Alweer 17 jaar geleden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Alweer 17 jaar geleden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 12:51

Het is alweer 17 jaar geleden dat ik voor het eerst zag. Een bang en schichtig paardje waar al het vertrouwen letterlijk uit geschreeuwd en getimmerd was. Je was door de beheerder van de manege waar ik reed met een smoes weggehaald bij de eigenaar waar je toen stond. Onder het mom 'we zoeken nog een pony voor de gehandicapten' hebben ze je daar weggekregen wetende dat je daar door al je angst niet geschikt voor was. 'Als ze er nu niet geschikt voor blijkt te zijn en er heeft iemand belangstelling voor haar wil je haar dan verkopen?' Nou dat wilde men wel. En zo werd ik proefkonijn om je als eerste in de les te rijden. Het eerste wat ik zag was je koppie wat voorzichtig en toch nieuwsgierig om de hoek van de stal keek. Toen ik bij je kwam en degene die me aan je voorstelde vertelde dat je heel bang was bij je oren en onbewust naar je oren wees zat je letterlijk op je billen in de stal zo bang was je dat je er weer een knal tegenaan zou krijgen. Toen ik je voorzichtig opgezadeld had en op je rug mocht kon ik het puntje van je neus zien. Zo liep je met je hoofdje omhoog. Met een lange teugel en heel veel drijven en zachtjes tegen je praten durfde je zelf weer naar beneden te zoeken. Waarna je je hoofd dan weer bang omhoog gooide. Maar je had mijn hart gestolen en ik wilde maar één ding. Dat je van mij zou worden en je het leven kreeg wat je verdiende. En wat heb ik een werk met je gehad. Jaren heeft het geduurd voordat je toeliet dat ik vanaf je rug aan je oren zat. En links ging nog wel maar o wee als ik met mijn rechterhand aan kwam. Nu ben je inmiddels 18 jaar bij mij en word je volgende maand 28 jaar. We hebben een hele hoop meegemaakt samen. Met bloed, zweet en tranen hebben we opgebouwd wat we nu samen hebben. Een band waar niemand meer tussen komt. Nog steeds geniet ik van de ritjes op je rug. Want lopen vind je nog steeds heerlijk. En dat is toch hetgene wat je de klappen, schoppen en snauwen opleverde. Een 3/4 arabier wil sjouwen Dat kan niemand je kwalijk nemen en het is zo oneerlijk dat dit wel gedaan is. Ik hoop nog jaren van je te kunnen genieten En sjouw jij maar lekker meid Zolang ik maar met je meemag.
Laatst bijgewerkt door JokeG op 16-06-03 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:55

Verdrietig *zucht* wat een ontroerend verhaal... nu ben ik ook benieuwd naar foto's van je heldin.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 13:08

Afbeelding

Nou dit is ze dan. Ryan! Op deze foto is ze 26 jaar.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:17

*kippevel*

geweldig mooi geschreven en prachtig wat je voor je paardje hebt gedaan !!
en hoop dat ze nog lang bij je mag blijven eindelijk het leven wat ze verdiend heeft....

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:38

Heel ontroerend verhaal hoor......

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:12

wauw heel mooi geschreven Lachen
ik hoop dat ze nog lang bij je mag blijven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:23

Echt heel mooi geschreven.
En Ryan ziet er leuk uit Lachen


Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:41

wow wat een nare idioten mensen leven toch op deze wereld. gelukkig bestaan er ook nog wezens die wel gevoel en dierenliefde hebben. een dikke pluim voor jou, en ik hoop dat je nog lang van Ryan mag genieten!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:04

Lovers

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 21:42

highspirited schreef:
wow wat een nare idioten mensen leven toch op deze wereld. gelukkig bestaan er ook nog wezens die wel gevoel en dierenliefde hebben. een dikke pluim voor jou, en ik hoop dat je nog lang van Ryan mag genieten!


Ja ik snap werkelijk niet waarom ze haar zo geslagen hebben Als het nou een rotknol was maar dat is het helemaal niet. Ze heeft echt een goudeerlijk karakter. Ja het is een 3/4 arabiertje dus ze loopt graag en als ze de kans kreeg (en krijgt) graag zo hard mogelijk. Maar als je daar niet mee om kunt gaan ga er dan gewoon niet op zitten maar geeft niet dat dier de schuld van je eigen falen. Tjee ik kan er nog kwaad om worden.

Ik hoop nog heel lang van haar te mogen genieten. Ze is natuurlijk de jongste niet meer maar ik geniet daardoor nog meer van de moment die ik met haar heb.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, BarbaraNova, Martje80, Monique1963, Plonspony, Supertje, Symke, ziechriet en 141 bezoekers