Ik kan me zo schuldig voelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Ik kan me zo schuldig voelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 00:39

Eigenlijk zijn we dikke vrienden, maar er zijn momenten dat ik zo uit mijn slof kan schieten naar mijn grote vriendelijke reus. Als hij eindeloos blijft dribbelen omdat we op de terugweg zijn, als hij zijn halstertouw alweer opgegeten heeft, als hij of sloom of kijkerig is en niets daar tussen in. Als het lijkt alsof hij expres op mijn tenen gaat staan. Wat vreten die van jullie uit wat soms de beheersing aantast....En voelen jullie je dan ook zo schuldig omdat hij sorry niet kan verstaan en je het zograag weer goed wil maken..

prompter

Berichten: 11069
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:49

Ik moet helaas toegeven dat er helemaal niets is wat mijn paarden doen dat mijn beheersing aantast. Ik word nooit boos (dat wil niet zeggen dat ik alles goed vind!), maar ik blijf altijd kalm. Corrigeren kan (of moet) zonder zelf agressief te worden, ik geloof niet dat je daar iets mee opschiet. Het geeft je alleen maar een schuldgevoel.... Ach, ik heb dat ook moeten leren, het komt met de jaren Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 07:28

Ehm... een tijdje geleden werd ik er weleens moedeloos van dat hij ALWEER door de draad was gegaan, bijv. Maar nu staat er meer stroom op, en doet hij dat ook niet meer.
Ik heb hem er trouwens nooit voor gestraft, want je ziet het niet gebeuren...
Verder heb ik me voorgenomen om vanaf nu nooit meer op Yordi te mopperen. Ik ben blij dat ik hem nog heb!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:06

ik heb ook geen last dat ze iets doen waarbij ik mijn zelfbeheersing verlies. Tuurlijk krijgen ze wel eens een correctie, maar dat is dan niet uit boosheid en dan zeg ik alleen maar NEEEEEE en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:15

Het enige waar ik me erg schuldig over kan voelen is dat ik als ruiter vaak tekort schiet.
Ik wordt nooit boos op mijn paard. Bij paarden is het zo dat wat je er in stopt er ook weer uit komt! Mijn beheersing verliezen, dat is gelukkig nog nooit gebeurt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:24

eindeloos dribbelen zit je niet op te wachten dus misschien moet je iets consequenter zijn zonder boos te worden. aan dat soort gevoelens heb je op dat moment niets en je zegt zelf al dat je je daarna schuldig voelt. probeer je er op dat moment bewust van te maken.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 15:35

Wel het dribbelen valt wel mee hoor, gisteren hadden vredelijk veel last van muggen, en ik snap hem dan ook heel goed. Ik raak zelf ook geprikkelt door de muggenzwermen om me heen, en die combinatie is niet zo best.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 15:36

Voel me trouwens ook als schuldig bij hard of vaker NEEEEY zeggen. Ben ik nu een watje?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:56

als Lois voor de 100e keer z'n wateremmer omtrapt en vervolgens doodleuk al m'n borstels in de modder gaat staan gooien. Overal waar gras staat gaat lopen vreten, zich als een ezel gedraagt in de bak, maar wel met 60 kilometer per uur door de bossen gaat lopen scheuren. Ja, dan kan ik best eens boos op hem worden. En ik voel me idd ook wel schuldig omdat het stiekem toch vaak m'n eiegen schuld is. Hij gaat me dan met van die grote bambi ogen met rimpels erboven aan staan kijken en dan kijk ik maar gauw de andere kant op voor ik weer bezwijk Haha! .

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 15:59

HEEEL herkenbaar

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:13

Natascha schreef:
En ik voel me idd ook wel schuldig omdat het stiekem toch vaak m'n eiegen schuld is.
denk dat je hiermee de spijker op z'n kop slaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:27

Precies, maar als je je dat nu bedenkt hoef je helemaal niet boos meer te worden!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:31

ik ben ook wel een ongeduldig type, dus mijn geduld nu met een groen paard wordt erg op de proef gesteld... Soms, heel soms, als ik me niet goed voel (moe, heel druk geweest enz), dan mopper ik wat meer op het paard en kan ik wel eens uit mijn slof schieten wanneer hij weer op mijn teen gaan staan bv. Schuldig voel ik me dan niet, dat zou ik alleen hebben wanneer ik tijdens het rijden mezelf zou afreageren op het paard, gelukkig gebeurd dit (bijna) nooit.