meer weten over western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 23:08

Ik wil graag meer weten over western rijden het probleem is alleen dat wij geen goeie instrukteurs hebben daarvoor hier in friesland, ja in een manege rijden ze western maar, ik weet nog wel dat je een paard bij een (sliding) stop niet in de mond moet trekken en je handen tot boven je hoofd moet trekken, toch?? Die zijn dus niet echt goed in het les geven en voor de rest ook niet want alle paarden waren op engelse stijl ingereden en toen besloten ze western te gaan rijden en lieten ze lessers gewoon op zo'n ongeschoold paard lessen... bovendien gooien ze het zelfde zadel op een klein c ponietje als op een fors gebouwd paard.. klopt ook niet volgens mij. Trouwens een western zadel moet toch net zover op de paarderug liggen als een engels zadel?? (dus niet op de nieren.. super slecht!) nou ja ik kan wel gaan zeuren over de verkeerde dingen maar ik wil graag de goeie weten, misschien dat julie iemand in de buurt van leeuwarden weten die western les geeft??


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:41

Dacht dat je een springtopper wilde gaan kopen.


lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:44

kijk eens op http://www.westernriding.nl daar staan allemaal plaatsen in nederland waar ze les geven misschien staat er iets voor je bij.
En ik zou zeggen lees verder eens wat goede boeken over het westernrijden daar leer je ook een heleboel van en kijk inderdaad rond waar je goed les kan krijgen want als ik het zo hoor is dat bij jullie niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 15:11

Of vraag eens aan Jos of Banish hier op Bokt naar hun instructeur. Die man komt uit Friesland speciaal elke twee weken naar "het zuiden" om les te geven. Heb goede dingen van hem gehoord. Misschien is dat wel wat voor je?
Maar hoe zit dat nou met dat springen? Of ga je nu toch western? Of allebei Verward

I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 21:24

Heb net ff die site bekeken... die mange waar ik dus was, ( ik ken die mensen een beetje te goed)
heet Japero, in Berlikum (niet met een c dus) maar dat sucks net als de engelse lessen die daar worden gegeven, dus ff tip voor jullie ga daar nooit heen! (ja sorry slechte reclame maar dat moest ff want het is de waarheid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:30

Neem dan effe contact met iemand van de JD-ranch op, die kunnen je misschien wel verder helpen. Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers