Kennen jullie de proef altijd uit je hoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Kennen jullie de proef altijd uit je hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 20:49

26 juni heb ik mijn eerste wedstrijd met Hof!
Ik vroeg me af of ik de proef dan ook uit mn hoofd moet kennen? Leren jullie hem altijd??



Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:18

Ik leer hem altijd wel uit mijn hoofd, voor het geval
dat mijn voorlezer(altijd mijn moeder) een foutje maakt.
Als ik jou was zou ik hem wel effe goed doorkijken, voor als
er wat verkeerd gezegt word, of te laat je wel weet wat je moet doen.
SUCCES!!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:19

Als je een goede lezer hebt zou ik het niet doen. Je bent toch altijd wat extra gespannen voor je eerste wedstrijd en de kans dat je de draad kwijtraakt is daardoor best aanwezig.
Wel is het goed om de proef een paar keer door te lezen. Zodat je weet of je na het groeten bv. links of rechts moet gaan etc.

Don't dream your life, live your dreams!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:21

ik ken de proef vrijwel altijd uit 'n hoofd, stel je voor dat m'n voorlezer een fout maakt, dan kan ik dan alsnog gewoon doorrijden.
of stel je voor dat het heel hard regend en de voorlezer de proef niet meer kan lezen, doordat de letters zijn uitgewist. (dat hadden wij nl.)

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:43

Het maakt voor mij toch niet uit, ik vergeet vanalles door de stress *LOL*

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:19

Ik lees de proef een paar keer door zodat ik ongeveer weet wat er komt. letterlijk uit mijn hoofd ken ik hem niet. Dat lijkt me echt te lastig als je twee proeven op een dag rijdt.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:13

Je hoeft hem niet persee uit je hoofd te kennen. Maar het is wel erg makkelijk als je een beetje weet hoe hij gaat. Bijvoorbeeld als de voorlezer iets te langzaam leest of iet svergeet ofzo. Dat je toch weet je waar je heen moet.

Succes

[O]

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:50

Zoals hierboven ook al wel is gezegd. Makkelijkste is toch de proef een paar keer goed doornemen, zodat je een beetje weet welke figuren er achter elkaar aan komen en wanneer je dan iets niet helemaal goed verstaat, je misschien nog wel hebt onthouden wat het ongeveer moet wezen! haha en vooral de links en rechts gaan achter de figuren aan een beetje weten.....hoevaak ik dat wel niet verkeerd zie gaan en een nog meer gemaakte fout bij de echte beginners in de B.....figuren overnieuw rijden wanneer het fout gaat: NOOIT doen!
Heel veel succes!!

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:07

ik lees de proef ook alltijd door en probeer hem meestal ook even zelf te lopen Clown staat misschien stom maar ik vindt het prettig kan ik alvast denken wat ik waar moet doen, Nerd ( een beetje als een pacours bij het springen hier terugnemen, da weer been geven ... ) eroverheen probeer ik hem uit mijn hoofd te kunnen voor al in het buitensaison wanneer je met al die herrie buiten ( wind etc... ) je eigen voorlezer vaak niet kunt verstaan, en is ook prettig wanneer iemand voor de eerste keer voor je leest, want dan weet je al wat je moet doen en ik ben er tenminste meer ontspannen onder en heb ik de lezer alleen als ondersteunimg wanneer ik iets vergeet en geen ruzies omdat hij/zij iets vergeten zijn of fout hebben gelezen ...
trouwens veel succes en laat even weten hoe het ging

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:24

Ja Schijnheilig Ik ken hem altijd uit mijn hoofd Haha! dat is handig, want als de instructice dan een fout maakt bij het lezen, of als ik het niet goed verstaan heb, of het te laat gezegd word, weet ik nog precies wat ik moet doen Haha!

Red de boom! Eet een Bever! Haha!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:20

Ik leerde hem altijd wel uit mijn hoofd, maar ik merk dat als ik hem alleen maar een paar keer heb doorgelezen. Ik minder zenuwachtig word Verward heel erg vaag, maar het werkt wel bij mij. ALs ik de proef ken ga ik er teveel over nadenken hoe ik het precies wil rijden en dat werkt dus niet....Ik ben dus volledig afhankelijk van mijn voorlezer...

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:14

Ik ken hem wel altijd uit mijn hoofd ( alleen automatisch de ene proef beter dan de andere... kan niet alles onthouden Clown )
Mijn moeder * dat is mijn voorlezer * heeft best een heel erg zachte stem, dus als er in de ring naast mij iemand staat te bleren, no way dat ik haar dan nog hoor!
De wind moet maar net de verkeerde kant op staan.... en aan het begin las ze steeds ook vanalles fout, te vroeg of te laat, dus het was wel handig dat ik 'm kende. Nu leest mijn moeder al een stuk beter, toch leer ik hem uit gewoonte wel uit m'n hoofd.

Ik zou hem toch wel heel goed bekijken als het je eerste wedstrijd is, en ik zelf zou hem ook uit mijn hoofd leren, maar het is voor iedereen anders, net wat je fijn vind!

(L)

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:40

Het is wel makkelijk als je hem een paar keer hebt doorgenomen. Je behoort je proef ook te kennen... Is wel handig om te weten mocht je voorlezer een fout maken. Jij hoort je proef te weten, dus geef dan nooit je voorlezer een grote mond..... Knipoog


hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:47

Ik leer hem eigenlijk nooit uit mijn hoofd.. Lees hem wel een aantal keer door zodat ik zeker de moeilijkere en snelle punten thuis even kan oefenen. Mijn moeder leest het proefje altijd voor en die wil ook altijd de snelle punten nog even bespreken en zo. Dingen als welke kant je op moet en snelle overgangen achter elkaar of aparte oefeningen ken ik altijd wel (wanneer die in het proefje komen dus!)

Veel succes met je wedstrijd!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 10:11

Yep, ik ken mijn proeven altijd uit mijn hoofd (tegenwoordig). Het kan zomaar gebeuren dat je lezer zich vergist en dan kun je gewoon doorrijden. Als je je proef kent dan weet je ook van tevoren wat er gaat komen en dat rijdt fijner. Het kan ook geen kwaad om je proefjes een paar keer te oefenen voor de wedstrijd.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 10:39

Dat ben ik niet met je eens, Lovely... Je hebt ook van die leuke paarden die dan het proefje net zo goed kennen als jij en dus alles al te vroeg willen gaan inzetten enzo... Is dus niet echt erg handig...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:19

Jackie, dat soort dingen kom je inderdaad soms tegen, dat heb ik ook wel gehad hoor. Toch kun je beter wel de proefjes oefenen, niet steeds het hele proefje, maar ook stukjes van de proef. Als je paard je steeds voor is, dan kun je er op oefenen dat hij wacht op je hulp.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:34

Ik kom dat ook wel eens tegen dat ik op bepaalde punten wissels moet rijden, mn paard kent ze nu al maar het is nu juist een goede oefning om door te rijden en 5m later de wissel te rijden.

Verder rij ik de junioren proeven en de oneven ZZlicht proef altijd uit mn hoofd dat moet ook. De rest wordt wel voorgelezen anders haal ik alles door elkaar.

She's my lady Lovers

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:58

Wel even doorlezen.
Ze hebben bij mij 1 keer een foutje gemaakt en toen wist ik het gelukkig en kon ik doorrijden.
Oefen het nu dus altijd heel goed!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:00

Ik ken ze tegenwoordig wel uit mijn hoofd. Gewoon vervelend als je niet precies weet wat er komen gaat en in de proeven zitten wel eens vage wendingen waar je ff over na moet denken.
Thuis oefen ik gedeeltes van proeven, eigenlijk nooit het geheel.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:11

Bella schreef:
en een nog meer gemaakte fout bij de echte beginners in de B.....figuren overnieuw rijden wanneer het fout gaat: NOOIT doen!
Heel veel succes!!


whaha Haha! zo kunnen we wel blijven rijden in de proef Clown

Ik zelf ken mijn proef ook uit het hoofd. Meestal heb ik zelfs geen lezer, ik hoor die toch niet, ik concentreer me volledig op het goed en juist rijden van de figuren, oefeningen en overgangen.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:38

Ik ken mijn proef ook altijd uit mijn hoofd. Op grote wedstrijden heb je wel eens last van schreeuwende boeren in de ring naast je, tja daar komt mijn moeder dus niet bovenuit!!!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:18

Ik probeer mijn proef ook voor de wedstrijd uit mijn hoofd te leren,erg handig voor als je iets niet hoort.
Maar ik ben wel blij dat ik iemand heb die mijn proeven voorleest!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:27

oliebol, dat doet me er aan enken: ik heb nog geen voorlezer!! Bloos

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:42

da's niet zo handig Liza, dan moet je het proefje wel HEEL goed uit je hoofd leren... hahaha
Waar en wanneer heb je wedstrijd dan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, SentiBot en 33 bezoekers