Weer foto's van Blacky(van zn lange hoeven)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Weer foto's van Blacky(van zn lange hoeven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 20:40

Vandaag heb ik weer foto's gemaakt. Natuurlijk heb ik ook een foto gemaakt van zn lange hoeven. En je word echt gek van die rot dazen Boos!

Afbeelding
Hier is Blacky aan zn staart bezig....

Afbeelding
Achterhoefje....zie die hap eruit

Afbeelding
De manen... Lips are sealed

Afbeelding
Toen ie geborsteld was.....

Afbeelding
Ziet die bultjes...best onduidelijk maarja...

Afbeelding
Hier was ie mee de tas bezig Haha!

Deze foto hieronder heb ik er nog ff bijgedaan:
Afbeelding

Kiss sun
Laatst bijgewerkt door sunshine op 16-06-03 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:42

Ik heb zo'n medelijden met deze pony. Is er misschien een mogelijkheid dat jullie hem kopen?

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 20:47

(heb er nog ff een foto bij gedaan)

Nee we kunnen hem jammer genoeg niet kopen...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:51

Deze foto's en je andere zijn denk ik wel goed genoeg voor een bezoekje van de dierenbescherming.

Een pony zo te laten staan met zulke lange hoeven en kapotte hals en staart is pure mishandeling.
Een dier met zoveel jeuk is dood nog beter af, Ik heb zelf een tijdje met een allergie aan mijn handen gezeten en ik kon niet slapen van de jeuk helemaal gek wordt je ervan.
Ik klink misschien hard maar ik kan er erg slecht tegen als mensen zo met dieren omgaan.

Dus bel ze op of ga eens langs.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 20:55

Ik heb ze zondag een mailtje gestuurd dus hoop gauw op antwoord.
Het is ook mishandeling....maar dat is al langer aan de gang hoor.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:55

hier moet je inderdaad iets aan doen, voor dat beestje is het geen leven. ik snap dat je niets tegen de boer in kan brengen, maar ik zou er inderdaad melding van maken bij de dieren bescherming
helemaal nu het steeds warmer wordt en de zon gaat branden op zijn kale plekken.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:56

ooh sorry we hadden tegelijk gepost. goed van je dat je er werk van maakt. heb je ook de foto's gestuurd?

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:58

Zooo , walgelijk gewoon . Goed van je dat je de Db verwittigt hebt , nou hopen op een goeie afloop !

Arme paardje zeg ... Scheve mond

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 21:05

Ja ik heb ook de foto's naar ze gestuurd. Maar ik denk dat ze er niks aan doen....
Maargoed altijd hoop houden he.
Maar hij glanst best wel he?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:11

jah ik vind het ook sneu voor die pony en wat jammer dat jij hem niet kan kopen dan was ie er een stik beter van af jah er moet echt wat ondernomen worden

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:19

Iehh bah , die manen zien er echt verschrikkelijk nu uit Scheve mond Moet wel heel snel wat gebeuren vindt ik want dit kan niet langer... Die hoeven ook ! Hoogste tijd weer voor de dierenbescherming!

Jewel... :+:

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:26

Kan jij de hoefsmid niet laten komen ?En voor de manen iets aan doen , iets aan die kale plekken doen.Want je verzorgde hem toch hé ?Of weet die boer dat niet ?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:29

ZIELIGGGGG!!!!
Jeetje, roep er aub iemand bij met verstand van zaken, dit is niet om aan te zien hoor!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 21:33

Spikkel schreef:
Kan jij de hoefsmid niet laten komen ?En voor de manen iets aan doen , iets aan die kale plekken doen.Want je verzorgde hem toch hé ?Of weet die boer dat niet ?


Nee ik kan de hoefsmid niet laten komen. Hij zei van: ja de hoefsmid komt gauw hoor. Maar zie nog weinig.
Jawel de eigenaar weet dat wel.

Koortje Ik weet niet of deze reactie bot bedoelt was maarja, ik kan er weinig aan doen. Het enigste wat ik kan doen is de dierenbescherming bellen en wat spulletjes voor hem kopen. Maar zoals ik eerder al zei heb ik de DB al gemailt.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:55

Ilonka, een welsh bij ons in de buurt heeft nog meer last van zomerexeem. Dat hij dan dood beter af is ben ik het niet mee eens. Maar de hoeven zien er echt slecht uit. Maar uit ervaring weet ik dat het niet erg genoeg is voor de dierenbescherming.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:18

Cowgirl schreef:
Deze foto's en je andere zijn denk ik wel goed genoeg voor een bezoekje van de dierenbescherming.

Een pony zo te laten staan met zulke lange hoeven en kapotte hals en staart is pure mishandeling.
Een dier met zoveel jeuk is dood nog beter af, Ik heb zelf een tijdje met een allergie aan mijn handen gezeten en ik kon niet slapen van de jeuk helemaal gek wordt je ervan.
Ik klink misschien hard maar ik kan er erg slecht tegen als mensen zo met dieren omgaan.

Dus bel ze op of ga eens langs.


Mijn verzorgshetlander heeft ook hele erge zomereceem. Er is ook aan de dierenarts gevraagd of ze niet het beste ingeslapen kon worden. De dierenarts deed dit niet omdat het verder een gezonde pony is.
Nu heeft ze een boett deken en het gaat stukken beter.
IK vind ook niet dat een pony die zo´n jeuk heeft beter dood kan zijn. Als het echt heel erg is zoek dan een nieuw baasje in Zeeland ofzo, daar hebben ze er geen last van.
*ontopic*
ik heb echt medelijden met dat paardje maar ze glanst wel mooi hoor.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:26

Komt me heel bekend voor, ik heb nu ook een merrie in de wei staan bij mij die ik van iemand ben gaan weghalen, haar hoeven waren ook zo lang en haar manen en staart ook helemaal kappot. De smid is ondertussen al geweest en die manen en staart ben ik ook aan het behandelen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:27

Ik vind wel dat een pony met de dood beter af is, wat heeft het te verliezen? Zo plezierig zou zo'n leventje niet zijn Lips are sealed
Goed dat je de DB ingelicht hebt, mij lijkt het wel dat ze wat doen.
Wanneer doen ze anders wel wat? ik vind dit toch behoorlijk ernstig hoor!

Blacky mag blij zijn dat ie jou heeft Angie, anders zal hij vast daar staan tot zijn dood Ach gut

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:33

jeee he de hoeven van mijn paard zien er ook niet geweldig uit , maar dit slaat echt alles , kan die nog wel normaal lopen ??
En ik heb ook nog nooit een paard gezien met zulke erge exzeem , is er ook geen stal ofzo zou voor het beestje al een hoop schelen als ze s'nachts op stal staat .

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:35

Zijn die bultjes geen schimmel? Dan zou je zelf vrij goedkoop Imaverol kunnen kopen, is hij daar iig vanaf.

Veel succes met de rest van de verzorging!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:40

Jeetje, wat een zielig beestje... Verdrietig Als ik jou was zou ik de DB bellen... en niet mailen, want dat helpt bijna nooit. En die hoeven... ik hoop maar dat dat nog goed komt... Deze pony is er slecht aan toe. Hoe oud is hij eigenlijk? En vertel eens wat meer over de eigenaar... weet hij überhaupt wel dat hij een pony heeft? Verward Noujah, in ieder geval heel erg veel succes en wacht niet te lang met hulp inschakelen!!


sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 22:49

Jessie88: blacky is 13 jaar. de eigenaar zegt dat ie iedere dag langs komt maar daar geloof ik niks van. OOk zit er gras en zand in zijn drinkbak. Wat ik er natuurlijk wel uithaal. Blacky stond vroger wel in een stal toen hij nog wedstrijden reed. Daarna is hij op deze wei gekomen.

Hij heeft geen stal....
Ook is hij nu 2 keer hoefbevangen geweest. Kort na elkaar. Ook daarvoor heb ik toen de DB opgebelt.


batje: Nee deze bultjes zijn gekomen toen de dazen hem begonnen te steken.


shiana: Ik heb nog wel een filmpje van hem hoe hij loopt enzo maar ik zo niet weten waar ik dat kan uploaden. Dat filmpje duurt zon 5 minuten. Maar de hoeven van zijn achterbenen tikken steeds tegen zijn voorbenen aan zeg maar. Dat hoor je echt kei goed.


Boogiegirl: Nou ik ben bang dat hij hier altijd zal blijven. Maar als hij hem zou verkopen dan zou ik hem waarschijnlijk wel kopen. Misschien ook niet want ik heb zelf weinig geld om hem te onderhouden.

(Ik ga nu naar bed, moet morgen tot 10 voor half 4 naar school en dan daarnaa streetdance en mijn verjaardag vieren)

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:51

jezus wat een triest verhaal, arm beestje. succes met je dappere zorg over hem.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:07

2 van mijn verzorgpaarden hebben ook een beetje last van zomer ecseem (niet zo erg) ze staan door de dag op stal en gaan s'avond de wie op maarja ik weet dat jij dat niet kunt doen he. Ik heb ook een mindel wat ik op hen manen en staart moet spuiten en dan inmaseren dat is tegen de jeuk en het begint toch al een beetje te helpen. Ik hoop echt dat de dierenbescherming ingrijpt amre pony. Nog maar goed dat hij jou heeft teminste nog iemand die om hem geeft!!!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:07

oohja vraagje reed jij wedstrijden met hem of iemand anders? en heeft die boer nog meer paarden?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 65 bezoekers