help probleempje!!! (met hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

help probleempje!!! (met hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 00:58

Op dit moment hebben bonnigje en ik een zeer groot probleem.
We hadden 3 hengsten op de wei en bonnigje haar nieuwe merrie is daarbij gekomen.Nu heeft mijn ene hengstje ineens zijn geslachtsdeel uitgevonden en heeft zojuist alles afgebroken en is achter de merrie aangegaan.Deze is drachtig en stond in een andere groep.De draden kapot,de rijbak gesloopt,allebei onder de wonden enz.
Dit kan zo niet blijven en er moet dus een oplossing komen.
Is er misschien iemand hier op bokt die mijn hengstje een stal kan bieden?Hij staat ten eerste te koop en ten tweede gaan zijn balletjes eraf.Dus voor lang is het niet.Voorlopig is het wel.
Ik zoek dus een voorlopig onderdak voor hem waar hij uit de weg kan.Geen merries in de buurt dus.
Is er iemand die dat kan bieden?Graag wel in brabant nog als dat kan ivm met de verkoop enzo.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:27

Ik zou het bij jou in de buurt zo niet weten maar je kan wel eens informeren bij fokkers of de manege of er geen hengsten kudde bij jullie is waar hij tijdelijk bij kan staan!Wordt hij ook nog us goed opgevoed ook.Ik zelf heb er wel positieve ervaringen mee en hij kan nog wat mooier uitgroeien als hij hengst blijft.....Weet trouwens niet hoe oud hij is en of je er wat aan hebt maar het valt te proberen toch!?
Gr.en succes ermee

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:58

Ik heb je een PB gestuurd.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 14:30

Die kudde heeft hij nu ook.3 hengsten en 2 ruinen en sinds pas een drachtige merrie(wel appart natuurlijk)
De rust is weer een beetje terug gekeerd dus wat ik eigenlijk nu nog zoek is iemand met een stal waar hij in zou kunnen staan of inderdaad alleen in een andere groep met nergens merries in de wijde omtrek.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:41

We hebben stallen te huur in Cromvoirt, ik weet niet zeker of een hengst welkom is. Maar als interesse hebt .....stuur je maar een PB tje