tinkers?????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

tinkers?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 19:48

waarom zijn er zoveel mensen die denken dat tinker 1 tonige, slome logge, zware trekkers zijn.
tinkers lijken nooit op een vanwege hun tekeningen en zo rustig zijn ze ook niet hoor ze kunnen best met de warmbloeden en volbloeden mee als ze op gewonden zijn, ze zijn rapper terug op aarde Verward Verward Verward Frusty Frusty .

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 19:56

Ik denk omdat een Tinker een brede robuuste pony is en een KWPN-er niet??? En omdat een Tinker eerder op een trekpaard lijkt dan een KWPN-er of ander warmbloedje. En omdat ze meestal niet zo gauw ergens van schrikken(wegrennen).
Wat een vraag trouwens???

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 20:03

ik vroeg niet ik wilde gewoon weten waaromm mensen zo denken over tinkers en fjorden.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:17

vooroordelen zijn er nou eenmaal en die zullen er ook altijd blijven een denkwijze van een mens is moeilijk te veranderen... wil je alle vooroordelen van tinkers en fjorden eruit krijgen zal je moeten zorgen dat iedereen persoonlijk kennis maakt met ze en iedereen er een aantal keer op rijd.... dat lukt je niet dus zul je gewoon moeten denken "ach ik weet wel beter"

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:34

hmm ik heb geen last van mensen met vooroordelen. laat ze het denken, pas als een paard om die reden verkocht wordt, wordt het een andere zaak. want ooh oh, op bijv. marktplaats worden onze tinkertjes toch nog steeds verkocht als lieve, aanhalige knuffelbalen die 200% verkeersmak of bomproof zijn....
zolang de tinkers nog op die manier aangeprezen worden komen ze niet van deze imago af.

er is trouwens al een tijd terug een leuke discussie geweest n.a.v. het artikel in bit. via zoekken kun je het vast wel vinden.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:16

dit soort paarden hebben MEESTAL een rustig karakter,
dat wil zeggen dat ze niet helemaal opgefokt raken wanneer er ergens een plastic zakje ritselt,
het is ook niet zo dat kwpners hier wel van schrikken, maar net als wat pelie zegt, dat vooroordeel is nou eenmaal zo gekomen,

vaak staan tinkers, fjorden etc, ook lekker te dutten op stal of in de wei, en zijn ze niet constant aan het opletten, of ze doen dat minder zichtbaar,

maar ja, er zijn natuurlijk uitzondreingen he,

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:23

eehhmm geen idee!! is gewoon een idee wat heerst onder de mensen.. Enne ik vind tinkers, fjoren, haflingers enz juist veel leuker dan KPWN'rs!!!
:

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:39

Komt gewoon door de BOUW van een tinker en een fjord enz. KWPNers zijn veel luxer gebouwd

lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:11

dat zijn nou een maal vooroordelen. en vaak (niet altijd voor dat ik allemaal mensen over me heen krijg Knipoog ) klopt het ook wel dat ze wat rustiger zijn dan warmbloeden. Ik heb zelf echt een bom-proefe tinker en ik heb dat zelf 1000 maal liever dan een wat hitserige kwpner. Ik voel me er gewoon zekereder op. Maar zo heeft iedereen zen mening.