singelwondje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

singelwondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 16:07

Nicolien heeft een wondje(aan 1 kant) voor de singel. Ik heb een nieuwe singel en die singel ligt goed naar achteren, niet vlak tegen haar been aan. Het is meer het vel wat opstroopt tussen de singel en haar been.

Wat kan ik hier aan doen en moet ik wachten tot het over is, of kan ik gewoon blijven rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:09

Voor het rijden, na het aansingelen kun je zijn voorbeen optillen en naar voren strekken, dan zitten de huidplooien beter.
Verder zorgen dat singel en huid altijd goed zuiver zijn.
Misschien helpt et om een bontje eromheen te doen, of een neopreen singel te gebruiken.

Citaat:
Wat kan ik hier aan doen en moet ik wachten tot het over is, of kan ik gewoon blijven rijden?

Wat denk je zelf? Verward

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:16

Ik denk niet dat je paard het fijn vind, als hij straks echt open ligt.
Marilyn had hier last van toen ze onwijs dik was, een bontje erom heen was bij haar al voldoende.

(ze had geen wondje hoor *LOL*

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:57

Als het wondje dóór de singel komt dan moet je echt wachten tot het over is tot er weer haren op zitten.

Heb dit nl ook eens gehad en zelfs met een bondje heelde het niet, maar werd het erger..
Dan moet je van te voren een bontje omdoen Lachen

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:04

Linda_k schreef:
Nicolien heeft een wondje(aan 1 kant) voor de singel. Ik heb een nieuwe singel en die singel ligt goed naar achteren, niet vlak tegen haar been aan. Het is meer het vel wat opstroopt tussen de singel en haar been.

Wat kan ik hier aan doen en moet ik wachten tot het over is, of kan ik gewoon blijven rijden?

Je kunt wel blijven rijden, alleen niet met zadel.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:59

Je kunt misschien het beste een singelbontje kopen (wel van echt bont, die duurdere, die goedkopes gaan snel kapot!) dan schuurt het waarschijnlijk minder. Of een neopreen singel idd. En je moet niet met zadel rijden nu maar dat kun je zelf denk ook wel verzinnen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:19

Voor een snelle genezing van het wondje kun je bijv.
calendula echinacea gel (Paardendrogist) gebruiken.