Anti-manen-knabbel spul

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 10:08

Nou Udinde heeft nu nog amper maantjes. Trees heeft ze afgevreten, ik heb ze bijgeknipt en Trees is overgestapt naar haar staartje.
Zo zag ze eruit:
[img]../upload/49/udinde_aan_touw_2.jpg[/img]

Haar maantjes zijn dus nu NOG korter, met allemaal happen eruit.
Haar staartje heb ik ingesmeerd met cribox, dat helpt heel goed, ik mis geen haartje.
Maar dat wil ik eigelijk niet in haar manen doen, het is van die vieze drab. Wat moet dat moet, maar ik dacht misschien weten jullie wel een middeltje wat werkt EN doorzichtig is. Dus geen bruine drab in haar maantjes. Iets vloeibaars ofzo wat ik ao in haar maantjes kan wrijven of er over gieten.

Ik word GEK van die geit! Maar ze zijn zoooo schattig samen!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:16

wow wat een korte maantjes en staart. je hebt toch ook van dat citroen ofzoiets dat stoot ook dieren af op stro ofzo dus misschien ook op manen Verward

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:44

Het is wel niet doorzichtig, maar het helpt heel goed! Sambal! Het klinkt wel wat grof, maar het is wel effectief. Het veulen van ons at ook flink aan staarten en manen, van alles geprobeert, maar dit was het enige dat hielp. Succes ermee!!

ps. een staart aangroeien duurt meer dan een jaar, dus beter nu een beetje vieze drap dan een jaar zonder staart!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:52

Hertshoornolie...is echt goor.
Ik ben bang dat geiten wat hardnekkiger zijn dan paarden die knagen...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 10:56

Maar is hertshoornolie ook doorzichtig?
Sja en anders moet er maar cribox op. Heb het even geproefd, maar das net sambal! En effectief want de geit hoeft het niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:58

Dat zou je moeten bekijken want mijn paard heeft een zwarte staart Lachen volgens mij troebel van kleur maar niet donker.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:19

Volgens mij kun je in de winkel spul kopen zdat veulentjes niet meer aan de staart van mams knabbelen. je moet er eens naar vragen. Ik weet er verder niets vanaf.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:23

Ik zou idd ook hertshoornolie proberen. Het stinkt echt verschrikkelijk, maar goed, da's ook de bedoeling.
Voordeel van dit spul is dus dat het vloeibaar is, daardoor kun je het in bv. een plantenspuit doen en opspuiten.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 15:36

Ha kijk, dat was een goede tip van je Naz! Het feit dat het vloeibaar is, is heel mooi! Want dan is het iig geen drab, net als cri-box. Dat klonterd een beetje, echt heel ranzig in die kleine plukkerige maantjes!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:43

Hertshoornolie is wel donkerbruin, en geeft dus een donkere kleur aan staart en maantjes. Ach ja, na een paar dagen is dat er ook weer uit. Het stinkt idd verschrikkelijk! Ik breng het overigens aan met een verfkwast. Als je het in een plantenspuit doet, kun je die niet meer ergens anders voor gebruiken. Een kwast is dan iets voordeliger....

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:50

Of een fles waar Equistar of vliegenspul in heeft gezeten wil ook wel Haha! Die gooi je anders toch weg!

tsjeerd
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:51

hoi, je hebt tegenwoordig ook kribox in een spuitflacon.erg makkelijk!
groetjes tsjeerd

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:57

Hoi,

Wij hebben geloof'k ook van dat hertsnhoornolie, maar dat werkt dus wel goed want toen mijn pony's bij geiten stonden spoot ik dat spul er ook op, en ik heb verder nergens last van gehad. Maar jah, stiiiiiiiiinken!!! Scheve mond\

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 08:27

Ja cri box is er idd ook in een spuitflesje. Alleen is dat niet watervast, maar voor paarden die op stal staan. Ik had het al bijna gekocht, gelukkig las ik eerst de achterkant!