verslagje concours aarle-rixtel. Ging SUPER goed!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

verslagje concours aarle-rixtel. Ging SUPER goed!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 20:52

Nou, vandaag stond ik dus bol van de zenuwen op.
Ik hoefde alleen maar even te oefenen op een concours, maarja, Angelique moet weer zenuwachtig zijn hoor!
naar stal toe. En Padij had de helft van dr knotten eruit geschuurt.
dan weten we ook weer dat we het vlechten VOOR de wedstrijd moeten doen.
Toen was inmiddels Desiree geariveerd, en padij ging wel (maar best met een beetje inspanning) de trailer op.

eenmaal op concours aangekomen, zag ik meteen Celine met dr dikke trailer achter ons staan.
en ik vroeg aan Desiree:"heey, is dat nou Celine?"
En Desiree zei:"Hmm, ik weet het niet, roep gewoon een keer heel hard CELINE!!"
Dus ik deed dat.
En Celine moest even rondkijken voordat ze wist wie haar riep, maar ze zag ons wel.
dus we gingen even wat drinken en toen opzadelen, inmiddels 11 uur ofzo.
Eenmaal opgezadelt, ging ik erop, en padij was heel rustig, maar toen ik op het losrij terrein was, en iemand van onze stal zei:"ja, ze is braaf he?"
Meteen die kop naar beneden, en ze gaf even een bok.
ik denk dat ze er niet mee eens was..
ze was op het eerste ook heel heet, maar dat werd (gelukkig) gauw minder.

En toen moest iemand van onze stal in de ring, die heb ik ook nog even gekeken.
daarna had desiree gevraagt aan een jury of ik als de ringen gesloten waren, ik er even in mocht rijden.
dat mocht, maar ik zou niet gejureerd worden.
dus ging irma even aan een andere jury vragen of die even na alle deelnemers mij even kon jureren.
dat wou hij wel doen, trouwens een hele aardige man.

Mn instructrice was ook even op concours aan mn vet komen zitten, voordat ik de ring in ging.
ze zei dat ik hem recht moest houden, en als ik de middendraf ging rijden dat ik toe moest rijden.
maar eenmaal in de ring was ik meer recht aan het maken, dan toe rijden maargoed.
Dus ik om 1 uur pas (!) in de ring.
Dus ik halthouden en groeten, ik groette wel heel snel, want ik wou maken dat ik weg kwam.
De 1ste middendraf was niet echt veel veruiming, maar de 2de wel.
en hals-strekken ging niet zo lekker.
Ehm, ik reed de volte te klein.
en waar de jury heel erg op nadrukte, was dat mijn linkerhandje alsmaar een beetje sepastisch deed, elke keer omhoog en omlaag en opzij.
En hij zei:"je houding was goed, alleen dat je op het eerst heel gespannen zat, maar dat werd na mate wel beter, alleen je zat heel gespannen. je verzorging was goed, alleen dat linkerhandje he?"
Hij had mij ook extra kritisch gejureerd, zodat ik wist als ik echt ging starten waar ik op moest letten.
Voor mn verzorging had ik ook een 8.
maar in ieder geval, de jury gaf mij 155 punten, en ik ben er echt super blij mee.
nader hand gaf de jury mij ook even les voornamelijk de middendraf, dat ik mn bovenbenen aan het zadel deed diep en achterover ging zitten.
ik kreeg wel een compliment.

En later zag ik het op video terug, en ik schaamde me rot voor dat STOMME linkerhandje!

later ging ik wat drinken halen, en die jury stond achter mij, en hij fluisterde in mn oor:"zenuwleijer."
(want dat kon je goed zien aan mn zit)

Mn instructrice zei nog:"Niemand heeft zoveel service gehad vandaag als jij, desiree brengt je paard, de jury jureerd je zomaar, terwijl je niet moest starten, en je krijgt naderhand ook nog les van de jury."


maar ik ben echt super tevreden, en desiree nog bedankt voor het rijden he?! Haha!
ben echt vrolijk vandaag.
daarna ben ik ook nog even naar Antione de bodt gegaan, met een stalgenootje mee.
was ook heel leerzaam.
en toen merkte ik iets op wat ik eigenlijk in mn losrijden was vergeten.
CONTRASTELLING.
Want daar word padij juist SUPER nageeflijk van.
Naja, volgende keer maar niet vergeten.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 15-06-03 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 21:22

volgens mij ging het bij jou niet zo goed, he celine.
je was nogal ontevreden toen ik je na de proef even sprak...
Hoe kwam dat ook alweer?
he, volgende keer beter...

P.s er komen foto's aan!
eerst even ontwikkelen, en daarna scannen!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 07:18

Ik vond Celine helemaal niet zo'n slechte proef rijden. Echt niet. Ja een paar foutjes, maar het is nog B. Ik snap ook niet dat de jury zo laag had gejureerd. Maar dan wil ik d'r wel eens zien rijden als ze d'r punten bij elkaar knalt Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 10:51

Ja, tegen mij zei ze dat het helemaal niet zo goed ging.
Maar op het losrijterrein liep hij super!
Ik vind echt dat je een leuk paardje hebt Celine!