Gezocht iemand met geduld en handigheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Gezocht iemand met geduld en handigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 21:41

Ik zit er al tijden en tijden over te denken om eens van die kleine vlechtjes in mijn haar te laten zetten.
Ik weet bij niet of het me zal staan, maar toch lijkt het me wel wat.
Helemaal met dit mooie weer.
Maar helaas.. het budget voor een kapsalon zit er hier momenteel niet in.
Is er misschien iemand die dit kan en wil doen voor nop?
We kunnen er in ieder geval een leuke dag van maken.

Dus.... wie o wie...??? Knipoog

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:10

Een leuke dag? Leuke dagen bedoel je Tong uitsteken

Maar, het is inderdaad wel leuk ja

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:19

Ja het is wel leuk, maar erg veel werk. Ik had het dit jaar op vakantie in Turkije vlechtjes laten zetten. Hety waren er geloof 135. Er waren 2 kappers mee bezig en het duurde 3 uur en die kapper deden het heel snel. Dus ik hoop dat je iemand vindt met veel tijd en geduld.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:25

veel succes!!
mij niet gezien

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:09

o ik wil wel!!
heb het vaker gedaan maar super snel ben ik niet
moet aleen kijken met tijd enzo dus pb me maar

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:11

Ik adviseer je het door iemand te laten doen die echt ervaring heeft want dan heb je een veel beter (vooral duurzamer) resultaat.
Trek gewoon de stoute schoenen aan als je iemand ziet met mooi gevlochten haar en vraag door wie ze het heeft laten doen.
zo ben ik destijds ook aan een meisje gekomen die het voor mij heeft gedaan.

voor 200 gld destijds nog kwam ze bij mij aan huis.
Het heeft zeven weken heel mooi gezeten en daarna heb ik het er weer uitgehaald omdat ik de uitgroei teveel vond worden.
Maar een kennisje heeft het ook een keer laten doen in een kapsalon die verder geen speciale ervaring hiermee had en dit resultaat was een stuk minder mooi. Ook bleef het helemaal niet zo mooi als bij mij. Na een paar dagen heeft ze het er alweer uitgehaald echt zonde van het geld dus.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:32

Ik heb het haar van mijn buurmeisje 2x ingevlochten met nephaar. Zat wel aardig, maar ik denk dat iemand die het vaker gedaan heeft het netter doet. Ik had het nooit eerder gedaan trouwens.
Kijk eens op marktplaats, daar bieden ook veel mensen het goedkoper aan. Staat onder banen/opleidingen en dan uiterlijke verzorging.

Ik heb zelf nooit vlechtjes gehad, maar de mensen die er ervaring mee hebben.... hoe ziet je eigen haar eruit als je het eruit haalt? Nog een beetje toonbaar of kun je beter gelijk je kop kaalscheren?

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:36

Een tip misschien...vraag eens in de buurt naar een surinaams vrouwtje...die vlechten ook meestal en zijn een stuk goedkoper dan de kapper.
"Ken" wel iemand die het doet voor weinig geld maar dat is in limburg en daar heb je niet veel aan denk ik.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:46

Ik heb het 2 jaar geleden laten doen in Ibiza. Ze deden er zo'n 4 uur over met z'n 3-en. Het zat echt heel erg stoer, alleen na 3 weken heb ik het er weer uitgehaald. Het irriteerde me. Mijn haar na afloop zag er gewoon normaal uit. Wel heel erg gekruld maar even eroverheen met een natte borstel en het was weer normaal.
Mijn vriendin heeft het toen ook gedaan en 3 maanden laten zitten. Die had na afloop ook helemaal nergens last van.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:51

Jaren terug heb ik het ook gedaan, ik had ruim 250 vlechtjes en heb dat helemaal zelf gedaan........ik ben daar 3 volle dagen mee bezig geweest maar het resultaat was geweldig!
Het enige nadeel was dat het ontzettend zwaar is (de vlechtjes dus) en ik kreeg er behoorlijk wat iritatie van langs de haarlijn (rode plekken en pukkels) maar het heeft bij mij toch nog 2 maanden gezeten.
Als je het eruit haalt niet schrikken want er komt voor een paar maanden haar uit wat je normaal per dag verliest en geloof me, je gaat denken dat je ziek bent want het is veeel

Maar goed, ik kan mij de kramp in de vingers van het vlechten nog heel goed herinneren dus ik kan het helaas ook niet voor je doen, toen had ik nl. nog gezonde handen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:59

'k heb er ook over gedacht om te laten vlechten. Idd buitenlndse typetjes zijn er vaak erg handig in....
Marc vind het voor mij helaas niet leuk, en ik ben ook bang dat ik het naderhand niet uit de klit ga krijgen (mijn haar klit enorm snel), maar wie weet trek ik ooit de stoute schoenen nog wel eens aan...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:52

Ik heb het een keer laten doen door een vrouw uit Ghana in een flat in de Bijlmer. Ze had daar een soort thuiskapper. Het duurt heeeeel erg lang, was ook niet bepaald pijnloos (want als je wilt dat het goed zit moet het strak)
Je moet echt iemand hebben met ervaring. Zij deed er (heel erg snel) zo'n 6 uur over. Het kostte me toen zo'n 300 gulden (inclusief het nephaar) want. Een beetje rondvragen in de afrikaanse en surinaamse gemeenschap dan vind je misschien wel iemand. Echt heel goedkoop zal het gewoon niet worden, daar is het gewoon echt teveel werk voor.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:56

Hoihoi,

Ik heb nu ook vlechtjes en heb ze bij een nederlandse vrouw laten zetten. Zij doet dit dagelijks en ik ben er ERG tevreden over. Ik heb ze nu voor de 3e x en deze x zitten ze echt het beste en de volgende x ga ik zeker terug bij haar.

Nu zitten ze er alweer 8 weken in en als ik tegen mensen zeg dat ik ze binnenkort eruit haal vragen ze waarom. Iedereen vind het nog super zitten, maar ik begin ze nu moe te worden.

Voor een foto kun je me altijd PBen en haar adres is:

BRENDA VAN BEURDEN
SALLANDHOF 80
5709 LB HELMOND
TEL: 06-12360831

Bij haar komen mensen vanuit alle kanten van Nederland.....

Liefs, Ilse

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:58

Ooooooooooooooooh trouwens de kosten zijn:

Tot net iets over de schouder €100
Tot je BH-bandje €115 (dat heb ik)
Tot op je heup €125

Dit is dan wel exclusief het nephaar..... De meeste vinden het duur, maar bij haar vind ik het geld ook echt waard. Ze is hartstikke goed en heel aardig. Je zit wel lang (09.00-16.00) maar ze blijft praten.

Nou dat was het dan.

Doeidoei, Ilse

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:59

Bij mij is het gedaan door een ghanees meisje.
Ze kon echt supersnel vlechten en toen ze telefoon kreeg ging ze zelfs door met 1 hand.
Ik had het ook geljk een stuk langer laten vlechten (bijna tot op mijn kont) en het ging echt achter elkaar door.
Het voorste gedeelte is een stukje vast op de hoofdhuid gevlochten zodat je niet de hele tijd alles in je gezicht hebt hangen maar dat doet echt pijn!

Ze kwam bij mij aan huis erg prettig want ik kon dus ook tussendoor lekker mijn eigen eten/drinken en zo regelen en natuurlijk in een lekkere stoel zitten.
Uiteindelijk heeft het zo'n beetje de hele dag geduurd maar het resultaat was echt super!
Heb zoveel complimenten gekregen erover.
De eerste avond en vooral nacht was wel heel naar want het zat zo strak en dat doet echt wel pijn en het was ook heel zwaar ik kon echt niet slapen die nacht.

De volgende dag ging het al stukken beter!
Toen ik het er eenmaal uit heb gehaald was mijn haar totaal niet stuk of zo.
Het was wel krullerig idd maar dat was even douchen en klaar. Ik heb het ook netjes elke keer met babyolie ingevet na het douchen en dat was alles. Heb geen dure dingen hoeven kopen van speciale producten of zo. volgens haar was babyolie het beste en het ruikt nog lekker ook.

Je moet trouwens inderdaad niet schrikken als je het eruit haalt want er komt een hoop haar mee maar dat is normaal.

Ik zou het zelf ook wel weer een keer willen laten doen maar dan wel door iemand die het echt heel goed kan, ik heb namelijk ook veel mindere resultaten gezien en dat is zonde.
Helaas ginghet meisje dat het bij mij heeft gedaan naar newyork voor studie of zo dus haar kan ik niet meer vragen.

Als je het gaat doen willen we uiteraard wel foto's!!
Ik heb zelf niet echt foto's meer ervan en dat is toch wel jammer...