Lipica

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Lipica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 18:53

Hi ik ga vd zomer weer terug naar mijn vaders land om lekker vakantie te houden (ik ben er voor het laast geweest toen ik 13 was ivm de oorlog)

nou wil het geval dat we langs Lipica rijden dus wil ik naar die rijschool is een van julie er wel eens geweest kan je er zomar heen of moet je eerst een afspraak maken ik spreek ook de taal dus dat is geen probleem maar ik wilde wel eens weten wat jullie ervaringen zijn!



DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 20:39

niemand ooit geweest..het is in Jugoslavie, slovenie spaanse rijschool in wenen, lipizaners gaat er een belletje rinkelen bij iemand??

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:48

ja ik ben er al eens geweest toen ik 17 was (= 15 jaar gelee) en het is gewoon open voor toeschouwers hoor. kost wel iets aan entree en je mag alles bekijken. hebben ze geen site dan waar je info kan inwinnen?

hoe vond ik het. best leuk en mooi ook, maar niet veel spectaculairs gezien. er werd toen ook geen show gegeven ofzo. het winkeltje von ik wel heel erg tof met al die mooie spulletjes.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:51

Hoi,
je kan vrij op het domein rondwandelen (na het betalen van inkom als ik het nog goed kan herinneren), de stallen bekijken, de groep merries met veulens, jaarlingen zien...

Rijden kan niet zonder voorafgaande afspraak.
ps. er is ook een clubhotel, een gewoon hotel, en appartementen.
je kan dan les krijgen dressuur (B-l-m of Z-rijden), aangespannen kan ook. Goedkoop is het niet..... veel duitsers ......
Het is daar echt prachtig.... vooral je fototoestel niet vergeten....
je kan er ook vanalles kopen met afbeeldingen van lippizaners....

veel plezier

ps. de taal is vooral DUITS.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 21:11

ik praat gelukkig jugoslavisch en ook duits maar dat zal wel goed komen!

bedankt voor de info we rijden er toch langs en het is zonde als we niet effe naar binnen gaan om te kijken ben echt super benieuwd en ik we gaan volgende week een camera kopen dus ik ga alles opnemen en fotograferen!!!!

zet ik absoluut op bokt.nl maar ik ga pas over 5 weken jammer weer haha

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:44

ik ben er 2 jaar geleden geweest en het was echt geweldig. Vergeet vooral je fotocamera niet!!. Je moet wel entreegeld betalen maar dat is maar een klein beetje.

Come over to the dark side, we have cookies!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 07:17

Jaa ik ben er voor het laatst geweest vlak voor de oorlog.. prachtig vond ik het.. wij hebben alles gezien daar, de grote kudde merries met veulens die buiten stonden te soezen, de hengsten en de stallen, de show.....
Rijden moet je idd van te voren aanvragen, tenminste dat was toen zo Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 07:34

ik ben er vorig jaar geweest. De moeite waard hoor. Bovendien werd er net die dag een fei-voorronde dressuur wereldbeker gereden, dus er viel wel heel veel te zien.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 14:07

O wat leuk zeg ik ben echt heel erg benieuwd bedankt voor jullie reacties!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, furious, herous, ogidni en 49 bezoekers