Wat een ramp - tandarts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Wat een ramp - tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 15:07

Vandaag moest ik er dan echt aan geloven, was al veel te lang niet meer geweest omdat ik stomweg niet durfde. Bij de laatste afspraak bleek namelijk dat ik geboord moest worden, waarvoor ik even 2 nieuwe afspraken moest maken. Je raadt het al...
Maarja, vandaag toch maar gegaan, ook met het oog op dat de regering tandartsbehandelingen uit het ziekenfonds wil halen...
Wat een *** zeg, sorry hoor.
Ik had om half 12 een afspraak, om 12 uur mocht ik dan naar boven en om kwart over 12 kwam meneer er dan eindelijk aan, toen ik al een kwartier peentjes had zitten zweten in die stoel.
Waarom ik zo lang niet geweest was?? Nou omdat ik niet durfde.
Nou mooi was dat, dus omdat ik niet durfde werd hij met extra werk opgezadeld, blablabla, hij was onwijs bot aan het doen, zat ondertussen nog met de assistente te ruziën en daar lag ik dan. Kon echt wel janken, blerghhhh Misselijk Gelukkig was mijn zusje erbij die me aankeek met een blik van: 'trek je er niks van aan, zo is ie nou eenmaal' Schijnheilig
Hij heeft een beetje met tangetjes en dingetjes zitten wroeten, de klemmen voor mijn beugel (die ik nooit in heb) zijn eruit gehaald, deed best wel pijn, daarna bloedde het ook. En toen gingen ze met 3 apparaten in mijn mond. Een tijdelijke vulling bleek later, maar mij werd niks verteld dus ik piepte ineens benauwd: "als je iets gaat doen dat zeer doet wil ik graag een verdoving" Lips are sealed *LOL* Jaaaaaa dat zou hij heus wel zeggen. Hmm okee Scheve mond
Nu moet ik donderdag al weer, en nu weet ik dus zeker dat ik geboord moet worden, of hij dat vandaag al ging doen was wat onzeker.
Ik krijg nu al de zenuwen, heb vannacht al geen oog dichtgedaan, maar ik weet zeker dat het donderdag nog veel erger is.
Tips? Huilen Want ik durf echt niet, mijn zusje gaat wel mee, maar ik vond het vandaag al een ramp en nu is er eigenlijk nog niks gebeurd...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:19

oh meid ik weet hoe je je voelt, ik moet ook binnenkort (ga om dezelfde reden als jij niet)

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:21

Ik heb ook best wel angst gekregen voor de tandarts, zit ook altijd al een paar dagen van tevoren te stressen als ik moet gaan.

Maar zorg er wel voor dat ze die tijdelijke vulling gauw vervangen hoor, want anders wordt het alleen maar erger. (spreek uit ervaring) Ik heb ooit die tijdelijke vulling eruit gebeten en daarna is het gat alleen maar groter geworden.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:22

Ja: andere tandarts zoeken!

Bel eens rond of er een tandarts is die aan angstbehandeling doet. Die nemen namelijk de tijd voor je en in hele extreme gevallen kunnen ze ook met lachgas werken.

Een mens lijdt het meest van het leed dat-ie vreest, maar pijn is niet fijn (en ik kan het weten, heb nl. maanden napijn gehad van behandelingen Huilen )

Leuk zal het nooit worden, als het maar draaglijk is. Ik heb nu het idee dat jij met je angst niet gerespecteerd wordt. Enneh, dat ge-OH over extra werk, hij vergeet zeker dat dat ook extra centjes opbrengt...

Heel veel sterkte in ieder geval!

=^.,.^=

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:29

farichta schreef:
Leuk zal het nooit worden, als het maar draaglijk is.


Niet waar! Ik heb na jaren met een halve kies en een behoorlijke infectie gelopen te hebben omdat ik écht niet durfde.. uiteindelijk via mijn broer een geweldige tandarts in Amsterdam gevonden, en serieus, ik ga nu met plezier naar de tandarts.. Hij heeft me nog nooit pijn gedaan, is altijd vrolijk en heeft me al meerdere keren van behoorlijke pijn afgeholpen.
Over 2 maanden ga ik zelfs vrijwillig om lelijke plekken weg te werken Knipoog


Zoek alsjeblieft een goede tandarts.. Vraag van te voren of hij ervaring heeft met angstige patienten en of hij extra tijd wil inruimen. Een goede tandarts maakt een wereld van verschil..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 15:34

Dat hij een goede tandarts is, is de reden dat we daar nog steeds zijn....
Het is namelijk een ontzettend goede tandarts, zo staat hij ook bekend, maar verder is het een ***, kan niet met patiënten omgaan en loopt altijd te klagen op zijn personeel, zijn personeelsbestand wisselt dan ook van dag tot dag, niemand houdt het daar lang uit.
Maarja, hij doet zijn werk wel onwijs netjes.
Mijn zusje heeft net een nieuwe beugel gekregen, ze moet daarvoor nog 1x voor controle zodat hij hem goed afstelt en daarna willen we eigenlijk met de hele familie overstappen naar een andere tandarts, daar hebben we ook al mee gesproken en die lijkt ontzettend aardig.
Maarja, ik heb mijn afspraken hier al staan, dus zal nog even moeten doorzetten.
Het irritante vind ik gewoon dat hij geen tijd voor je neemt, hij ragt maar wat zonder te zeggen wat hij doet en ondertussen is hij nog met 2 andere patiënten bezig, en dan lig je daar maar, op van de zenuwen...

Dus die andere tandarts, daar wordt aan gewerkt Knipoog
Nu moet ik alleen de komende 2 afspraken nog door zien te komen Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:23

Een tandarts die niet met zijn patienten kan omgaan vind ik geen goede tandarts.
Maar ik las dat je hele famailie al naar een ander wil, dus kiezen opelkaar en doorbijten. Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:30

Als je geboord moet worden ... en je wil verdoving ... en je bent bang voor de prikken ... DAN *ik ben helemasal benauwd voor boren En prikken* moet je vragen of hij een tijdje in je wang knijpt en dan de prik erin gooit ... dit is de eerste keer namelijk geweest dat ik niks gevoeld heb en wel TWEE prikken gehad hebt ... het helpt echt ...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:02

Ik weet hoe je je voelt. Ben ook erg bang voor mijn tandarts, omdat zij mijn gaatjes niet goed gevuld heeft. Op sommige plekken heb ik scherpe randjes en om sommige plekken zijn de vullingen er diep. Bij mijn laatse controle (bijna een jaar geleden) werd er gezegd dat ik weer gaatjes heb en dat er dus weer geboord en gevuld moet worden, maar dat laat ik niet meer doen door haar. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een aardige en goede tandarts, maar wie wil die niet???
Eigenlijk toch wel raar dat ik een beetje bang ben voor de tandarts, aangezien ik Mondhygiëne wil gaan studeren Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:14

Afspraken afzeggen.
Je hebt al zolang met die gaatjes rondgelopen dan kan dat echt wel een maandje langer.
Jij kunt toch al vast naar de nieuwe ta gaan?
zo heb ik het ook gfedaan hoor mijn lieve oude tandarts kreeg een *** van een opvolger ben er 1 keer geweest en had 7 gaatjes ja daag!Ik had zelf wel gezien dat er 3 vullingen niet in orde waren maar dan nog 4 gaatjes erbij mooi niet.Dus na een nieuwe TA gegaan en bleek idd dat ik geen 4 gaatjes had


Je hebt de pech dat er een tekort aan ta is.maar er zijn her en der nog wel tandartssen die nieuwe patienten aan nemen hoor!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:21

Zo Nimber, dat is dan wel heel erg raar dat je dan plotseling 4 gaatjes minder heb! Daar heb ik dus ook aan zitten denken. Mijn tandarts heeft uiteindelijk 7 gaatjes gevuld, maar of het nou echte gaatjes waren. Ik vind zelf dat ze een pruts werk ervan heeft gemaakt.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:33

Ik ben ook zooooo bang! Ik word echt misselijk als ik er aan denk. Wij hebben echt een hele goede, aardige en begripvolle tandarts, maar ik blijf bang.
Mijn tanden zijn ook zo gevoelig ,als iemand er naar wijst begin ik al te gillen bij wijze van spreken.
Ik moet binnenkort ook echt weer een afspraak maken.
Het vreemde is dat ik me altijd wel laat verdoven en dat ik die prikken eigenlijk wel mee vind vallen. Ok je voelt het wel maar het is geen helse pijn of zo.
Dus waar ik nou zo bang voor ben weet ik niet. Als ik die boor hoor in wachtkamer dan heb ik de neiging om weer in mn autootje te stappen en weg te scheuren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:43

Bij ons was het ook zo dat ik bij mijn vorige tandarts nooooooit bang ben geweest, dat is sinds we een paar jaar geleden zijn overgestapt naar deze, hij doet zijn werk grondig en ineens had ik tig gaatjes, moest ik een beugel en er worden steeds foto's gemaakt. Bij de vorige ging ik gewoon voor controle en stond ik na een kwartier weer buiten bij wijze van spreken!

Ik weet ook niet precies waar ik bang voor ben, ik vind dat gepulk aan mijn tanden gewoon heel erg vervelend en eng. Echt een rotgevoel.
Bij het boren heb ik de vorige keer dat ik geboord moest worden ook om een verdoving gevraagd en ik voelde er niks van, maar vond het nog steeds verschrikkelijk. Zal dan ook wel gevoelige tanden hebben, ik heb het gevoel dat als hij dat tangetje tussen mijn tanden zet dat hij er zo een stuk af breekt. Brrr Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:50

Als ik jou was, zou ik toch een andere tandarts zoeken. Ik heb 16 jaar lang bij een en dezelfde gelopen, top tandarts. Hij hield er mee op en zijn dochter nam de praktijk over. Lief kind hoor, maar nogal een slager tussen de kaken. Na een paar vriendelijke verzoekjes of ze iets voorzichtiger wilde werken, heb ik besloten om over te stappen naar een andere tandarts. Nu loop ik bij een van de besten in Amsterdam en ik vertrouw hem. Hij is voorzichtig en doet zijn werk goed. Vanwege mijn angst heb ik hem eerst uitgelegd dat ik graag verdoofd wil worden en dat ik niet erg van gefrutsel hou. Hij houdt zich daar keurig aan en als ik het desondanks toch een keer moeilijk krijg in de stoel, dan heeft hij geduld. Of hij laat zijn assistente tussendoor even iets anders doen, anti-gevoeligheidsspul kwasten ofzo. Als ik weer gekalmeerd ben, gaat hij weer verder.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:57

Ik ben ook altijd super nerveus als ik naar de ta moet.
Onze vorige tandarts was wel aardig voor de begon en als die klaar was, maar als die dan in mn mond aan te vroeten was, leek het wel een monster. Hij deed altijd flossen en aangezien ik gevoelig tandvlees heb doet het heel snel zeer. En hij als een gek flossen Boos!
Ik deed toen altijd zelf flossen en dat vergat hij dan altijd (toen was ik 10 ofzo) en ging ik altijd al huilen als hij dat draadje pakte en dan hoorde je me moeder: '' Neeeeee dat flossen doet ze zelf'' *LOL*

Maar die tandarts ging weg en er was een nieuwe ergens anders. Hij komt uit engeland en heeft echt de nieuwste apparatuur. De boor hoor je niet eens. Ook toen ik een gaatje had, voelde ik helemaal niks!! (zonder verdoving hoor Tong uitsteken
Hij doet alles heel voorzichtig en als je wilt dat hij even moet stoppen doet hij dat ook. Echt een super tandarts..Al vind ik het nog steeds niet leuk Tong uitsteken

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:04

Ik ben gek en ik weet het, want ik vind het best leuk om naar de tandarts te gaan...Scheve mond
Ik heb altijd zo'n fris gevoel, net alsof ik hele nieuwe tanden heb.
Maar ik ben niet bang voor de tandarts omdat ik nog nooit een gaatje heb gehad ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:17

Ja ik ben ook van mening dat een goede tandarts rekening houdt met z'n patiënten en hun angsten! Dan kan ie z'n werk nog zo goed doen, ik vind het een beetje een botte boer hoor! Gewoon op zoek naar een andere tandarts, het kan namelijk heel anders. Ik spreek uit ervaring, ik ben net zo'n held als jij! Bloos Haha! Maar donderdag wel effies gaan hoor! Ik zal ook aan je denken (weet niet of je daar wat aan hebt *LOL* ), maar nu wel doorzetten. Ach gut

Lovely, heb jij misschien tandarts W. Vriesman????

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:26

Ik ben jaaaaren doodsbenauwd voor de tandarts geweest, omdat het ook zo'n botterik was. Ben toen maar overgestapt naar een ander, en nu ga ik voor mijn plezier! Overmorgen "mag" ik weer Haha!. Wat ook niet verkeerd is, is dat hij 12 paarden/pony's heeft en kinderen die op vrij hoog niveau springen - altijd wat om over te praten dus *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:45

Ik kan alleen maar zeggen: zoek ajb een tandarts waar je je prettig bij voelt. Laatst herhaling van SuperRobert gezien (of iets anders, was nl met Wendy v. Dijk Verward )? Die man was 10 jaar niet bij een tandarts geweest vanwege angst. Voor hem hadden ze 'de Lachende Tandarts' geregeld, topvent, echt waar, die man was dus gewoon van z'n gaatjes af en ging braaf op controle!
Ik heb een aardige tandarts en ik weet dat het moet gebeuren, bang ben ik niet, kaakchirurg is namelijk erger. Ik zou heel graag naar een andere tandarts willen omdat ik gewoon persé geen verrotte tanden wil. Deze is alleen heel erg bot, streng en totaal geflipt (mijn paps loopt daar) en ik ben niet zo'n pietje precies... bovendien neemt hij geen nieuwe patiënten aan. Dit is echt de beste van NL (haha) en ik durf te wedden dat hij me geen opzettelijke pijn doet, en mijn gebit is heilig. Hét voorbeeld om heel erg goed te gaan poetsen is Paradontose, dan 'vallen' je tanden en kiezen gewoon uit je mond omdat het tandvlees terugtrekt. Nou, dan ga ik zelfs vrijwillig naar de mondhygiëniste om 't onder mijn tandvlees te laten schoonmaken (erg onprettig), als ik maar tanden hou!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:28

mijn tandarts is gelukkig ook heel aardig...

Vanochtend om 8.00 stond hij me al lachend op te wachten in de spreekkamer....

Ik had gelukkig geen gaatjes... alleen tandsteen... (en dat terwijl ik niet eens rook... Verward )

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:00

Maar tandsteen krijg je niet van roken. Als ik het goed gehoord heb is het vuil, met bacteriën

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:15

Lovely, heb jij misschien tandarts W. Vriesman????[/quote]

Nope, hij zit op de Apollolaan en hij vliegt in het weekend.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:23

aaaah sneu Tong uitsteken
tandarts is nooit zo erg, ortho daarintegen Scheve mond
vrouw moet kracht zetten, gaat vol met dr LANGE roodgelakte nageltjes in mn tandvlees staan Scheve mond AU Tong uitsteken
ze doen me regelmatig pijn maar ik ben een bikkel Tong uitsteken ben er iig niet bang voor Schijnheilig Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:24

Hmm ik kan me niet voorstellen dat ik bang zou zijn van de tandarts.. Misschien komt dat omdat ik nooit gaatjes oid heb gehad. Het enige speciale was, kiezen zielen, en 4 kiezen trekken. Daar heb ik geen trauma aan overgehouden.
Het enige dat ik vreselijk vind is de rubberen stinkhandschoenen in mijn mond, ik kan niet tegen die geur.

Ik ben het er ook mee eens dat een echt goede tandarts ook goed met zijn patienten moet kunnen omgaan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 23:32

Mijn moeder belde net, heb me even fijn kunnen afreageren op hem.
Ik ga donderdag nog heen, dan nog die week erna een keertje om te boren en dan is 't beurt!!! Haha! Dan gaan we naar een andere tandarts in Assen, ben ik heel blij om, nog even afzien Verdrietig en dan hopen dat het bij de volgende beter is, maar dat moet haast wel...