse. Die blijft nogal stijf en gaat niet echt naar het lichaam staan. Een andere had deze ook, maar heeft inmiddels een Bucas gekocht. Omdat haar paard vrij groot is en een wat lange rug heeft paste deze ook niet helemaal.
Het materiaal van de Bucas is wel een stuk beter, maarja daar betaal je dan ook voor!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 07:51

Bucas betaal je idd wel veel voor, alhoewel bij de Bucas wel gelijk een hals zit, en bij de Anky deken bijvoorbeeld niet. De Bucas heeft helemaal geen stijve stof, dat is denk ik ook wel veel fijner voor het paard zelf hoor!
Ik ben ook wel benieuwd hoe de stof van de WeatherBeeta is eigenlijk!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:53

ik heb in Duitsland een goedkope merkloze deken gekocht die prima bevalt. De hals zit aan de deken vast en groot voordeel vindt ik dat hij een buikflap heeft waardoor een heel groot deel van de buik ook beschermd is. De deken blijft zeer goed liggen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 07:56

Heb je die toevallig bij Kraemer gekocht?? Daar heb ik er nml ook eentje zien staan!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:08

Ik heb ook de bucas,ik ben er erg tevreden over!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:23

chantal_cs schreef:
Heb je die toevallig bij Kraemer gekocht?? Daar heb ik er nml ook eentje zien staan!


nee bij een dekenfabriekje net over de grens in Veldhausen... Ik ben er zeer tevreden over. De deken houdt al voor het derde jaar, ondanks dat de paarden er niet zachtzinnig mee omgaan.
Afbeelding

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:30

Anya"]
[quote="chantal_cs schreef:
Heb je die toevallig bij Kraemer gekocht?? Daar heb ik er nml ook eentje zien staan!


nee bij een dekenfabriekje net over de grens in Veldhausen... Ik ben er zeer tevreden over. De deken houdt al voor het derde jaar, ondanks dat de paarden er niet zachtzinnig mee omgaan.
[/quote]

Deze deken heeft Chica ook!
Sinds ze hem op heeft, schuurt ze nauwelijks meer (en ze heeft flink last van zomer-exceem...)! Hij bevalt me erg goed, vooral door de buikflap, aangezien Chica haar buik ook helemaal kapot schuurde en dat kan nu niet meer. De hals gaat alleen steeds wel open (tjah, dat krijg je van die grazende hals-beweging Knipoog), maar door dat klitteband bij dat lusje, blijft het aardig goed zitten. Ik heb het idee dat Chica hem erg prettig vindt, want ze heeft nog geen 1 keer geprobeerd hem kapot te maken!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:47

Ik heb een Rambo en een Harry's Horse (witte).
De Rambo is iid van stug materiaal, maar het voordeel daarvan is dat de deken het lichaam niet raakt (niet overal tenminste). Hierdoor kunnen de daze niet bij het lichaam komen om te bijten. Hij blijft goed liggen na het rollen en is stevig (slijt niet snel).

De Harry's Horse is van een vergelijkend materiaal, maar dunner en dichter geweven. Hierdoor is deze ook geschikt als eczeemdeken. Hij wordt kompleet met buikflap en masker geleverd.
Nadeel is dat de voorkant van zeer dicht plastikachtig materiaal is, waardoor het paard op de borst snel gaat zweten (kwestie van schaar erlangs Haha! en verwijderen).
De sluitingen voor het losse halsdeel zijn ook niet praktisch. Die zitten aan de binnenkant (logisch) maar door de lengte en plaats van de gespen krijg je een rare verdikking op de schouders. Deze riempjes heb ik nu verwijderd en heb er elastiek met snaps aangezet. Gaat makkelijker open en dicht en geen dikke bulten meer Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:50

ik heb vandaag de Harry's Horse voor mn pony(zomereczeem) en mn paard(gevoelige huid, steeds dikke rare bulten van de vliegen) besteld, heb de deken uitgebreid bekeken in de winkel en vond hem fijn aanvoelen, beter dan die van S&K die ze ook hadden, en heb er nog een paar gezien, maar ik ben benieuwd hoelang mn paard hem heel laat, mn pony is wat rustiger en braver wat dat betreft.

en als ze rollen, blijft de deken dan wel heel, en redelijk goed liggen?

1 probleempje, ik moet nu de 3 paarden wel apart buitenzetten, dat wordt dus 1tje in de bak, 1tje in een klein stukje wei, en 1 in t grote deel vd wei, ach ja, wissel ik wel af waar ze mogen staan.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:53

Ik heb de Anky vliegendeken in het lichtblauw gekocht.. hij zit en staat super bij Omar maar dat zwijn maakt hem binnen no time zo goor Ik moet wel zeggen dat hij gewoon door de deken heen is gestoken in de wei.. hij had 2 grote bulten op zijn kont...

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:39

Ik vind die prijzen voor deze dekens echt wel hoog hoor ... volgens mij zijn ze in België goedkoper.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:33

sonjabelgium schreef:
Ik vind die prijzen voor deze dekens echt wel hoog hoor ... volgens mij zijn ze in België goedkoper.


hoe liggen de prijzen bij jou? misschien kun je een klein verzendwinkeltje beginnen Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:43

De prijzen zijn hier gewoon minder hoog dan bij jullie, op alle gebied eigenlijk. Stalprijzen zijn minder, hooi is minder duur, voer is goedkoper, en spullen ook .... het zal wel per merk verschillen natuurlijk hoeveel het minderduur is (tenzij het vastgestelde prijzen zijn dan van het merk uit). Ik ga morgen er een cataloog bij nemen Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:51

Wat voor vliegendeken heb jij dan. Ik woon in de buurt van de Belgische grens, dus om er een paar km meer voor te rijden vind ik niet erg.... Zolang ik maar weet waar, wat en voor hoeveel.....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:58

Ik heb geen ervaring met vliegendekens maar sinds vandaag zijn we wel op zoek naar een goede vliegendeken omdat Cezanne dus allergisch blijkt te zijn voor dazen. Dus kom maar op met jullie ervaringen!!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:04

Ik heb er nog geen, jaarlingen en dekens zijn een dure grap Knipoog. Het blijft nu bij orienteren en kijken ... Zal er wel één kopen (op de groei) voor m'n tinker omdat die gevoelig blijkt te zijn aan iets (jeuk aan staart en manen, maar geen roos of zo te zien).

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:13

Ik heb de Bucas buzz off van vorig jaar. Dit jaar hebben ze weer een nieuwe en deze heeft ook een buikflap (die van mij heeft dat niet)
Ik heb voor Bucas gekozen, omdat deze niet zo stug is als de andere maar wel stevig. Mijn paard schuurt wel eens en deze deken kan er goed tegen. Het masker heb ik niet, ze krijgt heel snel kale plekken op haar hoofd dus daar krijgt ze een gel.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:25

Laiser heeft nu voor het derde zomer de bucas buzzoffdeken om. )Zonder masker) En hij heeft hem op als hij de wei in gaat. En daar rolt hij dus ook volop, en hoewel alle paarden een aparte wei hebben kunnen ze elkaar wel bijten en knabbelen aan elkaar.
En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit van de deken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers