vingers verbrand :S

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

vingers verbrand :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 20:22

*zucht* heb ik weer hoor...
gingen vanavond bbq-en en was vergeten dat zo`n ijzeren spies heet was dus pak `m echt vol vast toen hij net van de bbq af kwam en ja toen was het dus sssscccchhhttttt en stonden de blaren drie dubbel en dwars op mijn hand en heeft de hele buurt mij kunnen horen vloeken...
tjeempie wat doet dat zeer zeg en het blijft maar zeer doen....

heb al zo`n mooi litteken van een brandblaar op mijn pols.... klapte toen met mijn pols tegen de bovenkant van de oven aan toen ik een pizza eruit wou halen
zucht heb geen zin in nog meer littekens maar dat zullen deze ook wel worden denk ik Boos!
sorry voor de weinig leestekens etc aangezien ik maar met 1 hand kan typen een dat is ook nog eens links terwijl ik rechts ben


binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:33

Goh joh wat een pech,geloof best dat dat zeer doet!Hoop dat het gauw geneesty!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 21:29

weet iemand misschien hoe ik dat branderige gevoel eruit kan krijgen ice/cold packs helpen niet ...
tis nou drie uren geleden en het voelt nog steeds hetzelfde :S ...

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:30

brandwonden zalf. Mijn vinger stond een half jaar geleden in de fik en ik heb er een kei grote blaar opgekregen maar brandwonden zalf helpt een beetje.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:36

Calendula zalf wil ook nog wel helpen als het 1egraadsbrandwonden zijn...mijn hand zit op het moment onder de calendula om het branderige gevoel van de schaafwonden een beetje te dempen...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 21:51

heb geen idee hoeveel graads... maar het is wel zo dat ik mijn vingers niet kan gebruiken en spierwit zijn op de plaatsen waar ik "brandplekken" heb en verder echt gewoon harstikke rood ...

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 07:58

Dan is het denk ik 2e graads..
Tja water, volgens mij helpt dat altijd nog het beste.

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:19

Ja heb ik ook 2 blaren op me vingers ik heb ze gewoon om het halfuur in ijskoud water gehouden en 2 dagen later was me vinger superwit toen heb ik er een gaatje ingeprikt zodat het vocht er zegmaar uit gaat, daarna goed met je vingers in de biotex GROEN zodat ze goed schoon zijn anders gaat het ontsteken!

lecoco
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:56

je moet anders aan de apotheek flamazine zalf vragen dat ius echt het best en geneest het super snel verband er om met een vet gaasje klaar is kees

nog een maandje dan geen school meer en lekker vakantie

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:28

Mijn EHBO-boekje zegt: bij een 2e graads brandwond (en dat heb je, zo te lezen) moet je koelen met lauw stromend water, minstens 10 min. Overigens dus niet met ijskoud water... Daarna afdekken met een steriel verband, liefst met metallineverband zodat het niet gaat plakken. Vervolgens losles vastzetten met een elastische hydrofiele zwachtel. De blaren niet doorprikken. Overigens moet je volgens dit boekje ook langs de huisarts met een 2e graads brandwond. Voor zover ik weet kun je verder beter niets op brandwonden smeren. Succes!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:32

Ik heb een tijdje geleden mijn duim in brand gezet, en 10 minuten later bedacht ik me dat ik hem misschien eens onder de kraan moest houden. Haha!

Resultaat was een hele rode duim, waar de meest enge blaren op verschenen. Maar nu zie je er bijna niets meer van. Eerste nacht kon ik ook niet slapen van de pijn. Ik had maar een kopje water neergezet waar ik mijn duim in liet hangen. Haha!

Sterkte ermee!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Angie91, bonnielau, C_estmoi, Danseresje, eva1969, Facebook, geertje3, Gwenvd, Maliboe, ManonGrr, miezelke, Miss_Mii21, Sandyislief, Tazzey, Xanthippe en 185 bezoekers