Toon nog een tijd uit de running helaas....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Toon nog een tijd uit de running helaas....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 11:13

Toontje bleek op 24 april tijdens een buitenrit kreupel en na een rustperiode en nieuwe ijzers werd het niet echt beter. Na kritisch kijken dacht ik dat het probleem in zijn linkerschouder zou kunnen zitten. Hij is namelijk linksvoor kreupel als hij op het zachte rechtsom draaft.

Een osteopate constateerde ook dat het probleem waarschijnlijk in zijn schouder zat, maar kon aan die blessure zelf niet zoveel doen. Wel heeft ze wat andere problemen (rug en bekken) behandeld. Naar haar vermoeden heeft Toon iets heel raars uitgespookt... Na onderzoek van mij in zijn privéweilandje bleek dat de schrikdraad die in het midden van de sloot staat om koeien tegen te houden (die er trouwens niet lopen), ter hoogte van Toon's landje geknapt was. Toon staat vaak in de sloot om waterplanten te eten (is zijn hobby). Waarschijnlijk is er iets niet helemaal goed gegaan..... Uitgegleden of zo....

Na zeven weken rust bleek Toon nog net zo te lopen als in het begin, dus ik heb de DA laten komen. Die heeft voor de zekerheid zijn linkerondervoet verdoofd omdat de hoefkraakbeenverbening die Toon al heeft misschien toch een rol speelt in de kreupelheid. Na de verdoving liep Toon nog precies hetzelfde, dus dat onderdeel konden we ook uitschakelen.

De DA vermoedde toch ook de linkerschouder, maar kon door onderzoek niets vinden. Een raadsel dus.....

Toon krijgt voorlopig ontstekingsremmers, mocht er na drie weken geen verbetering inzitten, dan moeten we verder gaan kijken.... misschien foto's nemen.

Ik baal dus wel. Hij ging met rijden de laatste tijd zo goed, eindelijk vond hij het allemaal ook leuk, hij deed ontzettend zijn best en liep eigenlijk beter dan ooit. En dan van de ene op de andere dag is meneer kreupel..... en hij heeft nooooiiiit wat, dus dat is dan een flinke tegenvaller!

Kaminka moet dus nu de kar volledig trekken en dat doet ze trouwens met veel plezier heb ik het idee (is ook wel eens anders geweest). Voor haar is het wel goed om eens wat meer en fanatieker gereden te worden. Dat begint wel wat vruchten af te werpen!

Maar goed, ik hoop dat Toon er weer snel bovenop komt en dat het geen blijvend probleem (arthrose of zo...) is!

Zijn jullie ook weer op de hoogte! Knipoog


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:18

sterkte! En ik duim voor je!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:23

jeetje das nou vervelend zeg!ik hoop voor je dat het idd niet een blijvend probleem is!!hopelijk gaat het gauw over,misschien een paardenfysio erbij halen?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 11:25

Nou ja, ik heb er een goede osteopate bij gehad, maar ja, misschien belanden we ook nog wel eens bij een fysio....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:26

iig veel succes en beterschap en geef toon een lekkere knuf van me!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:01

He wat vervelend zeg!! Zeker nu het zo goed ging met rijden...hopelijk vind je de oorzaak snel, beterschapsknuf voor Toontje Ach gut

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:06

Nou wat vervelend! Vooral omdat niemand echt iets kan vinden, dan is het zo onzeker.
Ik hoop dat ie er snel weer bovenop is. Tot dan moet Kaminka maar flink haar best doen en niet in de problemen raken, zij is toch normaal de gene die gekke dingen uithaalt! *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:11

balen joh!.

Weet er inmiddels alles van, van dat balen.
Hopelijk valt het allemaal mee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:23

He jakkes wat naar. De onzekerheid over wat het is en hoe zich dat gaat herstellen is misschien nog wel erger dan de kreupelheid op zich.

Is het een idee om Rodinde er eens naar te laten kijken?

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:26

he, dat is naar zeg! Beterschap voor Toon, en sterkte voor jou!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 12:41

Rodinde hou ik inderdaad ook in mijn achterhoofd, die boekt toch vaak successen met dit soort vage klachten.

Normaal gesproken is Kaminka altijd de brokkenpiloot en is Toon de stabiele factor... dat is op zich al wennen voor mij!!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:40

Jeetje Mieke, wat een pech weer en dan dit keer niet eens met je 'brokkenpaard'.
Veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:30

Balen zeg. Hopelijk heeft Ton na dit gebeuren door dat hij toch beter geen Kaminka de 2e kan worden en blijft hij weer heel lang goed gezond. Succes!


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:25

Ik dacht ;laatst al hey ik zie mieke niet zoveel meer op bokt.En dan lees ik weer wat nieuws van je is het eigenlijk niet6 zulk leuk nieuws.
Balen zeg.
Ik duim met de rest mee dat toontje snel weer opknapt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:44

Het lijkt op mijn verhaal met onze e-pony...
DA kon ook na ontstekingsremmers(verdoezeld de pijn) en verdoven(in het been zat het niet) niets meer voor ons betekenen.
Ben toen naar Equireva gegaan.Die constateerde dat het in de re-schouder zat.Ik heb ook mogen voelen.
Na drie behandelingen met AP in 3 mnd en natuurlijk thuis rustig aan de hand oefenen is ze weer helemaal hersteld!

Dus er is nog hoop!

Beterschap!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:06

Ik hoop voor je dat ze snel wat vinden, zo'n onzekerheid is niet prettig.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:46

A gossie Toon toch...
Sterkte Mieke, ik hoop dat jullie snel weten wat er aan scheelt en dat hij snel weer beter is!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 12:30

Toon vindt er zelf ook niks aan, zo'n lange vakantie kan hem toch niet zo boeien! Als ik hem na het poetsen weer in zijn weitje zet, blijft hij stokstijf staan en draait zijn hoofd om en kijkt me dan zo na.... Na een minuut of wat zucht hij dan een keer en sjokt weg... Sneu hè?

Blijkbaar willen paarden toch wel graag wat doen, zelfs een flegmatiekeling als Toon! Haha!

De eerste paar weken was hij echt humeurig en ontzettend jaloers op Kaminka, nu gaat het beter, hij begint er aan te wennen denk ik...

Wandelen vindt hij geweldig, dus dat doe ik dan maar een beetje, is op zich niet nodig, maar kan ook geen kwaad.

Ik mis het rijden op hem wel erg, Kaminka is zo anders, die twee zijn niet echt met elkaar te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:07

arme Toon, wat zielig nu.
Ik weet dat er speciale paardenzwembaden zijn om paarden te laten revalideren. Misschien is dat iets voor je zeepaardje. Dan moet je de waterplanten zelf nog eventjes plukken Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 13:33

haha, goed idee!! Toon is daar wel voor te porren denk ik! Hij mist zijn "sloot" wel volgens mij, er staat nu nl. een draadje voor, kan hij er niet meer in... vals hè? (Zwembandjes heeft hij al!!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benita, DDDara, Esperanza, ikkedus, Jet_33, Mark0919, Mila17, MissMarije, MissSicarius, Nalonyda, sterregoud, tienus63 en 32 bezoekers