sporen/zweep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-01 13:57

In de B en de L (dress) mag je met allebei rijden, vanaf welke klasse mag dit niet meer samen? en waar zou je dan voor kiezen, sporen of zweep? moeilijk!!! Scheve mond\

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:59

in de B en L mag je met sporen en een zweep rijden. vanaf de klasse M1 mag je geen zweep meer hebben. Er is dus geen keuze.

je moet zelfs met sporen rijden in de m1. Zonder mag dus ook niet

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 14:49

Is het echt dat je in M sporen moet dragen? Pffft... daar heb ik nu al geen zin in Scheve mond\

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 14:53

Ja vanaf de M moet je sporen om, als die zo'n probleem is voor je dan doe je toch gewoon hele kleine knopsporen en dan heel laag bijvoorbeeld dat je je paard/pony zowat niet raak??

Groetjes Jolanda

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:27

jolanda, op zich ben ik het met je eens. Maar het gaat mij om het principe.
Als ik mijn paard zonder sporen wil rijden, dan doe ik dat, en dan gaat niet een of andere bond mij vertellen dat ik wel sporen om moet. Dan rij ik wel niet

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:47

Stef: you're right!
Dat vind ik ook. Dat ze je verplichten om sporen te dragen is gewoon stom, want wat is er beter dan een paard dat je M kan laten lopen zonder sporen???????? Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 16:10

Als je perse geen sporen wil dragen, dan heb je geen andere keus en kun je dus niet meedoen met wedstrijden in M en hoger. Ik vind het ook stom, maar je doet er niks aan, het zij zo.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:09

Ik rijd in de M met sporen enthuis altijd zonder gewoon de kleinste spoortjes zo ver mogelijk onder aan je laars hangen zelfs als ik m'n hakoptrek en m'n been naar achter leg raak ik 'm er niet meer ik rijd dus metzondersporen in de m1:))

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:58

Van de andere kant is het zo dat met sporen kunnen rijden ook iets is dat je als ruiter moet leren. Vandaar dat dit dus verplicht gesteld wordt bij officiele wedstrijden. Je kunt er wel over discussieren of dat al in de M zou moeten zijn.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:18

Citaat:
Op 2001-08-25 18:58, schreef Lielle:
Van de andere kant is het zo dat met sporen kunnen rijden ook iets is dat je als ruiter moet leren.

Uhhm. dan kan ik hier ook wel wat op zeggen. Je moer idd leren om met sporen te rijden. Is het dan niet handiger omze te verbieden in de B t/m L, en dan zelf de ruiten laten beslissen in de M of hij wel of niet met sporen te gaan rijden? De B en L is immers toch de basis, en ik vind persoonlijk dat sporen daar niet bij horen. Ben ik nu maf Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:21

Maf niet, maar waarom zou je het verbieden? Als ik nu met mijn paardje dressuurwedstrijden zou willen gaan rijden (haha, the big IF...) dan zou ik ook B moeten gaan starten ondanks dat ik op hoger niveau train(de) en ik rij altijd met sporen.... Niks mis mee toch? Bovendien is niet alleen B en L basis, maar M en Z ook nog....

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:25

tja, het was dus zomaar een spontane ingeving Clown Maarre, hoort de M en Z ook nog tot de basis? Jeetje dan mag ik nog wel ff Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:38

Ja hoor, Z-dressuur behoort nog steeds tot de "basisafrichting" van het paard. Ach, we hebben de tijd toch met z'n allen? Hihi, lekker oefenen joh!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:43

haha sonja, die tijd heb ik echt wel nodig, ben niet zo'n getalenteerd ruiter Haha! Ben allang blij als ik over een paar jaartjes op India een b-proefje kan rijden Clown Denk dat L ook nog wel zal lukken, maar dan...... Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 09:41

Citaat:
Op 2001-08-25 18:58, schreef Lielle:
Van de andere kant is het zo dat met sporen kunnen rijden ook iets is dat je als ruiter moet leren.


Als jij absoluut niet mer sporen wil rijden, en je paard heeft het niet nodig, waarom zou je het dan moeten leren? Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 15:17

Men wil dat jij als M-ruiter kunt laten zien zo'n nette beenbeheersing te hebben, dat je ook een spoor NIET kunt gebruiken.
Waarom zo moeilijk doen ladies? Als je je been stil kunt houden, hoef je je spoor helemaal niet te gebruiken. Als je je been niet stil kunt houden, heb je in de M (nog) niks te zoeken.
Je kunt toch gewoon net als Nimber een klein spoortje laag aandoen?