Van Grunsven maakt rentree bij NK

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Van Grunsven maakt rentree bij NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 11:22

http://www.knhs.nl/
www.knhs.nl

NIJMEGEN (ANP) - Anky van Grunsven maakt komende vrijdag haar rentree bij de Nederlandse kampioenschappen dressuur in Nijmegen. De olympische kampioene was sinds januari uit de roulatie met een beenbreuk na een val van haar paard Gestion Joker. Van Grunsven hervatte eind mei de training. Ze zit inmiddels weer 3 uur per dag te paard. "Ik moet nog zien dat ik een hele proef aan elkaar kan rijden, maar ik ga het proberen", aldus de amazone.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 11:26

Nederlands Kampioenschap Dressuur: Anky van Grunsven maakt rentree in wedstrijdring
6/3/2003

Van 13 tot en met 15 juni 2003 staat Nijmegen in het teken van het Nederlands kampioenschap dressuur. Drie dagen lang wordt in Park Brakkenstein gereden om de nationale titels in de verschillende klassen, met als blikvanger het Nederlands kampioenschap voor de senioren. Titelverdediger is Ellen Bontje met de hengst Gestion Silvano N. Het belooft na het eerdere afscheid van toppaarden als Gestion Bonfire (Anky van Grunsven), Ferro (Coby van Baalen) en Jonggor’s Weyden (Gonnelien Rothenberger-Gordijn) en aanstormende jeugd een volledig open titelstrijd te worden. Uitgesproken favorieten zijn er niet, wat het ongemeen spannend maakt.

De prestaties tijdens het Nederlands kampioenschap zijn een eerste test voor het Europees kampioenschap dressuur in augustus in Hickstead (Engeland). In Nijmegen wordt bekend met welk team Nederland zal deelnemen aan het belangrijke CHIO Aken. De tweede en beslissende selectiewedstrijd is vervolgens tijdens Breda Hippique (10-13 juli), waar bekend wordt welke dressuurcombinaties Nederland zullen vertegenwoordigen tijdens het Europees kampioenschap. Het Nederlands kampioenschap wordt voor het achtste jaar in Nijmegen gehouden. De hippische sportfederatie KNHS en concoursorganisator BCM maken zich er hard voor ook in de komende drie jaar het NK dressuur in het fraaie Park Brakkenstein te willen houden. Aanvankelijk mikte men op de organisatie van het Europees kampioenschap in 2005. Burgemeester en wethouders van Nijmegen die in het Nederlands kampioenschap participeren, hebben laten weten een Europees kampioenschap in Nijmegen althans financieel niet te zullen ondersteunen. Inmiddels heeft Moskou zich als kandidaat gemeld.

Het Nederlands kampioenschap voor senioren bestaat uit de onderdelen Grand Prix (vrijdag 13 juni), Grand Prix Special (zaterdag 14 juni) en Kür op Muziek (zondag 15 juni). Olympisch kampioen Anky van Grunsven is inmiddels zover hersteld van haar beenbreuk tengevolge van een val van haar paard Gestion Joker, dat zij weer in de dressuurring kan verschijnen. ‘Ik moet nog zien dat ik een hele proef aan elkaar kan rijden, maar ik ga het proberen’, zegt de amazone, die op dit moment al weer drie uur per dag te paard zit. ‘En als het niet lukt, dan heb ik toch een goed excuus?’

Clinic Dressuurstal Van Baalen

Op initiatief van de vriendenclub van Dressuurstal Van Baalen, wordt er op vrijdag, om + half zes een clinic/show van een uur verzorgd door Coby van Baalen en haar leerlingen. Ook dochter Marlies en Johann Hinnemann spelen hierin een rol.

Zij tonen samen het toekomstpaard Roman Nature. Aan het einde van de clinic rijden Coby en haar nichtje Marrigje een Pas De Deux op Muziek. De toegang op vrijdag is gratis.


Deskundig commentaar tijdens proeven via mini-ontvangers.

Tijdens het Nijmegen Dressuur Festival wordt het publiek in de gelegenheid gesteld om gedurende de proeven deskundig commentaar te ontvangen via een mini-ontvanger. In samenwerking met de combinatie Reduson/PTH is een zendsysteem ontwikkeld waarbij het publiek middels een mini-ontvanger commentaar krijgt bij de verrichtingen in de piste. Vanuit de jurytoren worden de dressuurproeven door een expert per onderdeel direct van commentaar voorzien, waarmee het publiek nog meer bij de sport betrokken wordt. De mini-ontvangers, voorzien van een standaard oordopje kunnen tegen een gering bedrag aangeschaft worden in het strodorp. Een vergelijkbaar systeem werd met succes toegepast tijdens de dressuurrubrieken op CHIO-Aachen. Voor Nederland is dit systeem een primeur.

Bron: Nijmegen Dressuur Festival

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:03

Nou toi toi!!! Hopen dat het goed gaat

walk
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:13

Voor een top riuter als AUKY mag dat geen probleem zijn.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:15

Dat is al met al nog best snel hopelijk kan z ehet volhouden zo' n lange wedstrijd dag.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:01

walk schreef:
Voor een top riuter als AUKY mag dat geen probleem zijn.


Ik geloof dat ze nog steeds Anky heet hoor Scheve mond of ze moet een naamsverandering hebben aangeschaft maar ja een fout is menselijk.

in iedergeval gelukkig dat ze weer gaat startten, dus doe je best Anky!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:03

Dat wil ik ook..!! Haha! Maarja daar is veel voor nodig. Succes anky!!!

Ik HoU vAn MiJn DrEsSuUrKaMpIoEnTje NiCkY!!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:36

suc6 anky:D:D

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:21

Arjen Teeuwissen start Gestion Goliath ook weer voor het eerst..

She's my lady Lovers

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:58

Break a leg!!! Zoals ze bij toneel zeggen. Haha! O nee, toch maar niet...


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:40

Krack en Salinero

She's my lady Lovers

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:05

Jaaaaaaa! Ik hoop dat alles goed gaat!!
Duimen allemaal voor Anky!! *LOL*

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

miramare
Berichten: 230
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:09

komt het nog op tv? Zo ja wanneer want ik wil het eigenlijk niet missen
en inderdaad duimen voor Anky

Bijrijdpaard Wizardsplace's Original (Disconto x Bredero) M1

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:01

Anky nummer 1 met Salinero

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:15

Leuke gerelateerde link:
[WD] Anky scoort 69.75 %
Met daarin ook een link naar alle uitslagen.
Het percentage in de titel is de score met Krack C, later heeft ze met 73,62% gewonnen met Salinero.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 20:02

ja goed he van ("onze") Anky, vind het echt super knap van haar!!

mucize
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:15

Anky is gewoon de beste!!!!!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:17

Vandaag is ze nederlands kampioen geworden ze reed echt geweldig masja en ik hebben genoten daar in Nijmegen!
Foto´s volgen nog.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 23:49

En ze wint idd nog ook! Proficiat Anky! Heb verschrikkelijk genoten van die passage en piaffe tour en van de rest ook natuurlijk!


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 06:18

Het was echt Super !!!! Zo terugkomen, erg goed hoor!!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

mucize
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:08

GEWELDIG!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Saarah
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:19

Mooie kur
Helaas was de stap poedersuiker en halthouden niet getoond

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:02

Ben het roerend met je eens Saarah. Bovendien snapte ik ook niet precies wat de bedoeling was van die gebrokenlijn in galop...waren dat galopaapuyementen of was het vrijworstelen. Bovendien zulke wissels maken met duidelijk protest tegen het been moet ook in de punten terug te vinden zijn. Een proef is toch meer dan passage en piaffe alleen (die bovendien ook nog meer op de plaats moet). Vind knap hoor naar zo'n lange tijd eruit weer voor de eerste keer meteen op een NK te starten maar dan mag de jury wel reeel punten en niet omdat het Anky is. Voor mij was Arjen de winnaar.

pluk de dag

mucize
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:15

ik vind het op zich wel terecht dat ze gewonnen had. okay, mss was arjen ff wat beter, maar ik vond het echt wel wat beter gaan dan dat je beschrijft.

niet lullig bedoeld ofzo trouwes hoor! Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, gonniee, Googlebot, Horsie84, IzAw, Jacquelinee_, Kashmino, Kinke, Lynn00, Maaike_Ma, Patriesje, rosak, Rubio, Thami, Theseus, TinkerTreas, Travel_me en 35 bezoekers