Vraag aan Anton over voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Vraag aan Anton over voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 17:03

Hai anton,

Allereerst. Echt leuk dat je op deze manier er bent. Omdat mensen al zo meedelen hier stel ik mijn vraag openbaar aan je.

Een weekje geleden hebben we per mail wat geklept en je hebt me toen verteld meer vertrouwen in mezefl te hebben. Nou, hiermee heb ik dat waarschijnlijk weer niet en toch weer wel. Lastig he.

Maaraak staat op voer van onze stal. Op zich prima voer van goede kwaliteit, maar voor beide paarden in deze tak van sport helaas onvoldoende. Maaraak werd mager en we zagen dat bij Marekje ook. Nu zijn wij overgegaan op bijvoeren en wel van St-Hippolyt. Het resultaat mag er zijn. Beiden krijgen een mix van muesli (laat op de avond een schep) (Struktur Energetikum, C-real Basic en Reform G) bestudeerd en afgestemd. Tevens krijgen ze iedere avond een halve schep van deze muesli gemixt met een maatschep Irish Mash ook van de St-Hippolyt, een schepje vit. E + selen voor het herstel van spieren en afvoer van afvalstoffen. Dit hebben ze in de endurance nodig. Tot slot een beetje appelazijn en wat olie (mengsel van maiskiemolie met zonnebloemolie).

Dus even op een rijtje

19:30
Slobber mix (muesli, slobber, E+selen, appelazijn en olie)

23:00 schep muesli.

Het resultaat is dat beiden weer dikker worden. Maaraak voelt zich opgewekter en glimt weer. Deed hij eigenlijk niet meer.

Mijn vraag aan jou. Hou ik dit zo een beetje goed aan. Je zult misscchien vragen waarom St-Hippolyt? Vanwege het duidelijk zichtbare resultaat en bovendien gaan zij voor 'futtern wie die Natur' en ik ga ook bij voorkeur voor de natuur ipv de chemische rommel.

Nu heb ik van jou geleerd te vertrouwen op mezelf. En dat zal ik ook hiermee proberen te doen. Maar een beetje bevestiging kan geen kwaad.
Knipoog . Probleem is dt ik het altijd 100% goed wil doen maar ja, je moet soms fouten maken om te leren.

Groetjes Hanifa

'Paint' it 'Black'


ABBAFAN
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:26

Ik ben ook niet zo'n voorstander van Chemisch voer hoewel velen dat juist wel weer zijn. Volg je gevoel is mijn motto en ik weet ook zeker dat het werkt en ja ik sluit me dus volledig aan bij wat jij nu voert maar ik wil medisch gezien wel even zeggen dat NU niet iedereen dit recept moet gaan geven ieder paard is anders. Dat je resultaat zit is verder in mijn ogen het mooiste bewijs.
Ga zo door.
Groetjes ANTON

Ik ben dus Anton Korf ik hoorde dat ik hier nog al populeer was dus ik dacht ik MOET hier eens een kijkje gaan nemen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:46

Ik ben zelf heel tevreden met Equiral karakterblend, maar dat wist je al Haha! (ik kom er net pas achter dat Anton hier nu op het forum ook komt...)

En op de foto's ziet Raak er goed 'door'voed uit Haha!

Groetjes
(...het vrouwtje met 2 kindertjes op de aurora Lachen )

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:54

orri schreef:
Ik ben zelf heel tevreden met Equiral karakterblend, maar dat wist je al Haha!


Voer ik ook, bevalt me uitstekend, paardjes zitten ook lekker in hun vel. Ouwe merrie ging zelfs ineens ondeugend doen en dat had ze al jaren niet meer gedaan. (Ik heb zelf een watertype en een vuur/hout type by the way)

Enne Fasel het klinkt ook heel goed hoor wat jij voert. Volg hierin ook je gevoel, jij ziet dat de paardjes er goed uitzien en het voelt goed aan neem ik aan. Ik denk dat Anton bedoelt dat je daar wel wat meer vertrouwen in mag hebben Haha! (zeg ik heel stoer terwijl ik zelf ook overal over twijfel hoor, zelfs na 5 jaar studie homeopathie vraag ik nog vaak raad aan anderen....dus ik snap je wel).
Je eigen gevoel is trouwens altijd goed alleen helaas worden verstand en gevoel nog wel eens door elkaar gehaald en dan loop het mis, is mijn eigen ervaring. Succes met je paardje.

(P.S. die van mij is ook weer eens kreupel, ik wordt er gek van dat beest doet zo raar in het land *zucht* zal dat ooit overgaan ?

"Begin bij het begin", zei de koning plechtig, "en ga door tot je bij het einde komt. Stop dan" ~Lewis Carroll, Alice in Wonderland

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:18

Voer is moeilijk... Mijn pony ziet er fantastisch uit, maar is vaak niet vooruit te branden... Tja, moet je dan meer sportbrok/mengeling voeren, of is er iets anders aan de hand... Lastig hoor! Fijn dat jouw voerwijzigingen goed reslutaat geven!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 21:55

Dank je Anton. Supergevoel. Ik hoop dat ik na de regressie toch wat minder bevestiging hoef te vragen. Blijkbaar doe ik het niet zo verkeerd maar heb ik moeite in mezelf te geloven.

THANKS.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 22:00

Ik kan aan Maaraak merken als hij niet hoog genoeg in het voer staat. Normaliter kan ik hem aanzetten in draf en blijft hij draven. Als hij uit zichzelf gaat stappen is er iets mis. Draait hij om dan is er iets niet goed. Blijft hij stappen weet ik gewoon dat er wat aan het voerschema gedaan moet worden.

Wat je zou kunnen proberen Joyce B is een beetje power plus mix van Havens. Moet je per handje geven. Is erg explosief spul maar wel goed. Wat ook heel goed is is de Condition van St-Hippolyt. Gegarandeerd 100% natuurlijk. Maar wat Anton al zegt. Niet klakkeloos doen. J emoet je paard aanvoelen en goed kunnen observeren. Dat is wat ik van mijn paarden geleerd heb. Goed kijken. Een paard dat glanst is een goed teken. Ik weet dat als Maaraak bijvoorbeeld minder intens zwart wordt er iets niet goed is. Nu wordt hij langzamerhand weer wat donkerder. Dit jaar zal hij niet zwart meer worden maar volgend jaar hoop ik daar wel weer op Haha! dan is al het oude haar weer weg. Ik meet daar ook aan af hoe het met hem is. J emoet goed kijken naar je ponietje

Ik heb me sinds ik Raak heb ontzettend verdiept in het voer en wat ik nu heb de SH vind ik veruit het best bij mijn knollies passen. Ze zijn in hun element, glimmen, voelen zich top en zijn blij. Maar ja, wat voor mijn paarden werkt hoeft niet voor de ander te werken. Kan misschien ook per ras nog verschillen.
Succes.

'Paint' it 'Black'

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:08

Timbers"]
[quote="orri schreef:
Ik ben zelf heel tevreden met Equiral karakterblend, maar dat wist je al Haha!


Voer ik ook, bevalt me uitstekend, paardjes zitten ook lekker in hun vel. Ouwe merrie ging zelfs ineens ondeugend doen en dat had ze al jaren niet meer gedaan. (Ik heb zelf een watertype en een vuur/hout type by the way)

[/quote]

Mijn paard is overwegend vuur type Haha! met hout als goede tweede *LOL*
De lieflijke aanhankelijke aandachttrekker....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:27

Uh... Wie is anton? Haha!:D:D

ABBAFAN
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:36

Ik ben een paranormaal genezer die zich vooral heel erg verdipet in paarden.
Groeten ANTON KORF

Ik ben dus Anton Korf ik hoorde dat ik hier nog al populeer was dus ik dacht ik MOET hier eens een kijkje gaan nemen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 08:38

Anton is de paragnost waar ik met Maaraak naartoe ben geweest. Hij heeft zich ook op Bokt aangemeldt omdat er nogal veel over hems taat.

Bij Medisch: ervaringen van Raak, ik en de paragnost

'Paint' it 'Black'

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:40

Aha... Oke... Lachen Weer wat geleerd...
(je naam met kleine letters kan ik ook wel lezen hoor... Lachen )

Ga zo wel even dat topic opzoeken...
Thanks voor de uitleg Haha!

ABBAFAN
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:03

graag gedaan

Ik ben dus Anton Korf ik hoorde dat ik hier nog al populeer was dus ik dacht ik MOET hier eens een kijkje gaan nemen

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:38

Dancer krijgt 3 kilo biks per dag (het is sportbrok van de manege, eigenlijk alle paarden krijgen het) en zelf voer ik hem de ene dag een kilo muesli en de andere dag een kilo slobber. Ook gaat hij nu al een tijdje elke dag op de wei van 12.30 tot 15.30. Ook krijgt hij extra kuil. Nu merk ik al een tijdje dat hij magerder wordt, ik merk het vooral aan zijn singel en sinds en paar dagen zie ik ook af en toe zijn ribben. Ik heb nu zijn biks verhoogd met 1/4 beker per keer, maar hij wordt hier wel heel erg vrolijk van. Zelf vind ik het geen probleem, maar voor mijn moeder (is een zeer angstige ruiter) wordt hij iets te heftig. Hebben jullie nog suggesties om hem iets anders bij te voeren waar hij wel iets ronder van wordt, maar niet zo vol energie komt dat het voor mams niet meer leuk is om te rijden????
Verder glimt hij wel heel erg mooi (krijg elke dag wel een compliment) en vind de manege eigenaresse hem niet te mager, maar ik zelf merk gewoon aan hem dat hij wel magerder wordt. Mijn dressuursingel pas hem al bijna niet meer.......

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 10:46

Misschien dat je dan juist iets kunt met slobber en de oliemix. Worden ze niet heter van, het is lichtverteerbaar en het zet aan. Als hij verder gezond oogt is het vaak lastig om het krachtvoer te verhogen.

'Paint' it 'Black'


Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:53

ja precies, maar hij krijgt dus nu al om de dag een kilo slobber en als ik hem meer geef (had ik namelijk ook al aan gedacht) dan gaat hij aan de diaree en dat lijkt me ook niet echt lekker voor hem... Wat voor oliemix geef je jouw paard precies? Dancer krijgt elke dag knoflook en een beetje zonnebloemolie door zijn voer en ook geef ik hem spierkruiden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 07:31

4 liter maiskiemolie mengen met 1 liter zonnebloemolie. In een vijf liter kan doen. Pompje erbij. Beginnen met 1 pompje en langzaam opbouwen naar 4 pompjes. Dat opbouwen is ervoor om hem niet aan de race te krijgen.

'Paint' it 'Black'

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 07:40

Welke olie gesupplementeerd wordt speelt geen rol. Ik heb soja olie gegeven, 2 koffiekopjes per dag om een halfbloed merrie wat te laten aandikken. Ik had me bevraagd bij een dierenarts/paardenvoedingsdeskundige die ook veel met spierproblemen bezig is. Een paard mag per dag tot maximaal een halve liter olie krijgen. Zeker voor endurance een veel betere brandstof dan suiker (wat ze in hun natuurlijke omgeving praktisch niet binnenkregen, graan is geen natuurlijk voer voor een paard).
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 25-06-03 07:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 07:42

He Anton, wij kennen elkaar nog wel Lachen (Aquarium)

ABBAFAN
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 07:48

Kan ik me echt niet zo één twee drie herrineren. Help dus op weg.
groeten ANTON

Ik ben dus Anton Korf ik hoorde dat ik hier nog al populeer was dus ik dacht ik MOET hier eens een kijkje gaan nemen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:55

ABBAFAN schreef:
Kan ik me echt niet zo één twee drie herrineren. Help dus op weg.
groeten ANTON


Van het Aquarium.pagina.nl prikbord, ik had je nog een mailtje gestuurd met de vraag wat je bij mij voelde en je wist 4 of 5 dingen exact te beantwoorden (van de 4 of 5 dingen Knipoog )

ABBAFAN
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:59

O ja ik weet het weer. Groetjes ANTON

Ik ben dus Anton Korf ik hoorde dat ik hier nog al populeer was dus ik dacht ik MOET hier eens een kijkje gaan nemen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fokfanaat, GrapeshotBot, Samo en 14 bezoekers