Flauwe jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Flauwe jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 10:56

Nou, ik dacht gisteren ook eens dichtbij huis te starten. Ik had in Aarle Rixtel ingeschreven, helaas maar 1 proef maar goed het was niet anders.
Mijn hengst was keifijn te rijden en super braaf op het voorterrein. Uiteindelijk moest ik dus de ring in en mijn L1 proef ging eigenlijk heel fijn op mij eerste middendraf na (maar dat is voor mijn springpaardje ook niet de makkelijkste gang). Verder bleef ie netjes bij me in de hele proef en deed super galloperen. Ik had de week ervoor ook deze proef gereden en vond het niveau vergelijkbaar alleen was die van gisteren misschien net iets minder netjes. Voor de proef van vorige week had ik 171 punten trouwens.
Ging ik 's middag kijken voor de punten want ik had er wel een fijn gevoel aan overgehouden bleek ik ocharme 152 punten te hebben gehaald. Er stond verder niks op de coupon en had alleen maar 5-en en 6-en gekregen en geen motivatie what so ever! Alleen bij het afgroeten had ik ook een 5 en daar stond als opmerking 'staat niet stil en gaat pas achterwaarts'!!!!!!!!!!! Het mooie is dat ik mijn vriend die leest en mijn vader en zus mee had als getuige en mijn paard stond volledig vierkant en stil!!!!!!!!!!!!!!!!! Vind ik toch wel knap dat je dan toch achterwaarts durft te noteren! Ik was toch zo pissed! Natuurlijk was de jury al weg en kon ik niet aan haar vragen wat zij dan dacht gezien te hebben.
Het was zooooo flauw gejureerd voor in mijn ogen een nette afgelegde proef zonder echte dieptepunten!
Maar goed, het is weer een wijze les geweest en mijn paardje heeft er weer wat ringervaring bij denk ik dan maar. Maar het is wel frappant dat er toch vaak op die manier gejureerd wordt. Trouwens heel de ring had lage punten in de L1. Ik vind het niet echt streng gejureerd maar wel flauw. Geef dan een 4 voor die verrotte middendraf en een 8 ipv 6 voor een fijne middenstap. Daar heb je iets aan. Maar misschien ben ik wel verwend met jury's die fijn jureren en 4-en en 8-en durven te geven!


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:19

Over de gehele linie komt het meestal wel uit, maar dit is inderdaad flauw. Jammer dat je niet om uitleg kon vragen.
Ik heb het ook al eens gehad, 143 punten L1 dacht ik en veel commentaar. Ik had een zweep bij me en er stond bij dat ik mijn zweep in de andere hand moest houden. Dus op de links op de linkerhand en rechts op de rechterhand. Vond ik ook zo vreemd, dat zou betekenen dat je elke keer in de proef die zweep moet overpakken.
Was ook best kwaad toen Boos!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:24

Zou het niet zo kunnen zijn dat de coupons verwisseld zijn, en stom dat de jury al weg was, was het zo'n groot concours dat de prijsuitreiking pas laat plaatsvond? Denk er niet meer aan en hup met goede moed naar de volgende wedstrijd.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 11:31

Ja beppies het was zo'n groot concours waar je pas 's middags bij een paaltje je coupon moest ophalen. Meer dan 80 deelnemers per klasse ofzo! Ik zat ook nog te denken dat ze mijn coupon misschien verwisseld hebben want ik moest eigenlijk als derde maar het bleek dat iedereen zelf maar moest uitzoeken wanneer ze wilden starten! Ook al zoiets geks!
Dus nummer 4 meende even voor te gaan en toen moest ik nog in discussie met de jury en dat andere meisje omdat ik op tijd wilde starten??? Ik ben toch nummer 3, dan mag ik toch ook als derde. Ik vond het namelijk al zo vreemd dat er praktisch geen commentaar op mijn coupon stond en dat achterwaarts!!!! Als het zo was dan hoor je mij niet klagen maar hij deed geen pas verkeerd! Ik blijf het knap vinden. Maar ik heb wel voor mezelf besloten dat ik nu liever iets verder rijd en dat ik dan in ieder geval gewoon kan starten en eerlijk gejureerd wordt.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:35

Zwelgje, op de klassieke NKB concoursen is het idd zo dat je moet starten op volgorde van aanmelding en niet op het startnummer van het boekje. Dushet verhaal van de jury en dat andere meisje klopt echt wel. Maar het klinkt idd alsof je coupons verwisseld zijn.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:39

ja, ik ben er ook geweest.
en zeker de jury van ring 17 puntte HEEL laag.
Ik denk dat meer als de helft in de 130 zat.

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:43

Misschien is er wat verkeerd gegaan en heeft ze de puntentelling voor een ander per ongeluk op jou coupon geschreven. Als je echt zeker weet dat hij vierkant stond en stil.. Verward

Ik HoU vAn MiJn DrEsSuUrKaMpIoEnTje NiCkY!!


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 11:45

Ik weet alleen niet hoe ze die coupons dan verwisseld kunnen hebben. Hebben ze dan op mijn coupon iemand anders gejureerd??? En mijn punten op een andere coupon geschreven? Ik heb duidelijk mijn naam en startnummer aangegeven! En ze bevestigde nog met startnummer 3, nou hoop ik maar dat dan hun lijst ook klopte. Als zij op startnummer 3 een andere coupon had liggen dan schiet dan natuurlijk niet op! Dan zou het kunnen van die commentaarloze coupon. Maar dat kan ik natuurlijk nooit meer achterhalen, voor hetzelfde geldt heb ik voor iemand anders gereden!!! Dat zou mooi K zijn. Het is niet dat ik mezelf zo geweldig vindt rijden maar ik weet wanneer ik een fijne proef heb afgelegd en ik weet ook wanneer mijn paard niet stilstaat en dan is het terecht dat ze dat afstraffen! Maar het klopt gewoon niet!
Zou je zoiets nig kunnen achterhalen denk je??? Zal wel niet. Na 80 combinaties weten ze dat echt niet meer wie wie is denk ik.
Maar slikken en weer vol goede moed naar mijn volgende concours!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:15

Ik kies nooit voor van die grote concoursen, op de kleinere is het allemaal veel overzichtelijker, je start op nummer en meestal ook 2 proeven. Misschien heeft de jury je wel gepakt op het feit dat je in discussie moest over je startplaats, weet jij veel, flauw en onreglementair natuurlijk maar goed, op naar het volgende concours met hopelijk een betere jury en commentaar.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 12:22

beppies schreef:
Ik kies nooit voor van die grote concoursen, op de kleinere is het allemaal veel overzichtelijker, je start op nummer en meestal ook 2 proeven. Misschien heeft de jury je wel gepakt op het feit dat je in discussie moest over je startplaats, weet jij veel, flauw en onreglementair natuurlijk maar goed, op naar het volgende concours met hopelijk een betere jury en commentaar.


Ja daar gaan we dan maar voor. Ik start de volgende keer ook weer 'kleiner' . Ben de komende 3 weken toch weer lekker in Waspik te vinden. Daar is het zo fijn geregeld EN ik kan lekker 2 proeven starten! Nee, voor mij geen grote concoursen meer als het even kan!
Ik laat het maar zoals het nu is, 152 is nou ook weer niet schandalig laag natuurlijk. We gaan vol goede moed verder natuurlijk!

En ik weet inderdaad zeker dat mijn paard vierkant en stil stond! 3 getuigen heb ik achter mij. En mijn vriend is heel precies wat dat betreft en die had het zeker gemerkt!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:48

Ik was vorige week in Aarle-Rixtel (pony's) daar had ik ook een vreemde juri. Bij het binnenkomen en groeten was hij nog aan het kletsen met iemand buiten. De schrijfster die er bij zat had het andere topic (saaie coupon) ook gelezen, en zij zei dat die juri soms achterste voren in de auto zat tijdens de proef. Ik had ook echt een heel rare coupon bij mijn proef. Soms had ik een laag punt terwijl ik dacht dat het wel goed ging. En voor 4 sec. stilstaan 4 passen achterwaarts had ik een 7 terwijl hij niet stilbleef staan... Soms begrijp ik er ook niks van, ik ga met veel goede zin weer naar mijn volgende concours, en we zien wel!!!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers