Hitsige tr*t op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Hitsige tr*t op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 21:37

Gisteren kwam ik bij Saar aan toen het er al mee begon dat ze niet vrolijk naar me hinnikte (wat ze normaal dus wel doet). Ik dus meteen kijken of er niets aan de hand was (vastliggen ofzo),... Nee hoor, madam stond gewoon rustig in haar stal me aan te kijken van: "Ja wat moet je?"

Ik haal haar er dus uit, na haar een peer te hebben gegeven (die had ze nog nooit van me gehad, ikke benieuwd). Die peer spuugde ze meteen op de grond en was toen natuurlijk HELEMAAL uit haar hum . Nou ja, dan maar lekker poetsen en rijden dacht ik .

Bij ons op stal hebben ze een rij van 4 poetsplaatsen naast elkaar en dan nog 2 spuitplaatsen. Ik zet haar dus in 1 van die stands, naast een ander paard (nooit problemen mee, Saar is heel sociaal). Wordt ze ineens toch vervelend!!! Draaien, brommen, rug bollen en ja hoor, lekker plassen (nou ja niet echt plassen, maar van die vieze, stinkende gele afscheiding, merrie houders weten wel wat ik bedoel Knipoog). Ik wist meteen weer waarom ik de afgelopen jaren ruinen heb gehad .

Op het einde was het zelfs zo erg, dat er een ruin naast haar stond (al 5 jaar geen echte man meer) die zijn geval eruit liet zakken, een hals opzette en avances maakte Nerd . Saar vond het helemaal geweldig, liet haar poezelige lijfje tegen het schot vallen en maakte hem via bepaalde signalen duidelijk dat ze hem ook wel zag zitten Lovers . Daar ging mijn rustig avondje paardrijden,... Huilen

Vandaag was het al iets minder, maar gisteren heb ik echt de poetsplaats moeten schrobben voordat het weer een beetje zuiver was. Een grote vieze plas geel,... Misselijk

Sorry voor de onsmakelijke details Haha!. Nog meer merriehouders waarvan de merrie ook wel zin heeft in een verzetje??? Knipoog


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:09

Ik zou haar maar even lekker op stal poetsen dat geeft minder zooi!

prompter

Berichten: 11040
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:12

Ik merk eigenlijk nooit aan mijn merrie wanneer ze hengstig is - behalve wanneer ik haar samen met mijn hengst (die mijn man dan rijdt) train, dan gaat ineens die staart omhoog! Maar bij ruinen doet ze dat echt nooit, ze wil blijkbaar alleen een echte vent Haha! - maar die toestanden die jij beschrijft, maak ik nooit met haar mee!

Extremely rare and Beyond Compare

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:17

Hahaha ja joh wat wil je, bij de paardjes slaat de hitte hun waarschijnlijk ook in hun koppie , tsja
Ben zelf ook nog erg benieuwd naar de soor advances die mijn merrie zal gaan maken, heb alleen nog niks "vreemds" aan r kunnen ontdekken! Haha!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:18

Ja altijd irri moet je natuurlijk opschieten omdat je les hebt en nogal is laat bent staat mevrouw te sjansen met een ruin Frusty kan je eerst weer dat zaagsel erop doen en dan nog w8en todat t eindelijk droog is en dat schiet nie echt op Boos! en dan kan je nog maar ff 5 min stappe en dan begint de les *grom* Frusty altijd fijn die merries maar voor de rest zijn t schatjes Haha!

Caprice :+:

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 22:21

Ik had gelukkig geen les, maar er was geen land met haar te bezeilen Haha!. Ook met poetsen, ohw zodra ik met die borstel in de buurt van haar kont kwam moest ik maken dat ik wegkwam,... Ze drukte me gewoon fijn tegen de muur aan met een dikke kreun Haha!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:21

Anoukie schreef:
Ik haal haar er dus uit, na haar een peer te hebben gegeven (die had ze nog nooit van me gehad, ikke benieuwd). Die peer spuugde ze meteen op de grond en was toen natuurlijk HELEMAAL uit haar hum . Nou ja, dan maar lekker poetsen en rijden dacht ik .


IK had toch al verteld dat haar moeder een stukje peer net zoals een lama in je gezicht spuwde. Ze lust geen peren, alleen appels en wortels Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 22:30

Ja nog nooit meegemaakt zo'n kieskeurig paard hoor, mandarijntjes lust ze ook al niet!!! Echt, geef mij dan maar een kliko hoor!

De eerste keer dat ze een pepermuntje kreeg: eerst over de helft bijten, de ene helft laten vallen, de andere voorzichtig opeten en dan de 2e helft: nou nee laat maar,... Nu ondertussen lust ze ze wel hoor,... Gewoon een kwestie van discipline Haha! !

Ga dr elke dag een peer geven Haha!.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:31

Dit noemen ze dus een Pismerrie Haha!

Ben blij dat ik een ruin heb Tong uitsteken

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 22:35

MirandaB schreef:
Dit noemen ze dus een Pismerrie Haha!

Ben blij dat ik een ruin heb Tong uitsteken


Tja en ach het heeft ook wel iets hoor,... Dat ze zelfs de ruinen weer weet te bekeren vind ik toch knap, probeer zoiets maar eens als vrouw zijnde bij een homofiel (vergeet ut maar)!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:38

Ik ken het, bij ons op stal staat ook zo'n merrie. En ze staat ook nog eens naast de hengst. Ze laat zich gewoon vallen tegen de boxwand aan. En wij noemen het dan Jus d'orange wat ze dan pissen. Hihi.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:57

Die Vinessa die pist altijd de hele boel vol...bij het rijden heb je gewoon een zoekspoor *huil*Maar probleem gaat nu opgelost worden, want ze is naar de hengst *veulentime*

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:04

Die van mij is op het moment ook zo hengstig als de pest!!! *LOL*
Wel erg grappig, al de ruinen die achter d'r kont aan lopen!!
Maar die van mij is gelukkig niet zo lastig met rijden, ze is juist liever als ze hengstig is!!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:06

Jaah die van mij had t afgelopen week ook enorm!! Vreselijk irritant is dat. Hinniken naar iedere ruin die langsloopt. En stilgaan staan.. of juist in passage (kwist niet dat ze dat kon Schijnheilig ) en staart in de lucht.. en lekker dat ranzige spul laten lopen.. Party!!
Afgelopen weekend was ik in Almelo, nou ze heeft het weekend van dr leven gehad! *LOL*

*geen onderschrift*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:23

Schaamteloos hoor Haha!

Vreselijk gelachen om m'n eigen ruintje vorige week - Blix was flink hengstig, en Gingie ook onderhand - en Rowan is de enige heer van interessante leeftijd van het spul (de andere is achter in de twintig).
Liepen die twee dames toch opdringerig te doen! En Rowan, de arme schat, probeerde gewoon rustig te grazen en liep rond met een uitdrukking van "Wat moeten die meiden toch van me?"

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:31

Anoukie schreef:
Ja nog nooit meegemaakt zo'n kieskeurig paard hoor, mandarijntjes lust ze ook al niet!!! Echt, geef mij dan maar een kliko hoor!

De eerste keer dat ze een pepermuntje kreeg: eerst over de helft bijten, de ene helft laten vallen, de andere voorzichtig opeten en dan de 2e helft: nou nee laat maar,... Nu ondertussen lust ze ze wel hoor,... Gewoon een kwestie van discipline Haha! !

Ga dr elke dag een peer geven Haha!.



Oooow , wat ben jij gemeen ! Haha!
Kan de rest van het verhaal me heel goed voortstellen , je merrie is verliefd Lovers
Voor een dag of 5 en dan een periode van 21 niet Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 06:53

Van die van mij merk je ook nauwelijks dat ze hengstig is. Ze is dan alleen wat hinnekeriger als normaal (naar vreemde paarden), en ja, ze doet ook wel kleine plasjes, maar gewoon onder het lopen, en daar merk je dus niets van. Alleen van dat hinniken dan denk ik: gut zou ze weer hengstig zijn????

Ze hebben mij ook altijd "bang" gemaakt, zo van: een merrie, niet aan beginnen? Maar deze? Hier wil ik er wel meer van!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:52

MirandaB schreef:
Dit noemen ze dus een Pismerrie Haha!


Nee hoor, een pismerrie is een merrie die door hormonale problemen echt levensgevaarlijk wordt. Deze merrie klinkt gewoon als een zeikerd Lachen

Ik weet niet of je nog gereden hebt met je merrie, maar ik zou het wel gewoon proberen.. Als ik ongesteld ben kan ik ook sjaggo zijn, maar ik moet ook nog steeds werken..
Bovendien is beweging erg goed..

Mijn merrie is trouwens een draak op stal, maar onder het zadel heb ik haar het liefst hengstig.. super gaat ze dan Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:22

Haha ik ben daarom ook wel blij dat nemo een ruin is, bij ons staat ook een merrie die is echt heeee erg hengstog als ze hengstig is.Niet normaal meer

Lynn B+18 - L1+13

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:29

jah mijne is af en toe hengstig nou niet te geloven er staat een ruin op stal wimpie en ze bespringen elkaar steeds bijna heel irri is natuurlijk wel beter excuss om bij lucas te zijn hahah Lovers

I Luv MareL

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 09:38

Die dag dat ze zo lastig was heb ik haar gelongeerd. Bijzetje eraan en toch werken. De dag erna heb ik haar wel gereden, toen viel het allemaal wel mee. Met rijden heeft ze dan haar aandacht wel redelijk bij mij, ze is dan alleen iets wisselvalliger. Ze plakt gelukkig niet aan mijn been (hmm, alleen als ik ernaast sta weer Tong uitsteken ), daar heb ik zo'n hekel aan!

Ze is nu ook zooooo onderdanig, bij ieder paard dat bij haar in de buurt komt staat ze te kauwen,... Echt, zo gewillig heb ik ze nog niet mee gemaakt .

Ik vond het wel grappig, de mensen op stal ook en de eigenaar van de verliefde ruin ook *LOL*. Alleen durfde hij er niet langs met zijn paard, ik moest eerst weg Haha!. Bang voor dekcapriolen denk ik. Gelukkig staat ze overdag buiten met een groep merries !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:42

ArwenLune schreef:
Liepen die twee dames toch opdringerig te doen! En Rowan, de arme schat, probeerde gewoon rustig te grazen en liep rond met een uitdrukking van "Wat moeten die meiden toch van me?"


Haha dat ken ik, Ret loopt ook altijd met merries in de wei. Die gaan dan wel eens vreselijk hitsig onder zijn neus staan knipogen, en dan kijkt hij je aan van: 'Wat MOET ik hier nou mee??' *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:56

Onze pony's waren laatst allemaal tegelijk hengstig en aan mijn pony kon ik dat merken omdat ze ongeveer 10x zo hard liep als normaal. Ze had ook wel erge vieze benen, dus ik was erg lang bezig met poetsen! Tong uitsteken

Het toppunt was dat ons mini hengstje helemaal niet bereid was om te dekken, maar haar aanviel! Extreme duivel (Het was trouwens niet de bedoeling dat ze gedekt werd; hij kan er niet eens bij Frusty )


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:13

hum, jouw beschrijving klinkt als Paddy! Haha! Paddy geneert zich totaal niet! En dan ben ik aan het rijden en als ze dan een leuke ruin passeert, staart omhoog, benen wijd en pissen maar. Nou, en daar zit je dan op..... Erg leuk om zo nauw bij zoiets betrokken te worden... Scheve mond .
En stinken! Gatverdarrie! moet eerdaags haar staart maar eens gaan wassen.

De hond is de betere mens

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 10:24

Van gene geen sprake bij Saar,... Haha! Voor alles en iedereen in haar omgeving aandacht (uhm, behalve voor mij dan Knipoog) en ze doet het ook naar merries hoor. Ze is niet zo heel erg kieskeurig op het moment Haha!.

Onder het rijden doet ze het gelukkig niet!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers