foto's van het rijden gisteravond ( springen!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

foto's van het rijden gisteravond ( springen!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:08

eerst even losrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bij de laatste loopt die weer iets te diep


wie zei er ook alsweer op d-day dat bruin lelijk was Schijnheilig :

Afbeelding

en dan springen! het zijn er maar een paar de rest is allemaal mislukt Verdrietig :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en wat vinden jullie ervan?

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:21

leuke fotos, mooi paard hoor
alleen lijkt net of je bij die 1e springfoto hem inhoud

IsisLover
Berichten: 167
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: het mooist dorp uit nederland..............Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:21

leuke foto`s jammer dat die laatste zo donker is!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:23

Renee_vd schreef:
leuke fotos, mooi paard hoor
alleen lijkt net of je bij die 1e springfoto hem inhoud


ja goed gezien
hijo gaat meestal nogal hard en zet daarbij veels te vroeg af. gister dus eraan gewerkt dat die bij me bleef. en daar hadden we even en misverstand Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:28

Leuk hoor, maar je moet wel wat mee rop je houding letten.
Je gaat al te snel naar achter terwijl je paard nog schuin staat, zelfs nog na de sprong moet je verlichte zit zitten, nu zit je rechtop en verdeel je het gewicht dus niet goed, en wat meer teugel geven !
Idd op de eerste foto lijkt het of je hem inhoudt, iets meer ruimte geven, verder erg leuk hoor!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:31

Mooie fotoos hoor... Het bruine tuig staat goed bij hem/haar?!
Leuk paardje ook!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:33

jeb je hebt helemaal gelijk shannay maar er wordt hard aan gewerkt dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:05

omdat het paard er na de hindernis nogal het handje van heeft om flink door te galopperen (onbehouden) is het misschien niet eens zo gek om op tijd terug in het zadel te gaan zitten. dit is misschien een beetje aan de vroege kant maar ik denk dat het zeker neit slecht is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:22

vonneke schreef:
omdat het paard er na de hindernis nogal het handje van heeft om flink door te galopperen (onbehouden) is het misschien niet eens zo gek om op tijd terug in het zadel te gaan zitten. dit is misschien een beetje aan de vroege kant maar ik denk dat het zeker neit slecht is


Nou dat vind ik juist niet, als een paard juist druk is, moet je dat op andere manieren oplossen door een paar voltes te rijden voor het springen langs ze hindernis, het gaat wel om een paardenrug, met springen is het belangerijk dat het gewicht word verdeeld, zodra jij al je gewicht al te snel op je paard zijn rug belast zonder deze daar nog even niet geschikt voor is, belast je zijn rug ontzettend !

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:46

jij vind de 3e foto iets te diep..toch vind ik zijn halshouding veel beter op de derde..en zie ik dat veelliever dan de eerste 2 foto's

Erg leuk paard en mooi bruin is zeker niet lelijK!!

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:26

Leuk paardje *LOL* Verder ben ik het met shannay eens, maar het ziet er leuk uit!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 11:09

shannay wat vonneke zegt klopt wel hoor. probeer jij maar eens met dit paard voltes te rijden tussen de hidnernissen en hem er normaal op af te rijden dat lukt je niet hoor. er hefet re zelfs nog een ruiter op gezeten duie bij de rabobank talentenplan zat, en die kon er ook niks mee

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 11:10

idd marloes die 2de is al helemaal slecht.....
maar toch loopt die daar te diep hij kan veel beter en fijner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:15

ingrid schreef:
shannay wat vonneke zegt klopt wel hoor. probeer jij maar eens met dit paard voltes te rijden tussen de hidnernissen en hem er normaal op af te rijden dat lukt je niet hoor. er hefet re zelfs nog een ruiter op gezeten duie bij de rabobank talentenplan zat, en die kon er ook niks mee


Ik heb er zelf eentje die als het kon er dwars door heen zou rennen zo hard gaat hij, en dan is het er ook nog eentje die denkt dat hij hengst is, en dus geen ook helemaal voor geen meter naar je luisterd.
Ik ga er gewoon niet galloperend op af, ik laat hem eerst ver van te voren RECHT voor de hindernis stil staan, daarna stappen,draven en dan pas een paar meter ervoor aangallopperen, dit helpt duidelijk wel, want op deze manier moet het paard zich leren inhouden.
Je hebt er gewoon veel geduld voor nodig, hem erop af laten denderen heeft al helemaal geen zin, dan leert hij het nooit af. Je kan ook veel balkjes gaan stappen en draven met hem, hierdoor word veel concetratie vereisd en zal hij beter op jou aanwijzingen gaan letten. Maar om niet mee te gaan met de bewegingen vind ik een slechte zaak, maar dat is dan mijn mening. Je moet niet altijd naar de makkelijkste weg zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:30

ik vind het en heel stom idee om je paard recht voor de hindernis stil te zetten helemaal weten dat luuk eerst niet zo makkelijk sprong.

en wat doe jij shannay als jou paard in een dubbelsprong op de eerste tever inspringt???

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 14:13

ten eerste shannay als ik dat zou doen trekt die alsnog dwars door de sprong. hij kan dan gewoon zo tieves sterk worden. en idd al sik hem dwars voor de sprong stil ga zetten is de kans dat die weer gaat stoppen er zeker aanwezig od dat die 2 galopsprongen van te voren afzet ofzo.

en trouwens achter die oxer stond op 4 galopsprongen een stijl, had ik hem daar dan met 2,5 galopsprong doorheen moeten laten ketsen?

ik weet dat het niet goed is voor de rug maar het moet maar even zo, en gloof me alle andere manieren zijn al geprobeert. hij begint nu best lekker te springen dus dan kan ik ook weer aan mijn houding gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:30

vonneke schreef:
ik vind het en heel stom idee om je paard recht voor de hindernis stil te zetten helemaal weten dat luuk eerst niet zo makkelijk sprong.

en wat doe jij shannay als jou paard in een dubbelsprong op de eerste tever inspringt???



Als je goed leest, lees je dit "ik laat hem eerst ver van te voren RECHT voor de hindernis stil staan" dat betekend dus VER -->> is dus een afstand, bv de hindernis staat bij de X, en ik laat hem halthouden bij de A of de C maar net waar ik mijn sprong begin, als ik hem er galloppernd op af laat denderen dan is er idd geen houden aan, mijn paard trek mijn handen ook gewoon door tot hij zijn zin heeft, maar toch is geen enkel geval hopeloos.
En ik begrijp jou zin niet echt, maar als ik goed lees maak ik dit er van uit, dat jou paard of het paard (weet niet wie luuk is) eerst niet wil springen, dan moet je hem ook niet dwingen, een paard vind het leuk of niet..
Je moet je paard wel kunnen aanvoelen en kunnen kalmeren, ik zie zo vaak dat mensen hun paard maar keihard op de hindernis laten denderen en dat het paard dan zo vaak verkeerd uitkomt, dan denk ik echt bij mzelf leer dat paard nou eens zijn drukte onder controle te houden..

Maar ik ga verder niet in discussie want ik ga geen foto-topic verzieken aan discussies waar iedereen het bij het "rechte" eind weet, want iedereen heeft een andere mening en een andere kijk op rijden.
Zoals ik al zei, leuk paardje en leuke foto's !
Verder veel succes met hem.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 14:38

tnxx
ik ben ook heel blij met hem
en we komen er heus wel hij heeft alleen een verleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:43

ingrid schreef:
tnxx
ik ben ook heel blij met hem
en we komen er heus wel hij heeft alleen een verleden!



Ik ken het Boos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:57

Het wel of niet stilzetten voor de hindernis is per paard verschillend. Het lig er maar net aan hoe ze reageren. Die van mij wordt na 2 a 3 x heeeeeel boos en loopt dan dwars door je heen drukt rug weg en kan nog weinig. Soms lukt het ook wel en blijft hij rustig. Je bouwt samen dan zoveel spanning op dat je bij jezelf moet afvragen wat goed is. Ik probeer wel altijd een redelijk afstand te houden.

Als hij weg stormt naar de hindernis heb ik altijd geleerd hem zo snel mogelijk na de sprong terug te rijden met beleid. Een paard mag gewoon niet door je heen lopen na de sprong. Hoe wil je dat dan in een parcours oplossen als hij er vandoor gaat.
Ik het begin doe je er 10 meter over om hem stil te krijgen en op het einde kan je hem rustig na 3 meter stilzetten na de sprong zo maak je je paard attent na de sprong.

Ingrid ziet er netjes uit zou hem idd proberen iets dichter bij de sprong te krijgen. Je kan dit gevoel goed krijg door te galoperen over balken en hem dan steeds mee gesloten er opaf te rijden speel met de afstanden en je galop. Als hij erg heet wordt met springen probeer ik hem altijd met inrijden leeg te rijden. Dan zijn ze rustiger en kan je ze makkelijker bewerken. Vooral als zijn karakter in de weg zit.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:02

Cool!