Manlief aan de vaat is ‘sexy’ ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Manlief aan de vaat is ‘sexy’ ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 15:08

Ik kwam dit artikel tegen en wilde het jullie niet onthouden Knipoog .
Ik vind het wel een grappig onderzoek.

Citaat:
Vaders aan de vaat zijn ‘sexy’


Kinderen kunnen er profijt van hebben, als hun vaders meehelpen in het huishouden. Vrouwen vinden mannen die helpen in het huishouden weer enorm aantrekkelijk. Eigenlijk hebben de heren geen redenen meer om niets te doen.
Wanneer kinderen naast hun vaders, ook een huishoudelijke taak krijgen toebedeeld, zullen zij socialer opgroeien. Aldus een onderzoek. Een enquête toont aan dat kinderen die hun vader zien helpen in huis, meer vriendjes hebben, dan kinderen met een ‘luie’ vader. Ook hebben ze minder vaak problemen op school en zijn ze minder vaak depressief of teruggetrokken.


Knuffelende keukenhulp
Volgens Amerikaanse wetenschappers leren kinderen met een zorgende vader meer samen te werken. Bovendien groeien ze op met democratische gezinswaarden, die ze als ze ouder worden meenemen naar hun eigen gezin .
Een ander onderzoek, in een van de ‘love labs’ aan de University of Washington, heeft uitgewezen dat vrouwen meer vallen voor mannen die in het huis meehelpen.

Aan het onderzoek deden meer dan 3500 kinderen en hun ouders mee. Daar bleek wederom uit dat mannen nog altijd minder in het huishouden doen dan vrouwen. Toch worden steeds meer taken door hem overgenomen. Te denken valt aan boodschappen doen, de kinderen van school ophalen, maar ook in mindere mate koken en schoonmaken. Ook zijn vaders meer geneigd hun kinderen te knuffelen en ze te vertellen hoeveel ze van hen houden.

Teken van liefde
Hoewel mannen meer tijd met hun kinderen spenderen dan eerdere generaties, weten ze ook nog eens tijd over te houden om te sporten. Maar hoe meer ze tijd steken in hun sportactiviteiten, hoe minder ‘paps’ meehelpt in het huishouden.

Omdat nog altijd minder mannen in het huishouden meehelpen, heeft hun kleine deel van het huishoudelijke werk meer impact op de kinderen. Ook het wegnemen van werk bij de vrouw, zorgt er voor dat vrouwen ontspannen zijn en het gevoel krijgen hun leven meer in balans te hebben. Ze zien de hulp van hun partner als een teken van liefde, en zijn daarom seksueel meer tot hem aangetrokken.

Bron: BBC


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:17

Goh, dus mijn ma vindt mijn pa aantrekkelijk omdat hij zo nu en dan de theedoek pakt. Mmm, ik dacht dat hij dat alleen uit noodzaak deed, omdat mijn ma niet altijd tijd daarvoor heeft, maar het heeft dus ook een diepere reden. Zozo... Apart onderzoek, waar vind jij deze dingen eigenlijk?

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:20

Mooie manier om mannen mee te krijgen in het huishouden Haha!
Ben alleen bang dat het niet tot weinig zal helpen... ja, van wal in sloot.. Tong uitsteken
Wat zal het volgende zijn wat ze uit gaan proberen? Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:20

Blaatieblaat, goh zouden de hedendaagse onderzoekers zich vervelen? Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 15:24

Ik vraag me altijd af, wat voor mensen voor dergelijke onderzoeken worden gevraagd. Komen die uit alle lagen van de sameleving of wordt daar al een selectie in gemaakt.

Ik zeg ook niet voor niets dat ik het een grappig onderzoek vind. Ik denk niet dat het zo werkt Knipoog Bij een sexy man denk ik persoonlijk er niet aan of hij de vaat doet Haha!.
Maar goed, misschien zijn er wel mensen die dat heel aantrekkelijk vinden Schijnheilig

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:49

Dus ipv te gaan sporten en daarmee een goddelijk mannelijk lichaam te kweken is sexuaal minder aantrekkelijk dan te gaan afwassen?! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:52

Kweek jij maar een goddelijk lichaam, dat is aantrekkelijker om te zien dan een bierbuikje. Zolang je de kunst van het afwassen ook maar beheerst Schijnheilig Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:53

r0b1n schreef:
Dus ipv te gaan sporten en daarmee een goddelijk mannelijk lichaam te kweken is sexuaal minder aantrekkelijk dan te gaan afwassen?! Lachen


goddelijk mannelijk of mannelijk goddelijk? Schijnheilig

IMO de combinatie van goed lichaam en goed kunnen afwassen zal toch echt in de smaak vallen haha

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:51

Jeetje dan is mn pa wel ge-wel-dig zeg, hij was dagelijks af Lachen
Wat een perfecte jeugd ik wel niet gehad heb Haha! Mn ma doet behalve de was namelijk niets...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:59

Als ik nou vertel dat mijn Gijs elke avond afwast.................En elke dag behoorlijk sport....zijn jullie dan helemaal jalours......

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:28

En een man die de vaatwasser inruimt??? Schijnheilig

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:29

ahahah die van mijn kijkt van ver eens naar de afwas, is dat dan ook sexueel aantrekkelijk ihhhihih Schijnheilig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:31

Mickey schreef:
Ik vraag me altijd af, wat voor mensen voor dergelijke onderzoeken worden gevraagd. Komen die uit alle lagen van de sameleving of wordt daar al een selectie in gemaakt.

Ik zeg ook niet voor niets dat ik het een grappig onderzoek vind. Ik denk niet dat het zo werkt Knipoog Bij een sexy man denk ik persoonlijk er niet aan of hij de vaat doet Haha!.
Maar goed, misschien zijn er wel mensen die dat heel aantrekkelijk vinden Schijnheilig


Wacht maar tot je enkele jaren getrouwd bent Haha!
Kan me wel vinden in het onderzoek LOL

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:31

ik denk dat het niet met lijfelijke aantrekkelijkheid te maken heeft maar juist met mentale.als vrouw en man al een tijd samen wonen en man helpt mee in het huishouden zo nu en dan,dan krijgt de vrouw meer affectie voor hem omdat hij haar helpt,dus mentaal is ze dan blij met hem wat weer resulteert in meer sexuele gevoelens.na een tijdje relatie krijgt de vrouw haar sexuele gevoelens vaak doordat de man lief is voor haar of aan haar denkt.
bij een man werkt het zo:vrouw-leuk-sexuele gevoelens.
ook na een paar jaar
maar bij een vrouw werkt het zo:
man-leuk-is ie echt leuk?qua inerlijk-het 'klikt'-sexuele gevoelens(jaja meiden niet áltijd maar meestal wb partner keuze gaat het wel zo)
maar na langere tijd samen,werkt het voor de vrouw zo:
man-doet niets-oef wat is ie toch irritant-anti sexuele gevoelens
want als manlief bijv.haar mee uit eten neemt ,of dus eens meehelpt met huishouden,aan háár denkt ipv aan de tv dan werkt het weer zo:
man-helpt of is lief-oef wat is ie lief-ja ik ben toch wel blij met hem-he wat heeft ie eigenlijk een lekker lijf-grrrrr.......