Confused [gedicht]

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Confused [gedicht]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 23:44

My head is going insane,
All those little things you say, raging through my brain.
The times we already had,
You know, they weren't bad.

We were just doing great,
Until this thing happened and now still we wait,
For those days to come back
And get all these problems off our neck.

You've got yours and I've got mine,
But I know, together we will be fine.
Just give me something to believe in,
And I am sure, together we will win!

Survive this horror, this terrible pain,
Is the most important, it can't remain.
What's left to do, we already know,
Stick together, and go with the flow.

So many times we fought,
and still, only once we have been caught.
But I swear to you, better times are on their way,
I won't allow this confusion to make things gray.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:51

Een erg mooi gedicht roy!
Zelf zie ik er ook wat in.
Mij gaat het ook niet altijd even gemakkelijk af en hoop ik op beter.
Ik kan me voorstellen waarom je dit gedicht schreef en hoop dan ook dat het helemaal goedkomt!
Hou gewoon veel moed en werk eraan als je dat kunt.
Ik probeer je overal in te helpen en dat doe ik met plezier,zoals met je cv enz.
Zal ook effe een gedichtje uit mijn mouw schudden.

De dagen zijn koud,
de dagen zijn lang,
ik krijg het zo benauwd,
waarom duurt het zo lang?

Zou alles ooit nog lukken,
zou alles ooit goed komen,
ik wil niet achterblijven met de stukken,
mag ik aub van je blijven dromen?

Jij bent mijn leven,
een roos die ik steeds weer pluk,
ik wil je graag liefde geven,
want jij,jij bent mijn geluk.

Kan je je wel in vinden denk ik he?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 23:59

Daar kan ik me heel goed in vinden idd Huilen Zit nu echt met tranen in mijn ogen achter de pc...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:47

wat een mooie gedichten... echt prachtig.
Ik zit hier met kippenvel achter de computer, en ik kan het gene wat nu emt mij overkomt er goed in vinden... Ikzelf kan nu geen gedicht uit mijn mouw schudden, maar als eht eens lukt, post ik die hier even..

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 09:22

Dank je voor je bericht, ben blij dat er ook andere mensen zich in kunnen vinden, al is het helaas geen makkelijke situatie..


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:32

Ik weet niet goed wat voor reactie ik moet geven.... Vind het echt een geweldig mooi gedicht, heel anders dan mijn schrijfstijl en veel beter ook dan je normale gedichten. Wil als antwoord graag een stukje songtekst toevoegen van een liedje dat ik erg veel draai momenteel en wat mij laat 'doorvechten'.
Christina Aguilera - Fighter


"I am a fighter, I ain't gonna stop. There's no turning back, I've had enough."

Klein beetje hoe het er bij mij uitziet momenteel. Vechten voor ons zal ik ook blijven doen voorlopig, ik geef het pas op als het echt niet anders kan en dat weet jij ook. Dus ook jij kop op!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:13

Ilona misschien is het voor jou eens fijn om mijn topic eens door te lezen vanafwaar jij nog een klein berichtje hebt geplaatst
[AM] Ik kan het niet meer.....
Stiekem weet ik dat ook jij thuis niet lekker in je vel zit.Je bent niet de enige die dat heeft.Sommige hebben hele erge dingen meegemaakt zoals te zien in mijn topic en sommige gelukkig iets minder(zoals ik merkte van mezelf toen ik sonja haar berichten las)
Misschien kan je jezelf er in vinden,of misschien kun je eens lekker diep zuchten en denken als ik dat zo lees valt het nog allemaal wel mee.
Je kunt lezen dat wij er nog steeds zijn en er bovenop gekomen zijn.
Dat zal jou ook zeer zeker lukken hoor!
Ik wil je graag helpen en even naar je luisteren maar helaas wil jij dat niet.
Geeft ook helemaal niks hoor!Iedereen heeft tenslotte zijn eigen manier!
Wat ik wel als advies wil geven,tob niet te lang met dingen die je dwars zitten.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 14:40

Ik ben blij dat jij toch beter weet hoe met je sommige situaties om moet gaan want je hebt me in veel gevallen al geholpen en daar ben ik je heel dankbaar voor. Zelfde geldt voor Ilona want zonder haar was ik nog minder geweest, vooral de laatste tijd! Lovers

De laatste tijd flappen er vaak dingen uit die ik niet meen, en het is later dan ook moeilijk om dat weer goed te kunnen maken. Maar voor alles is een oplossing en ik weet zeker dat zodra we die vinden, alles weer helemaal gaat lopen, soepel hoeft niet, want je zult toch altijd moeite hebben met sommige zaken. Maar het is niet anders in het leven, het wordt je ook niet makkelijk gemaakt. Leven betekend vechten, een overlevingsinstinct. En ook al zijn die instincten niet meer ervoor gemaakt om aan vijanden te ontsnappen zoals dat in de prehistorie was, ook tegenwoordig liggen er nog steeds vallen en 'vijanden' op de loer om gaten te maken in je leven. Het enigste wat je hieraan kan doen is om te zorgen dat je die gaten zoveel mogelijk kunt proberen te ontwijken en dichtmaken, want helemaal tegenhouden kun je het toch niet. Iedereen heeft wel een hele zware periode in zijn of haar leven, en ik weet dat ik nu door een hele zware ga. Maar een ding dat gaat gewoon lukken, en dat is waarmaken wat ik in mijn gedicht beschrijf.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:47

even geen duidelijke woorden... in elk geval: sterkte!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 14:57

Sunlight (DJ Sammy DP)

    I'm drifting away somehow
    by the presense of the morning sun
    I'm falling into the night
    as I can see you shining bright

    Sunlight
    there's nothing like your warm embrace
    it feels so right
    shining on your sculptured face

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:04

Oh ja ik was je aan het proberen uit te leggen over nagatief en positief daarstraks. Haha!
Ik bedoelde ermee(voor de slimmers onder ons) dat je je leven nooit zelf kan sturen.Helaas gaat dat heel anders.Maar dat geeft niet want ergens zit er nog iets goeds in.
Er gebeurt altijd eerst iets negatief voordat het positieve komt.Dat zei ik tegen je en echt duidelijk was het nog niet.Even een klein voorbeeldje dan waar negatief eerst komt en dan pas positief.

Je had een hele mooie baan en was er echt tevreden over.Plots werd je op staande voet onslagen.Dat gaf jou de kans om eens lekker met vrienden te gaan zwemmen en daar heb je een hele mooie meid leren kennen waar je nu helemaal gek op bent.

Was het zo gelopen als je niet ontslagen was geweest?Dus nogmaals:
Er gebeurt altijd eerst iets negatief voordat het positieve komt!
Het is niet iets om over na te denken want dit soort dingen gaan vanzelf,maar als je terug kijkt en denkt aan dingen waarvan je flink van hebt zitten balen,denk dan ook eens verder wat er daarna gebeurde.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:12

Heel veel sterkte!
Het valt voor jullie ook niet mee om ver van elkaar af te wonen.
Als je dan eens woorden hebt kan je het lang niet zo makkelijk uitpraten als wanneer je dichterbij woont.
Maar kop op! Jullie zijn een hartstikke leuk stel en jullie houden het al een tijdje vol! Ach gut

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:47

mooi allemaal Scheve mond ben er helemaal stil van

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 22:36

Ik snap wat je bedoelt holly, en ik weet idd dat er altijd wel iets postiefs komt na iets negatiefs, de vraag is alleen hoe lang die periode zich strekt....

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:07

Het valt lastig om te wachten, en te wachten. Ik weet hoe zwaar dat is, maar probeer neit teveel te denken dat eth (te) lang gaat duren, want dan duurt het lang. Van dat wachten zal je echt een keertje gek worden. Probeer neit te wachten, maar probeer zelf dingen te ondernemen. Zet de 'stomme' dingen die je meot doen, waar je totaal geen zin in hebt even aan de kant, en ga wat voor jezelf doen.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:40

Het is inderdaad zo dat je je zo ontzettend druk maakt terwijl dat stukken minder kan.Zolang je je er vreslijk veel tijd in steekt zal het moeilijker en moeilijker worden en ik dacht niet dat dat de bedoeling was toch?
Probeer inderdaad eens wat anders te gaan doen.Je was aardig bezig maar hou dat wel vol dan.En mocht er iets zijn dan roept u maar weer meteen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:55

Ik snap wat je bedoelt holly, en ik weet idd dat er altijd wel iets postiefs komt na iets negatiefs, de vraag is alleen hoe lang die periode zich strekt....


Dit is jou kijk erop en die is niet goed.Je moet je niet afvragen hoe lang het nog duurt voor het positieve de hoek om komt!Dat is niet het punt in de zin.
Het gebeurt gewoon en zoiets merk je pas achter af.Je kan niet en zal ook nooit kunnen kijken in de toekomst.Druk maken heeft geen zin want sturen kan je niet.Laat het dan gewoon op zijn beloop.
Met deze zin word bedoel om eens terug uit te kijken naar alle dingen die jou het meeste bij gebleven zijn,op de een of andere manier onthoud men altijd het negatieve.Neem nou eens iets negatiefs van een hele poos terug.Echt een k*t moment.Wat is er daarna gebeurt.Vast iets positiefs.Kan helemaal een andere richting op zijn hoor,maar als je dan eens gaat nadenken dat dit positieve niet had kunnen gebeuren als er niet eerst iets negatiefs gebeurt was.Alles gebeurt met een reden dus op dit moment dat het even niet meezit ook.Wat het positieve zometeen ergens zal zijn kan echt vanalles zijn.Het hoeft niet perse met ilona te maken te hebben.Het kan ook zo zijn dat jij dadelijk ineens een baan vind waar jij niet van had gedacht dat dat zou lukken.Ik noem maar wat.Het gaat erom dat het negatieve nooit leuk is maar altijd gebeurt met een reden.Als jou leven zo niet had gelopen als het nu gedaan heeft wie,wat of waar was je dan nu?Was je dan de persoon geworden die je nu bent?had je Ilona dan tegen het lijf gelopen?Nee zeker niet,maar daarvoor heb je wel allemaal negatieve dingen mee moeten maken om zover te komen.Snap je nu wat ik bedoel met alle positieve dingen komen voort uit negatieve dingen?
Dus druk maken om de toekomst heeft geen nut.Ga er gewoon in mee en wacht gewoon af wat er op jou pad komt.Dus laat alles om je heen varen en hou je lekker met je zelf bezig.De rest zal toch wel zo lopen zoals het zal gaan,daar kun je niks aan doen behalve afwachten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarpeDiem_, Diddykong, FrNo, GrapeshotBot, ImkeTarek, kaatje89, Karintich, puntje, reina en 14 bezoekers