Mytens xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Mytens xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 14:47

Is er iemand die ervaringen --> foto's heeft van Mytens xx of van zijn afstammelingen en wat lopen ze? Ik heb namelijk een schimmel van Mytens (X le mexico), maar zie nooit iets van deze hengst Verdrietig

Alvast bedankt Party!!


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 15:33

Mytens xx BB 83.0025
Engels volbloed
Geboren: 1983
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.68 m

Vlakkebaan: 7 starts
Winnaar: 3 keer
Geplaatst: 2 keer
Winsom: 12.203 Eng. Ponden
Time Form: 96

Fokker: Elmendorf Farm, USA

Spectacular Bid xx x (Photographic xx v. Hoist the Flag xx) x (Talking Picture xx v. Speak John xx) x (Poster Girl xx v. Nasrullah xx) x (Banta xx v. Some Chance xx)

Gedragsonderzoek Ermelo, februari 1988 (21 dagen)
Zeer gehoorzaam, speels, vriendelijk, eerlijk, attent, goed humeur. Heeft een tamelijk korte rencarrière achter zich. Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich goed. Werkt met plezier en is daarbij zeer ontspannen. Veel bereidheid om te werken. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Rustig stalgedrag. Eet normaal.
Karakter: 9
Stalgedrag: 9

Afstammelingen 1989 (veulens)
Deze Volbloedhengst presenteerde een collectie veulens, waarvan de geprikte exemplaren maar een matige ontwikkeling toonden, terwijl de uitgezochte duidelijk beter ontwikkeld waren. Qua type bleken de veulens voldoende rijtypisch te zijn gebouwd met goede verbindingen. De rompdiepte laat eveneens weinig te wensen over. Het hoofd bleek bij de geprikte veulens maar matig gevormd te zijn met weinig bloeduitdrukking en dikwijls een wat grove kaak. De hals kwam in die groep veelal diep uit de borst, soms neigend naar onderhals en was niet goed aangezet op de schoft/schouderpartij. Bij de uitgezochte veulens vertoonde het hoofd meer expressie en was de hals veelal ook beter van aanzet. De schoft is goed gevormd en goed ontwikkeld en loopt ook voldoende lang door. De schouder heeft steeds voldoende lengte, lag bij de uitgezochte veulens ook voldoende schuin, maar zou bij de geprikte veulens veelal schuiner moeten liggen. Rug- en lendenpartij zijn goed en geven geen aanleiding tot bemerkingen. De croupe is over het algemeen voldoende gespierd en hellend, maar miste bij de geprikte veulens nog wel eens de gewenste lengte. Het voorbeen is over het algemeen goed gesteld, maar mist enigszins de zwaarte bij een dikwijls waargenomen insnoering onder de voorknie. De uitgezochte veulens vertoonden meer fundament. Het achterbeen bleek wisselend te zijn van sterk gehoekt tot recht. Over het algemeen werd een recht achterbeen meer waargenomen. Bij de uitgezochte veulens was nogal eens sprake van een lang achterbeen. De stap was bij nagenoeg alle veulens goed met voldoende ruimte en souplesse. Qua drafbeweging moet onderscheid worden gemaakt. De geprikte veulens draafden maar matig ruim met weinig gebruik van het achterbeen, waardoor de kracht in de beweging werd gemist, hoewel ze in draf wel iets gemakkelijks over zich hebben. Veel veulens bleken ook op de voorhand te gaan. De uitgezochte veulens waren in draf beter, maar ook daar ontbrak de draagkracht. Ook de nakijk in draf is niet aansprekend. De veulens bleken goede voeten te hebben. Een aantal toonde zich niet optimaal als gevolg van een lichte virusinfectie. De hengst kreeg beste merries toegevoerd met veelal sterke bewegingen.

Kort samengevat: veulens, wisselend van ontwikkeling, die voldoende rijtypisch zijn. Het voorbeen zou meer zwaarte kunnen hebben. De bewegingen zijn voldoende.
Getoond: 36 veulens uit 166 dekkingen.

1991 na dekseizoen verhuurd naar Duitsland

1995 weer ter dekking

Competitie
1990-1991 Springen Cat. A -- 265.5 punten, 12e plaats.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Goedgekeurde zonen:
*Hamar (1989, mv. Lucky Boy xx)
*Haydn (1989, mv. Lucky Boy xx)
*Itens (1990, mv. Nimmerdor)
*Just Spectacular xx (1992, mv. Charlottown xx)
*Magic Dream (1994, mv. Lago Maggiore)
*My Jemen (1994, mv. Transvaal)
*Mystiko (1990, mv. L. Ronald)
*Mythos (1989, mv. Farn)
*Watermill Fourth xx (1991, mv. Record Token xx)

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:13

Ik heb een Mytens gehad, zie deze link daar staat hij tekoop:
http://www.winterhorses.nl
Superlief, veelzijdig, betrouwbaar paard met 2 zeer goede gangen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 17:53

oh wat leuk dankjewel Pling

enne JSpringer die doet ook het liefst beetje achter de loodlijn zich opkrullen of nie? enen heeft ie ook veel knie-actie? wel dezelfde nieuwsgierige ogen in ieder geval! Mooie paarden heb je trouwens *LOL*
Laatst bijgewerkt door Lenn op 14-06-03 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 18:00

oeioei wat wordt er negatief gepraat over de geprikte veulens trouwens Scheve mond

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:28

Jessica24 hier op bokt heeft een dochter van Mytens, kijk maar eens in haar profiel Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:13

Lenn schreef:
oh wat leuk dankjewel Pling

enne JSpringer die doet ook het liefst beetje achter de loodlijn zich opkrullen of nie? enen heeft ie ook veel knie-actie? wel dezelfde nieuwsgierige ogen in ieder geval! Mooie paarden heb je trouwens *LOL*


Zijn mijn paarden niet, de Mytens was van mij en het vrouwtje van wie hij nu is verkoopt hem omdat hij meer in zich heeft dan zij. De foto's zijn zeer lelijk, bij mij liep hij altijd meer met het neusje eruit. Snap ook niet dat ze zulke foto;'s op internet zetten, niet echt mooi. Hij heeft een heel mooi front en een fijne mond.

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:25

Afbeelding

Afbeelding

Mytens XX

Bruin geb. 1983 stm 1.69 m
v. Spectaculae Bid - Hoist The Flag - Speak John

Mytens een opvallende verschijning met veel inhoud , expressief hoofd , voortreffelijke hals , lange schouder en hard en droog beenwerk . Ongelooflijke taktvolle bewegingen. Heeft de potentie in zich voor de internationale sport . Had reeds met zijn eerste jaargang 5 goedgekeurde zonen. In 1999 de kampioen van Duitsland bij de samen gestelde wedstrijdpaarden in de kategorie 5 jarigen .In Nederland ingezet voor de veredeling van de rijpaard- fokkerij en dit voortgezet in Holstein, waar de aansluiting bij de Holsteiner merriestammen uitzonderlijk goed past.

Afbeelding

the Thoroughbred stallion Mytens who was born in the United States and sold to Britain as a yearling. His sire won 26 of his 30 starts and as a 3 year old won the Triple Crown. Dam’s sire Hoist the Flag is one of the more prestigious stallions in the United States.



Mytens was very successful in training as a 2 year old and at the start of his 3 year old career until a tendon injury forced his retirement from racing. As a breeding stallion, in 1989/90 he was entered into the stallion competitions and was unique as the only Thoroughbred stallion to have completed all seven competitions including the finals. He also achieved success as a show jumper in Germany whilst ridden by Thomas Mohr, and seven of his offspring reached the finals of the 3 yr old VSN competition where they all scored very high in the jumping section



In 1990 his first yearling fillies came up for inspection and Mytens fillies were successful at 3 provincial shows by taking the reserve champion. At the yearling show for Thoroughbreds two Mytens colts gained a first premium, of which one was champion. Mytens passes his attractive conformation and stunning movement, along with his jumping ability, onto his progeny.

Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:24

Het verhaal bij Mytens XX.
Jan Greve wilde absoluut Mytens XX hebben en ging daar flink over onderhandelen.
Uiteindelijk kreeg hij hem alleen in dubbelkoop, hij moest Julio Marinier XX erbij nemen.
Mytens XX werd met veel tamtam gepresenteerd bij het KWPN , Julio nam een bescheiden rol in.
Na een aantal jaren in de fokkerij ontwikkelde Julio zich tot een veredelaar die goede sportpaarden bracht.
Mytens verhuisde naar Duitsland, waar hij aanvankelijk succesvoller was dan in Nederland.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 15-06-03 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:28

Volgens mij is Mytens zonder h Saar Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:30

hoe bedoel je Haha! Haha! Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:32

Hahahaha muts, ik nog een uitleg typen, had niet gezien dat je het verbeterd had Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:10

sarabande schreef:
hoe bedoel je Haha! Haha! Haha!


Het zal inderdaad wel een flinke zonnesteek zijn! Tong uitsteken

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:40

Ik heb een afstammeling van My Jemen en My Jemen is weer een Mytens....
Een paar foto's van mijn afstammeling My Jemen:
Afbeelding
Afbeelding

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 16:56

JSpringer"]
[quote="Lenn schreef:
oh wat leuk dankjewel Pling

enne JSpringer die doet ook het liefst beetje achter de loodlijn zich opkrullen of nie? enen heeft ie ook veel knie-actie? wel dezelfde nieuwsgierige ogen in ieder geval! Mooie paarden heb je trouwens *LOL*


Zijn mijn paarden niet, de Mytens was van mij en het vrouwtje van wie hij nu is verkoopt hem omdat hij meer in zich heeft dan zij. De foto's zijn zeer lelijk, bij mij liep hij altijd meer met het neusje eruit. Snap ook niet dat ze zulke foto;'s op internet zetten, niet echt mooi. Hij heeft een heel mooi front en een fijne mond.
[/quote]

ik dacht nog ik breng het voorzichtig... Knipoog mag inderdaad zn neusje er meer uit, maar ik vind de foto's wel toonbaar hoor. Hoezo heb je hem (aan haar) verkocht dan als je hem zo fijn vindt? (Of doe je handelen)

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:30

Lenn"]
[quote="JSpringer"][quote="Lenn schreef:
oh wat leuk dankjewel Pling

enne JSpringer die doet ook het liefst beetje achter de loodlijn zich opkrullen of nie? enen heeft ie ook veel knie-actie? wel dezelfde nieuwsgierige ogen in ieder geval! Mooie paarden heb je trouwens *LOL*


Zijn mijn paarden niet, de Mytens was van mij en het vrouwtje van wie hij nu is verkoopt hem omdat hij meer in zich heeft dan zij. De foto's zijn zeer lelijk, bij mij liep hij altijd meer met het neusje eruit. Snap ook niet dat ze zulke foto;'s op internet zetten, niet echt mooi. Hij heeft een heel mooi front en een fijne mond.
[/quote]

ik dacht nog ik breng het voorzichtig... Knipoog mag inderdaad zn neusje er meer uit, maar ik vind de foto's wel toonbaar hoor. Hoezo heb je hem (aan haar) verkocht dan als je hem zo fijn vindt? (Of doe je handelen)
[/quote]


ik vond het leuk om paarden netjes zadelmak/klaar te maken in 3/4 mnd en dan te verkopen aan iemand die er veel plezier mee kan hebben en er zo fijn mee weg kan rijden. Lopen dan thuis meestal op L/M niveau dr. en kunnen B/L parcourtje springen. Vandaar


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:35

MissHIS"]
[quote="sarabande schreef:
hoe bedoel je Haha! Haha! Haha!


Het zal inderdaad wel een flinke zonnesteek zijn! Tong uitsteken
[/quote]

Haha!
Ja denk het ook, heb me die h verbeeld denk ik

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:00

Ik heb een Mytens merrie.
Erg braaf en werkwillig.Ik zal eens kijken of ik morgen een aantal foto's hier neer kan zetten.
In mijn profiel staat er nog een van vorig jaar.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 23:08

Mijne oude baas die heeft 2 Mytens afstammelingen een merrie Mytens x Omega en een Mytens x Zeoliet en met de Mytens x Zeoliet heb ik dressuur gereden heel erg fijn paard die andere ook ik ben er zou me naar de M1 gereden en ze lopen allebij in het national 1.30 springen Knipoog

...Dreaming with my eye's wide open...

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 23:17

JSpringer"]
[quote="Lenn"][quote="JSpringer"]
[quote="Lenn schreef:
oh wat leuk dankjewel Pling

enne JSpringer die doet ook het liefst beetje achter de loodlijn zich opkrullen of nie? enen heeft ie ook veel knie-actie? wel dezelfde nieuwsgierige ogen in ieder geval! Mooie paarden heb je trouwens *LOL*


Zijn mijn paarden niet, de Mytens was van mij en het vrouwtje van wie hij nu is verkoopt hem omdat hij meer in zich heeft dan zij. De foto's zijn zeer lelijk, bij mij liep hij altijd meer met het neusje eruit. Snap ook niet dat ze zulke foto;'s op internet zetten, niet echt mooi. Hij heeft een heel mooi front en een fijne mond.
[/quote]

ik dacht nog ik breng het voorzichtig... Knipoog mag inderdaad zn neusje er meer uit, maar ik vind de foto's wel toonbaar hoor. Hoezo heb je hem (aan haar) verkocht dan als je hem zo fijn vindt? (Of doe je handelen)
[/quote]


ik vond het leuk om paarden netjes zadelmak/klaar te maken in 3/4 mnd en dan te verkopen aan iemand die er veel plezier mee kan hebben en er zo fijn mee weg kan rijden. Lopen dan thuis meestal op L/M niveau dr. en kunnen B/L parcourtje springen. Vandaar
[/quote]

Dat vind ik heel knap, binnen 4 maanden M-dressuur en L-springen klaar!!

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:01

Samsam"]
[quote="JSpringer"][quote="Lenn"]
[quote="JSpringer"][quote="Lenn schreef:
oh wat leuk dankjewel Pling

enne JSpringer die doet ook het liefst beetje achter de loodlijn zich opkrullen of nie? enen heeft ie ook veel knie-actie? wel dezelfde nieuwsgierige ogen in ieder geval! Mooie paarden heb je trouwens *LOL*


Zijn mijn paarden niet, de Mytens was van mij en het vrouwtje van wie hij nu is verkoopt hem omdat hij meer in zich heeft dan zij. De foto's zijn zeer lelijk, bij mij liep hij altijd meer met het neusje eruit. Snap ook niet dat ze zulke foto;'s op internet zetten, niet echt mooi. Hij heeft een heel mooi front en een fijne mond.
[/quote]

ik dacht nog ik breng het voorzichtig... Knipoog mag inderdaad zn neusje er meer uit, maar ik vind de foto's wel toonbaar hoor. Hoezo heb je hem (aan haar) verkocht dan als je hem zo fijn vindt? (Of doe je handelen)
[/quote]


ik vond het leuk om paarden netjes zadelmak/klaar te maken in 3/4 mnd en dan te verkopen aan iemand die er veel plezier mee kan hebben en er zo fijn mee weg kan rijden. Lopen dan thuis meestal op L/M niveau dr. en kunnen B/L parcourtje springen. Vandaar
[/quote]

Dat vind ik heel knap, binnen 4 maanden M-dressuur en L-springen klaar!!
[/quote]

Dank je, ja Oldenburgers he die werken mee (grapje) Haha!, met beleid kun je veel voor elkaar krijgen met een paard dat meewerkt. meestal zijn ze 4 als ze zadelmak gemaakt worden, dan hoef je niet weer rustig aan te doen (ik bedoel weer mnd in het land te doen) maar kunnen ze gelijk doorgewerkt worden met beleid.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 18:29

Jessica24 schreef:
Ik heb een Mytens merrie.
Erg braaf en werkwillig.Ik zal eens kijken of ik morgen een aantal foto's hier neer kan zetten.
In mijn profiel staat er nog een van vorig jaar.


ohja leuk, ik vind die foto van haar in je profiel meer op mytens lijken dan mijn paard, beetje 'edeler', maar die van jou is ook helemaal engels volbloed. Mijne is een beetje klein, kweenie of Mytens klein fokt?
Ik heb wel foto's van hem in profiel van vonnie84 (mn zus), bij die foto's in de wei is het de linkse maja daar heb je niet zo veel aan, is vanaf de voorkant.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:14

hmm mijn profiel dus.........

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:31

Ik heb een Dochter van de zoon van Mytens.

Dus een dochter van HAYDN.
Supper lief paard ,echt ongelooflijk!!
Donkerbruin met een heel klein kolletje.
Ik ga 6 juli voor het eerst starten.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:13

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers