Wie kan me helpen bij mijn grote mokprobleem???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Wie kan me helpen bij mijn grote mokprobleem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 13:03

Ik ben nu echt de wanhoop nabij!!!
We hebben vorige maand mijn zusjes paard in moeten laten slapen,omdat ze hoogste graad mok had die uitliep in olifantsbenen en dat na al die inspanning en maanden bij dierenarts! Niks hielp dat arme dier en er gingen ook larven van de vliegen inzitten die er gewoon zonder enige mogelijke manier niet te vermijden waren. Na 6 maanden smeersels, sprays, medicatie en behandelmethoden en een heleboel centjes verder. Ik heb nu zoveel schulden af te betalen, dat ik het gewoon even niet zo zie zitten. Gelukkig krijg ik volgende maand dubbelloon (ze waren vergeten uit te betalen) en kan ik als het goed is alles weer op een rijtje zetten.
Alleen de nachtmerrie begint weer opnieuw!!!!
Brechje is dit keer aan de beurt! Het begon dus met mok aan vier benen en ik ben heel voorzichtig met de benen van de paarden en ben dus meteen begonnen om mokzalf te smeren en gericht te wassen (ze worden hier standaard altijd gewassen 1 keer in de week met betadine).
2 benen zien er nu schoon en droog uit, ik smeer daar nog wel door....
2 benen gaven al in het begin problemen en het blijft zo erg! 1 van die benen was maar 1 mokplekje die ook voorspoedig geneeste van de mok, zag goed droog en schoon.....maar er zijn dus nu daar vliegen in gaan zitten en de maden zijn vandaag een bezoekje komen brengen, het zijn er niet veel....maar meteen maar Neocidol erop gesprayed!
Haar linksvoor is helemaal kapot van de mok en is nu ook aan het zweren, mokzalf helpt deels, maar niet optimaal (het pakt gewoon niet goed) Ik weet nu dus niet meer wat ik moet doen en de DA ook niet, omdat we er Marion ook niet uit kwamen!
Mijn vraag is: Welke middeltjes hebben jullie gebruikt (bij hardnekkige) mok en wat was het resultaat?
En wie weet er hoe vaak je neocidol kan gebruiken? De dierenarts adviseert 1 keer per week...maar heb ook wel verhalen gehoord van dagelijks gebruik en moet optimaal resultaat! Wie heeft er tips?
Ik weet dus echt niet meer wat te doen en nog een paard verliezen kan ik niet meer aan Scheve mond

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:02

Allemachtig, zo erg heb ik het nog nooit gelezen. Aan mijn adviezen van tea tree en mokboxspray van de Silverlinde heb je waarschijnlijk niks. Klote!

Heel veel succes met zoeken naar het juiste middel. Misschien kun je eens op engelse sites horen?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:14

Tja het is met mok zo moeilijk he, het ene paard reageert heel goed op het ene middel en het andere paard weer niet.
Dat is toch een kwestie van uitproberen, want iedereen heeft hét middel tegen mok , maar het kan zijn dat dat bij hen wel werkte maar bij jouw paard niet.

Het is idd wel erg als het zover moet komen.
Tja het enige wat ik kan zeggen maar wat je zelf waarschijnlijk ook al weet, goed schoonhouden en vooral droog.Pas op met de warmte en met die lange sokken dat het niet gaat smetten.
Iig veel suc6 ermee, laten we hopen dat het niet zover komt als bij je zusjes paard.

Misschien eens een andere veearts om raad vragen, misschien weet die wel een goed middel voor jouw paard.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:08

mijn paard kwam ook niet van de mok af, en nu heb ik haar been met imaverol(is eigenlijk voor schimmel) gewassen en was het binnen 2 weken weg

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:55

Heb je haar 4 dagen gespoten met antiboitica?
Mok komt eigelijk van binnenuit.

Dan een aloud truckje:De benen insmeren met afgewerkte dieselolie.
Of het werkt?Ze zeggen van wel maar ik spreek niet uit eigen ervaring.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:18

Haaii!!

Je zit dicht aan het stand waarschijnlijk (Katwijk aan zee *LOL* ) De zee doet wonderen tegen mok! Tenminste bij mijn paarden wel! Gewoon een aantal dagen achter elkaar naar het strand en door de zee stappen.
Mocht dit niet helpen, mijn dierenarts adviseerde om het in de groene biotex te zetten, dat deden ze vroeger altijd en is volgens hem zuiverend en helend.

Ikzelf voer ook altijd Cure-mok pillen van VSM, daarbij ook nog knoflook en zeewier voor het zuiveren van binnen uit.
Wat ik alleen niet snap is dat je veearts er niks tegen weet omdat het bij de vorige mis ging? dit is toch een ander dier en elk dier reageerd anders op medicijnen ed... mag ik vragen welke veearts je hebt?

gr Danielle

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:49

Ik gebruik bij mok altijd mijn eigen home made mokzalf. Een mengsel van uierzalf en betadine. Ik heb nog nooit een paard meegemaakt waarbij het niet hielp. De uierzalf maakt de korsten zacht zodat ze er heel makkelijk af te halen zijn en de betadine ontsmet de hele boel grondig. Sterkte!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 14:52

Natasha schreef:
Heb je haar 4 dagen gespoten met antiboitica?
Mok komt eigelijk van binnenuit.

Dan een aloud truckje:De benen insmeren met afgewerkte dieselolie.
Of het werkt?Ze zeggen van wel maar ik spreek niet uit eigen ervaring.

Dat wil ik pas doen als het niet anders kan, omdat we dit bij Marion ook moesten doen en ze daarna nergens meer op reageerde (er was toen dus wel vooruitgang, maar 2 weken later was het weer terug bij af en toenwas het einde verhaal)

Die dieselolie werkt inderdaad, dat deden ze op mijn stageplek ook....maar dus 1 probleem....dat mag niet bij ons op stal maar dat snap ik wel!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 14:57

Katingka schreef:
Haaii!!

Je zit dicht aan het stand waarschijnlijk (Katwijk aan zee *LOL* ) De zee doet wonderen tegen mok! Tenminste bij mijn paarden wel! Gewoon een aantal dagen achter elkaar naar het strand en door de zee stappen.
Mocht dit niet helpen, mijn dierenarts adviseerde om het in de groene biotex te zetten, dat deden ze vroeger altijd en is volgens hem zuiverend en helend.

Ikzelf voer ook altijd Cure-mok pillen van VSM, daarbij ook nog knoflook en zeewier voor het zuiveren van binnen uit.
Wat ik alleen niet snap is dat je veearts er niks tegen weet omdat het bij de vorige mis ging? dit is toch een ander dier en elk dier reageerd anders op medicijnen ed... mag ik vragen welke veearts je hebt?

gr Danielle


We zitten dicht bij strand ja...het probleem is dat Brech een driejarige is en ik nog niet met haar kan rijden over straat dan! Als ik naar het paardenstrand wil moet ik dus 2 uur naast haar stappen en dat red ik niet met mijn knieen, we kunnen wel eens naar strand, maar dan heb ik de vrachtwagen nodig en die heb ik maar 4 dagen in de maand tot beschikking!

De dierenarts kan ook alleen maar de standaard dingen adviezeren en die hebben we allemaal al gebruikt. je hebt wel dingen die ik nog niet gebruikt heb, maar die zijn vreslelijk duur en ik zit onwijs in de schulden sinds de laatste keer! Daarom wil ik graag wat tips die bij andere paarden wel hebben aangeslagen, want dan kan ik kijken of ik het kan gaan kopen om het te proberen. We zijn aangesloten bij dierenpraktijk De Keerhoeve, meestal hebben we Vestjens langs! Het paard reageert dus het zelfde op de medicijnen een kuurtjes als Marion, dus dus werkelijk een ramp. Ik ga nu even kijken of me neocidol aangeslagen heeft, I Hope So!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:22

Het is bekend dat mok echt grote problemen kan geven bij Nederlandse Trekpaarden.
Om de een of andere reden, die niet duidelijk is, kan het bij dit ras idd zover komen dat dieren afgemaakt moeten worden.
Dat heeft dan dus niet zoveel te maken met de (on)kunde van de DA, of onwilligheid van de eigenaar, maar gewoon dat de mok zo erg is en nergens op reageerd.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

ABBAFAN
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:32

Ik zou eens op zoek gaan naar een zalf op basis van Aqua Silver dat is een soort van natuurlijk anti biotica het kan naast ALLE middelen gebruikt worden.
Groeten ANTON KORF

Ik ben dus Anton Korf ik hoorde dat ik hier nog al populeer was dus ik dacht ik MOET hier eens een kijkje gaan nemen

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:24

Katingka schreef:
Haaii!!

Je zit dicht aan het stand waarschijnlijk (Katwijk aan zee *LOL* ) De zee doet wonderen tegen mok!


idd, ik heb op een manege gewerkt (42) paarden waarbij ook hardnekkige mok-patienten zaten. In de zomer kwamen ze dagelijks op het strand dus hadden ze geen van allen mok, maar in de winter als ze voornamelijk in de bak liepen dan moesten we sommige gewoon zelf een paar x per week naar het strand rijden voor de mok, als we dit niet deden dan was het altijd prijs bloederige open wondes en kreupel.

Ik weet niet hoever je van de zee zit, maar misschien kun je zeewater in jerrycans naar stal nemen ?

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:34

Mijn oude veearts had hele goede middeltjes. Hij zegt dat het het beste werkt als... je gelooft het niet, maar als een man tegen de benen van het paard aan plast.. Een middeltje uit grootmoeders tijd denk ik..
Verder gebruik ik Halamid-D en als het niet zo erg is melkvet. Halamid-D is verkrijgbaar bij zaken waar ze aggressieve spullen verkopen om stallen te reinigen en Melkvet heb ik bij een ruitersportzaak gekocht.
Succes met je paard!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:42

Halamid werkt idd tegen schimmels.Mok is eigelijk ook een schimmel.
Waarom mag de dieselolie niet bij jullie op stal, als je denkt dat het kan werken?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 20:46

Mist"]
[quote="Katingka schreef:
Haaii!!

Je zit dicht aan het stand waarschijnlijk (Katwijk aan zee *LOL* ) De zee doet wonderen tegen mok!


idd, ik heb op een manege gewerkt (42) paarden waarbij ook hardnekkige mok-patienten zaten. In de zomer kwamen ze dagelijks op het strand dus hadden ze geen van allen mok, maar in de winter als ze voornamelijk in de bak liepen dan moesten we sommige gewoon zelf een paar x per week naar het strand rijden voor de mok, als we dit niet deden dan was het altijd prijs bloederige open wondes en kreupel.

Ik weet niet hoever je van de zee zit, maar misschien kun je zeewater in jerrycans naar stal nemen ?
[/quote]
dat heeft denk ik weinig zin om met jerriecans te schouwen, meestal gaan de benen dan beter omdat de stroming door de sokken gaat (dit heeft een masserende werking. Het water is om schoon te spoelen, zonder de stroming dus zelfde effect als wassen met betadine schrub.
Ik ga haar proberen naar buiten te nemen, helaas nu geen kandidaten (Truus is kreupel en Vinessa staat bij de hengst) om samen mee te rijden.
Zee is goed voor de mokbenen, want de andere 2 zijn mokloos, bij Marion hielp de zee helaas ook niet.
Ik wil wel melden dat de maden nu dood zijn door de neocidol, ik geef haar CureMok voor reiniging van binnen uit en mokzalf voor de wonden....en ik vond dat het vanmiddag best goed eruit zag! Meeste plekjes waren droog, larfloos.....misschien slaat het toch aan? Denk dat ik deze methode even aanhou................
bedankt voor de tips...meer tips natuurlijk altijd welkom Knipoog

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:05

Tja omdat je toch alles wil proberen komik dan maar met het middeltje Zwavelbloem

Zwavelbloem kun je gewoon kopen bij de drogist, dit meng je dan met sla- of olijfolie zodat het een glibberige brut word.
Niet echt vloeibaar maar wel blubberig ( weet niet echt hoe ik het moet uitleggen)
Zonder klontjes

Dit op de mokplekken smeren

ik weet niet of je dit al kent maar je wil van alles weten dus meld ik deze maar

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:08

het paard van een vriendin van me had ook flink mok
eerst hebben ze de behandeling met mokzalf gedaan maar dat hielp voor geen meter
de meeste mokzalven zijn erg dik en sluiten de wonden af van zuurstof wat genezing belemmerd
toen zijn ze elke dag de benen gaan wassen met betadine shampoo en daarna insmeren met een droogzetter
(een tubetje met antibiotica houdende pasta die gebruikt word bij koeien als ze drooggezet worden, het word dan in de melkkanalen gespoten via d tepel) dit heeft bij een vorig paard van haar zeer goed geholpen
maar had bij deze merrie niet het gewenste resultaat
toen is ze op advies van de DA elke dag doorgegaan met wassen met betadine shampoo en daarna inspuiten met acederm spray
je kunt eventueel ook acederm zalf gebruiken, maar de spray is dunner waardoor hij sneller intrekt en beter zuurstof doorlaat naar de aangetaste huid

wel is het belangrijk na het wassen de benen van je paard supergoed af te drogen voor je het insmeert of sprayed

ook moet je er voor zorgen dat de omgeving van je paard "schoon"is
schone stal(droog)
ruim in de wei vaak de drollen weg
en zorg dat ze op een zo droog mogelijke wei staat

ook beweging is erg goed omdat beweging de bloedsomloop stimuleert en dus het genezingsproces bevordert

om van binneuit te stimuleren kun je curemok tabletten geven
eventueel ondersteunen met appelazijn/zeewier en of andere bloedzuiverende kruiden/middelen

ik wens je heel erg veel succes met het bestrijden van de mok

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:39

Ik heb wel eens gehoord dat mok niet alleen ontstaat door vocht, maar ook door verbranding van de zon.Het is inderdaad een schimmel.Staat je paard op stal of in de wei?Als hij op de wei staat zet hem dan is binnen en hou hem is uit de zon.Dat zou je misschien kunnen proberen.Misschien ook is een schoonmaak kuur van Jan Jonas dat reinigt je paard van binnen uit.Benen scheren en droog houden.Ik zeg ook maar wat ik denk om je te helpen.Ik hoop voor je paard dat het allemaal weer goed komt.

Groetjes zauber.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 00:09

Twee keer per dag goed afspuiten zodat de korsten zacht worden, scrubben met betadine, goed afdrogen met een handdoek en als de benen weer helemaam droog zijn insmeren met (zwitzal)babyolie, helpt bijna altijd, als je het maar braaf twee keer per dag doet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:51

Mijn paard was ook gebaat bij veel knoflook en zeewier, dat werkt ook bloedzuiverend.
Kan je Brechje niet leren naast de fiets te lopen?
Dan kan je zo bij het strand komen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:00

Zauber schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat mok niet alleen ontstaat door vocht, maar ook door verbranding van de zon.


Dat klopt, de huid raakt dan geirriteerd door de zonnebrand en zo wordt de mok aangewakkerd. Komt vooral voor bij witte benen, onze Ameretto weet er helaas alles van. Scheve mond

Maar ik begrijp dat Brechje een trekpaard is? Trekpaarden hebben over het algemeen veel behang, daar kan geen zon bij als het goed is. Kun je wel de benen scheren? In heel kort haar gedijt de schimmel minder goed, vandaar dat wij bij een dreigende mokaanval ook altijd de benen scheren. Bij het kleinste verdachte plekje gaat er dan Dermapet (hydrocortiderm) op en tot nu toe helpt dat goed. Ook halve dagen op de wei (met zonnecreme factor 20) i.p.v. hele dagen blijkt vruchten af te werpen. Bij een ontstekingsreactie (vorig jaar twee keer gebeurd) halen we uiteraard direct de veearts erbij en dan krijgt-ie antibiotica. Overigens had Ret het afgelopen december ook, toen was er geen sprake van zonnebrand maar van een te natte stal (we zijn nu gelukkig van stal verhuisd).

En dat verhaal van het paard van je zus... ik klop af dat het bij ons nooit zo ver zal komen, vreselijk lijkt het me om je paard te verliezen aan zo'n naar binnen geslagen ontsteking... Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 11:19

Anouska schreef:
Twee keer per dag goed afspuiten zodat de korsten zacht worden, scrubben met betadine, goed afdrogen met een handdoek en als de benen weer helemaam droog zijn insmeren met (zwitzal)babyolie, helpt bijna altijd, als je het maar braaf twee keer per dag doet.

afspoelen moet ik van de dierenarts zo veel mogelijk vermijden..hoogstens 1 keer in de week, omdat je de benen niet goed droog krijgt en juist daarom mok blijft houden.


Citaat:
Kan je Brechje niet leren naast de fiets te lopen?
Dan kan je zo bij het strand komen.
Ik vind dat echt doodeng met Brechje, want ze zijn vreselijk sterk en als ik er naast loop ben ik al flink bezig om haar bij me te houden......maar kan wel een optie zijn, mischien gedraagt ze zich. Het is jammer dat Truus nu niet rijden kan, want ik bond Brech vaak aan haar vast en dan gaat het goed. Maar ga gewoon leuren om de vrachtwagen, want dan kan ik richting strand.

Citaat:
Maar ik begrijp dat Brechje een trekpaard is? Trekpaarden hebben over het algemeen veel behang, daar kan geen zon bij als het goed is. Kun je wel de benen scheren? In heel kort haar gedijt de schimmel minder goed, vandaar dat wij bij een dreigende mokaanval ook altijd de benen scheren. Bij het kleinste verdachte plekje gaat er dan Dermapet (hydrocortiderm) op en tot nu toe helpt dat goed. Ook halve dagen op de wei (met zonnecreme factor 20) i.p.v. hele dagen blijkt vruchten af te werpen. Bij een ontstekingsreactie (vorig jaar twee keer gebeurd) halen we uiteraard direct de veearts erbij en dan krijgt-ie antibiotica. Overigens had Ret het afgelopen december ook, toen was er geen sprake van zonnebrand maar van een te natte stal (we zijn nu gelukkig van stal verhuisd).

En dat verhaal van het paard van je zus... ik klop af dat het bij ons nooit zo ver zal komen, vreselijk lijkt het me om je paard te verliezen aan zo'n naar binnen geslagen ontsteking...


Ze is inderdaad een trekpaard
Bij Marion had ik de sokken geschoren, bij Brechje de plekken weggeknipt en de bovenste haren vallen erover heen....ik heb namelijk een Nederlands Kampioenschap in het vooruitzich en dit is zo een goed oplossing. Alles is netjes kaal waar het zo moet zijn, maar je ziet er bijna niks aan. Brech heeft ook meteen antibiotica gekregen, omdat ik in paniek raakte, omdat het ook het Marion-geval begion te lijken. Dit was op de 1 op andere dag. Gelukkig verzorg ik de benen dagelijks uitgebreid en kon ik meteen ingrijpen....ziet er gelukkig al wat droger uit en het ene been is wat minder dikkig.
Hoop is er nog wel!
Ik heb dit in de bijna 8 jaar dat ik trekpaarden heb nog nooit zo enorm last gehad met mok....meestal rond de 3 droge plekjes per paard ofzo en dan is het weg...maar dit hele jaar is voor mij 1 en al pech!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:17

brechje schreef:
Citaat:
Kan je Brechje niet leren naast de fiets te lopen?
Dan kan je zo bij het strand komen.
Ik vind dat echt doodeng met Brechje, want ze zijn vreselijk sterk en als ik er naast loop ben ik al flink bezig om haar bij me te houden......maar kan wel een optie zijn, mischien gedraagt ze zich. Het is jammer dat Truus nu niet rijden kan, want ik bond Brech vaak aan haar vast en dan gaat het goed. Maar ga gewoon leuren om de vrachtwagen, want dan kan ik richting strand.

Op zich snap ik dat wel,
hoewel je een shet ook niet houdt als die er echt vandoor wil...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 17:40

Sjuimpje"]
[quote="brechje schreef:
Citaat:
Kan je Brechje niet leren naast de fiets te lopen?
Dan kan je zo bij het strand komen.
Ik vind dat echt doodeng met Brechje, want ze zijn vreselijk sterk en als ik er naast loop ben ik al flink bezig om haar bij me te houden......maar kan wel een optie zijn, mischien gedraagt ze zich. Het is jammer dat Truus nu niet rijden kan, want ik bond Brech vaak aan haar vast en dan gaat het goed. Maar ga gewoon leuren om de vrachtwagen, want dan kan ik richting strand.

Op zich snap ik dat wel,
hoewel je een shet ook niet houdt als die er echt vandoor wil...
[/quote]
ja dat is waar....heb ik zat gemerkt Haha!
Maar haar benen zijn opzich wel goed droog, 3 benen zien er weer als oud uit, alleen die ene nog niet helemaal!
maar komt wel, DA zegt dat ik een beetje geduld moet hebben...maar dat is zo moeilijk Scheve mond

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pova, wiifke en 91 bezoekers