gameconsoles, de leukste??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

gameconsoles, de leukste??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 13:27

Hey...

Er wordt hier gedacht over de aanschaf van een spelcomputer (offe..game console Verward moeilijke term)... maar welke??

Ik heb al een oude discussie over xbox vs ps2 gevolgd, maar kon daar niet uithalen welke er nu de beste graphics heeft en de leukste spellen vwb de zgn. adventure games... Ik ben niet zo van de vechtsporten nl. maar vond vroegah (jaja, oudje Haha!) de supermario dingen wel leuk (nu de mario voor GBA)...

Ik geloof dat xbox het alleenrecht voor het spel van Buffy heeft, dat is dan wel weer jammer, maar ik neig naar deze... maar welke console heeft de leukste spellen...??

Tips/Adviesen zijn welkom!!


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:39

xbox en ps2 ontlopen elkaar niet zo qua leuke spellen.
xbox kan iets meer vind ik, maar PS2 is weer downwards compatible naar PS1 games (die veel en goedkoop op de markt zijn). Absolute killerapp voor PS2 is SSX snowboarden geweest, om die reden hebben veel mensen een PS2 gekocht.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 13:45

Anya schreef:
xbox en ps2 ontlopen elkaar niet zo qua leuke spellen.
xbox kan iets meer vind ik, maar PS2 is weer downwards compatible naar PS1 games (die veel en goedkoop op de markt zijn). Absolute killerapp voor PS2 is SSX snowboarden geweest, om die reden hebben veel mensen een PS2 gekocht.



Hahaha bedankt voor je toelichting, maarre...

ps2 is downwards compatible... Verward betekend dat dat de ps2 de oude spellen van ps1 kan afspelen??

En wat is 'killerapp'... ??? (k ben geen 20 meer... haha nou ja, nog wel maar niet lang meer...de 3 is nearby)

Snowboarden lijkt mij niet zo trouwens...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:46

xbox is de beste, zeker met een mod chip erin. dead or alive 3 en amped zijn mijn favoriete games! buffy schijnt idd ook heel goed te zijn, maar die heb ik nog niet binnen.

Amor Vincit Omnia

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:55

de xbox is hardwarematig de sterkste. Dat zie je ook een beetje terug bij xbox exclusive spellen..
Bij spellen die op allebei de platformen zijn zie je dat vaak wat minder. Developers nemen vaak niet de moeite om wat extras te doen voor de xbox.

Kwa platformers (mario achtige games) heeft de PS een voorsprong, daar is gewoon meer aanbod. Toppers zijn Jak & Daxter en Ratchet & Clank
Xbox is wel bezig met een inhaal race, Blinx en Vexx zijn de huidige toppers, Malice, Voodoo Vince en Kameo (exlusive platformer van Rare) komen eraan.

Als je van RPG games houdt is er weinig te vinden op de xbox momenteel. Morrowind en Baldurs Gate zijn op dit moment de enige. Fable (mega project) en Sudeki worden tussen nu en begin 2004 verwacht.
PS2 heeft wat dat betreft een grotere keuze. Echter als Fable de verwachtingen waar gaat maken wordt dat een enorme topper.

Het ligt er een beetje aan wat je onder adventure verstaat.. Indiana Jones b.v. is een adventure (ala tomb raider) die hoge scores heb gehaald op de xbox.

Voor zover ik weet heeft de xbox geen alleen recht op Buffy en is ie ook op de PS (weet dit niet helemaal zeker) Het schijnt wel zo te zijn dat Buffy II exclusief op de xbox zal zijn voor een bepaalde tijd.

Als ik jou was zou ik gewoon een beetje rondsnuffelen bij games zaken, verschillende games op de beide consoles uitproberen en dan een keuze maken.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:57

SuperPepeijn schreef:
xbox is de beste, zeker met een mod chip erin. dead or alive 3 en amped zijn mijn favoriete games! buffy schijnt idd ook heel goed te zijn, maar die heb ik nog niet binnen.


Wat superpepeijn schrijft klopt. De xbox is de betere console. Dat veel mensen toch een ps2 hebben komt omdat je inderdaad ps1 spelen ook met de ps2 kunt spelen (en die spellen zijn dus inderdaad goedkoop). Verder hebben veel mensen een ps2 gekocht vanwege bepaalde spellen die heel goed liepen en alleen voor de ps2 uitkwamen (dat zijn de zogenaamde killerapplicaties of killerapps). Verder is/was het aantal ps2 gebruikers ver in de meerderheid waardoor het makkelijker is om aan spelen te komen (tweedehands bijvoorbeeld of via een iets illegalere methode).

Buffy heb ik ook nog niet gezien, schijnt fantastisch spel te zijn.

Maar ja, dan kun je ook wachten op de nieuwe Atari Knipoog Jaja die brengen ze weer uit, want die heeft nu ook een absolute hit met de Matrix game.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:00

PS2 was er ook veel eerder dan de xbox, daar komt ook grotendeels de voorsprong vandaan.. Overigens slaat het nergens op dat sony de prijs van de PS nog zo hoog houdt vergeleken met de xbox..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 14:08

Ik weet niet wat RPG games zijn??

Qua spelaanbod zou ik, afgaande op deze info, voor de ps2 gaan. Maar Dunnits argumenten vind ik vrij sterk (ps2 was er eerder, en is blijkbaar duur)... Tot nu toe staat de xbox voor!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:16

Role Play Games.
dat zijn spellen zoals Final Fantasy of Secret of Mana (SNES)
Ik vind de PS in verhouding met de Cube en de xbox zeker duur.. van alledrie de machines is hij hardware matig het minst sterk. Daarbij komt ook b.v. als je online wil spelen dat je bij de PS een aparte modem moet kopen en een hard disk terwijl die er bij de xbox al in zitten.
Maar uiteindelijk moet je niet alleen naar de hardware kijken maar zeker naar het spellenaanbod. Kwa aantal spellen heeft de PS2 voorsprong daar is gewoon niet omheen te komen. Maar microsoft is goed op weg om die voorsprong te verkleinen.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:19

Cer schreef:
Ik weet niet wat RPG games zijn??

Qua spelaanbod zou ik, afgaande op deze info, voor de ps2 gaan. Maar Dunnits argumenten vind ik vrij sterk (ps2 was er eerder, en is blijkbaar duur)... Tot nu toe staat de xbox voor!


klopt de ps2 is duur, maar de spellen zijn veel goedkoper (want beter aan te komen door grotere markt). Dus duur zou niet mijn argument zijn.

Ik zou gewoon echt kijken wat je wil doen met de console en welk type spelen je leuk vindt, en naar aanleiding daarvan een keus maken.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:20

Xbox staat meer voor strategie en exclusiviteit, terwijl PS2 voor snelle actie staat. Xbox heeft gewoon de graphics, dat is een ding wat zeker is, btw de prijs van xbox en ps2 zijn hetzelfde en weer gezakt. Moet er wel bij zeggen dat Xbox veeeeeeeeer onder de productie prijs zit om nog een beetje verkoop te willen meepikken omdat ze eigenlijk een beetje achter de feiten aanrennen, terwijl de Sony weer te langzaam is met het release van een online verbinding. Ach, over een tijdje is het tijd voor xbox 2 en ps3, de vraag is alleen nog of MS het nu gaat halen om Sony voor te zijn, hoewel de meesten denken van wel.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:22

Anya schreef:
klopt de ps2 is duur, maar de spellen zijn veel goedkoper (want beter aan te komen door grotere markt). Dus duur zou niet mijn argument zijn.

Ik zou gewoon echt kijken wat je wil doen met de console en welk type spelen je leuk vindt, en naar aanleiding daarvan een keus maken.


klopt.. maar wat betreft oudere titels.. de nieuwe (neem b.v. enter the matrix) zijn even duur..

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:25

Btw de dvd speler van de xbox komt ook stukken beter uit de test dan die van de ps2, kijk als je een normale tv zonder dolby surround hebt merk je er nog niet veel van. Maar zodra je een lekker systeempje hebt staan merk je het verschil tussen de dvd van ps2 en xbox heel goed.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:27

Groot verschil in geluid is wel idd dat xbox dolby digital ondersteund en de PS2 niet.
Je moet dan wel een versterker hebben die digital is anders haal je het er nog niet uit Knipoog

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:31

Ja maar daarom had ik het ook over een lekker systeempje. Bovendien is het niet alleen het geluid hoor, ook de beeldqualiteit bij de ps2 vertoont rare pieken en dalen in zuiverheid etc.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf wel een hele tijd tussen de aanschaf heb zitten twijfelen, ps2 heeft toch wel gave games, maar voor toch is voor mij de keuze op X-box gevallen.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:33

Waarom een gameconsole?? Mijn huisgenoot heeft beide consoles (jaja een echte spelletjes fanaat) en ik als allerliefste huisgenoot heb wel vaak 1 van de 2 te leen, maar zowat alle spellen die hij op die 2 consoles heeft heb ik wel op de pc, ik geef daarom liever mn geld uit aan een goede pc. Maar als ik toch moet kiezen tussen de 2 consoles: moet ik zeggen dat mijn voorkeur uigaat naar de X-box, de graphics zijn echt beter.... rustiger om naar te kijken.
Van adventure games heb ik niet zoveel verstand, hou me bij de RPG zoals morrowind (op X-box en op PC Haha!).

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:33

true.. v.n. reden waarom ik een xbox heb.. dit is ook het meest "merkbare" hardware verschil tussen die 2.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 14:41

Goddess schreef:
Waarom een gameconsole??


Omdat de pc hier voor heel veel dingen gebruikt wordt, en wij alletwee geen pc nerds zijn, dus als er wat mis gaat door spellen zou dat niet fijn zijn. Plus dat al zn muziek met behulp van de pc gecomponeerd/gegenereerd/opgeslagen/bewerkt weet ik het allemaal niet wat gedaan wordt, dus dat ding is daarmee al ernstig overbelast. Gevoelsmatig zeg ik dan een aparte console.... maar ik heb er echt geen verstand van... En ik heb begrepen dat de xbox enzo leuk op de tv aangesloten kunnen worden, en vanaf de bank gamen lijkt mij leuker dan vanaf mn rotte bureaustoel.. ??

Maar ik volg deze discussie op de voet, ga vooral door....!!
(de xbox staat nog steeds voor, buffy heeft een grote stem voor nl Haha! )

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:44

Daarbij hebben pc games het nadeel dat de systeem eisen steeds hoger komen te liggen dus je blijft upgraden. Zeker als je spellen als Half-life 2 neemt..
Een console is echt plug and play Lachen scartje in je tv, stroom erop, controller erop en spel erin en klaar Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:52

Halflife 2 draait als het goed is ook op een antieke PC met TNT2 of i810 Haha! HL2 wordt gaaaaaaaaf Haha!

Xbox, tja, MS heeft een zooi geld tegen de ontwikkeling aangegooid, een aantal grote game ontwikkelaars compleet opgekocht en die spellen ineens Xbox exclusive gemaakt (is Halo al voor de PC uit?). Verder worden die Xboxes met DIK verlies gekocht, allemaal betaald uit de verkoop van windows en office Misselijk IMO allemaal niet bepaald fair, maar ja, het is MS, ze hebben een enorme hoop geld en marketing power dus waarom zouden ze de consoles markt dan niet even over kunnen pakken?

Maar goed, ik zit zelf verder totaaal niet in de consoles markt, geef mij maar een fatsoenlijke PC Haha! Heb niet eens tijd voor spelletjes Knipoog (ok, 'soms' een keer CS dan Tong uitsteken). Succes met je keuze.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:54

het zal me echt mijn billen roesten of het van MS is of niet als de games maar leuk zijn. en als je een hekel hebt aan MS is juist een xbox ideaal, moet je 'm wel even modden!

Amor Vincit Omnia

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:55

Halo is er nog niet voor de PC maar dat duurt niet lang meer.. HL2 wordt idd cool hehe blij dat ie ook op de xbox komt Knipoog
Hmm fair misschien niet maar Sony en nintendo handelen nou niet echt veel beter.. Die bedrijven zijn er om winst te maken en dat doen ze op alle manieren mogelijk.. Waarom dacht je b.v. dat de nieuwe GBA geen normale koptelefoon aansluiting had Knipoog

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 14:56

BartVB"]
Halflife 2 draait als het goed is ook op een antieke PC met TNT2 of i810 Haha! HL2 wordt gaaaaaaaaf Haha!
[/quote]

Ik krijg de meest simpele spellen niet eens normaal aan de gang op mn pc... dus sja...

[quote="BartVB"]
Xbox, tja, MS heeft een zooi geld tegen de ontwikkeling aangegooid, een aantal grote game ontwikkelaars compleet opgekocht en die spellen ineens Xbox exclusive gemaakt (is Halo al voor de PC uit?). Verder worden die Xboxes met DIK verlies gekocht, allemaal betaald uit de verkoop van windows en office Misselijk IMO allemaal niet bepaald fair, maar ja, het is MS, ze hebben een enorme hoop geld en marketing power dus waarom zouden ze de consoles markt dan niet even over kunnen pakken?
[/quote]

Dat betoog had ik in het andere topic ook al van je gelezen! Haha!

[quote="BartVB schreef:
Maar goed, ik zit zelf verder totaaal niet in de consoles markt, geef mij maar een fatsoenlijke PC Haha! Heb niet eens tijd voor spelletjes Knipoog (ok, 'soms' een keer CS dan Tong uitsteken). Succes met je keuze.


Bedankt! Het is geen half broodje wat je koopt, t is een behoorlijke uitgave, dus ik wil er graag ervaringen over horen! vandaar Knipoog

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:58

Ken je mensen met 1 van die consoles?

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 15:00

DunnitsMystery schreef:
Ken je mensen met 1 van die consoles?


Ik ken iemand met een xbox, en daar was ik behoorlijk onder de indruk van de beelden zeg maar. Maar het was een vechtspelletje en daar hou ik helemaal niet van. Verder heb ik zelf ook wel eens met een ps1 een race spel gedaan, met kneuterige beelden, en ik vond het geheel wat amateuristisch overkomen... maar goed, echt goed ermee gespeeld heb ik nooit.. Bedoelde je dat?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: batje, Chita, DenieesB, Exorcizamus, GoogleAdsense, hagelslag, janneke584, Marleen_L, Miekie74, Miesemuisje, Mrskiwi, Plus_en_Min, Priscilla27, Roosch, Rose94, xAlice, Zebrastreep, Zick_Zack en 69 bezoekers