Anky van Grunsven kreupel naar koppositie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Anky van Grunsven kreupel naar koppositie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 11:20

Anky van Grunsven kreupel naar koppositie
6/13/2003




NIJMEGEN- Na het eerste onderdeel van het Nederlands Kampioenschap voor dressuurruiters heeft het Gestion team de eerste vijf plaatsen in het klassement vast in handen. Vlaggendraagster van dit team Anky van Grunsven gaat met Gestion Salinero verrassend aan de leiding, voor een even verrassende Arjen Teeuwissen met Gestion Goliath T.

Als Anky van Grunsven net als de paarden voor de wedstrijd gekeurd zou moeten worden zou ze zeker niet tot de wedstrijd toegelaten zijn. Paarden die ook maar iets onregelmatig in hun beweging zijn worden onherroepelijk afgekeurd. Met haar linkerbeen trekt de Erpse amazone nog behoorlijk, maar in het zadel presteert ze als voor haar beenbreuk. Van Grunsven toverde met Salinero de juryleden een proef voor waarmee ze niet alleen de harten van de jury, maar ook van het publiek stal. Toch zal de amazone er de komende weken hard aan moeten werken om de exacte wedstrijd scherpte in de ring te verwerven.

Het was in de top van het klassement een beetje de come back van in sommige ogen reeds afgeschreven oude glorie. Arjen Teeuwissen reed met Goliath T een zeer fraaie proef, waarbij de van het begin tot het einde toe volgehouden ontspanning diepe indruk maakte. Ellen Bontje toonde met Gestion Silvano N een proef zoals we die sinds lang niet meer van deze combinatie hebben gezien. Op de vierde plaats staat eveneens verrassend Sonja Gademann met Gestion Jup. De schimmel was schitterend frank en vrij in het front en zeer regelmatig. Op de vijfde plaats in het tussenklassement vinden we alweer Anky van Grunsven, maar nu met Gestion Krack C, de hengst waarmee ze deelnam aan het WK in Jerez 2002. In deze rit was duidelijk zichtbaar dat de amazone het wedstrijdritme met dit paard nog even miste.

Quotes

Jan Peters, chef d'equipe:

"De wedstrijd in Nijmegen is voor mij een tussenstation richting EK en dat is weer een tussenhalte op weg naar de Olympische Spelen volgend jaar".

"Juryleden zouden positiever moeten punten. Niet denken: dat is een dikke zeven. Geef dan een acht!"

Anky van Grunsven:

"Ik merk aan mijzelf een behoorlijk gebrek aan conditie".

"Op zondag kies ik voor het paard waarmee ik het hoogste sta in het klassement. Dat kan Gestion Krack C zijn, maar evengoed Gestion Salinero. Die beslissing neem ik pas zaterdag".

Arjen Teeuwissen:

"Ik ben super blij".

"Het maakt mij niet uit wat de jury voor punten heeft gegeven. Goliath gaf mij een super gevoel".

Ellen Bontje:

"De rust heeft mijn Gestion Silvano goed gedaan. Hij is weer net zo fris als tien jaar geleden".



Uitslag:

Grand Prix Senioren:

1.Anky van Grunven - Gestion Salinero 73,62%

2.Ellen Bontje – Gestion Silvano N 73,29%

3.Arjen Teeuwissen – Gestion Goliath 73,04 %



ZZ-Licht:

1.Bart Bax – Orion 70,29%

2.Marie Jose Hulsman – Othello 66,48%

3.Hans Peter Minderhoud – Whisper 65,90%



Young Riders:

1.Thamar Zweistra – Hexagon’s Kyrain 71,63%

2.Tommie Visser – Blue Ocean 68,37%

3. Dominique Filion – Mocca 67,04%



Complete uitslagen zie: www.nijmegendressuurfestival.nl

Bron: KNHS