blunderpraat

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

blunderpraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 11:57

heej heb je een hele leuke blunder met paard of in de stallen of op de manege *LOL* Party!!
kom die blunder dan hier vertellen en lach mee met de andere blunders
Vingers aflikken
ik zelf hb niet echt een blunder maar mijn zusje wel
die was in de mesthoopgezakt want hihihihhihihi en toen kwam ze er niet echt meer uit haar vriendinnetje een slag kleier als eva probeerde haar eruit te trekken maar dat wou niet echt zo toen heeft dat vriendinnetje de stalhulp geroepen en die heeft haar tenslotte uit de brand uhhh bedoel mesthoop getrokken hihih ik vond dit wel ff lollig maar ze stonk hihihi Pling

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie


MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 12:14

heeft niemand eeen blunder o jammer zeg

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:14

ohh jee teveel om op te noemen !
ik ben weleens geketst toen me veter achter me spoor bleef hangen....
ehm ik reed een x op vakantie samen met loulou zonder zadel,me dek lag scheef dus ik wilde dat ff rechttrekken, wat doet die bok, begint gigantisch (vond ik dus) te bokken, ikke klemmen met me benen , maar helaas ik schoof naar beneden ----> resultaat: ik hing onder zijn hals, ik had het halstertouw strak vast,en ik was zo aan het klemmen dat mijn beide benen recht in de lucht staken!!toen ze eindelijk uitgebokt was, bleef ik nog ff hangen en liet me toen maar vallen....echt geweldig veel lol gehad!!
maar loulou kan er ook wat van....als ze springles heeft dan valt ze nog wel eens .....een hele tijd terug stond er een parcours id bak, en er lag op de hoefslag een klein plasje, de rest van de bak was droog.op een gegeven moment sprong lou lou een hindernis en daarna kon ze links of rechts.......lou en haar pony deden dat dus alle twee (een links en een rechts) ...terwijl ze viel riep ze nog : 'NEE NIET DAAR!!!!' en jah hoor van de 800 vierkante meter viel ze uiteraard in die 1 vierkante meter plas Haha!:D:D

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:34

Bedoel je van die dingen als vergeten aan te singelen? Waardoor je ineens achter een paard aankan wat rondloopt met een zadel op zn buik ... (en ja dat is meer dan een keer gebeurd) Clown

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:38

of dat je paard er leuk vandoor gaat op een buitenrit en je dan met je kop tegen een laaghangende tak vliegt Tong uitsteken

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:50

met het verhuizen naar een andere stal ben ik nog 3 keer met sjaak boven op de mesthoop (2 meter hoog) beland omdat meneer het niet nodig vond om via de eenvoudige weg de trailer in te wandelen

Of net iets te laat bukken voor een tak, of juist te vroeg je hoofd weer omhoog doen. Verward

Tijdens het aantrekken van je laarzen even vergeten dat er nog een zadelsteun hangt. Ouch. Boos!

peesbeschermers klaar leggen en ze vervolgens heel suf vergeten om ze om te doen Haha!

niet strak genoeg aansingelen *LOL*.

een heel vriendelijk voetje krijgen van iemand als je zonder zadel wilt rijden, maar in haar enthousiasme is zetje iets te groot. En dan lig je er aan de andere kant naast. *LOL*

op een tuiger met een westernzadel gaan rijden. Ouch Haha!

en zo zijn er nog wel meer dingen *LOL*

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 12:58

hihihihh ik lich in een duek die verhalen van julllie mij dan ik was aan het logeren bij een vriendin en die slaapt op een beneden verdieping haar pony was uitgebroken en wij hadden het raam wagenweid open wij worden om zes uur wakker gemaakt met zo'n hinnikje halle dames wakkerworden ik heb honger enja aansingelen en dan onder de rug van de pony hangen ja idd

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:52

Mm....mijn eerste paard heeft wel flink geblundert hoor.
In de sloot gaan staan omdat het gras aan de andere kant groener was...brandweer, dierenarts en politie erbij om dat rare beest er uit te trekken.
En gewoon verder blijven eten terwijl iedereen bezig was van alles aan haar vast te maken om haar er weer uit te halen.
Ze heeft wel de kranten gehaalt.

Tsja...ik blunderde altijd op de manier waarop ik eraf viel....beest uit haar dak..ik nog ernaast hangen...en dan uiteindelijk toch maar laten vallen..langzaam natuurlijk anders deedt het pijn.
Dus ik viel altijd in slow motion omdat ik te lui was er weer op te klimmen als ik er toch al half naast hing.

Helemaal startklaar de ring inrijden voor ene wedstrijd en dan teruggeroepen worden omdat ik vergeten was de peesbeschermers om te doen.

Met een rotgang richting paard rennen om er op te springen en het paard dan een stap opzij doen of zelfs wegrennen.....tsja..dan spring je mis.

Op een gek geworden paard zitten en keihard neeeeeee roepen terwijl die op reuzegroot sprong afrent..lachen dat iedereen om de bak dan doet joh.

O en mijn laatste...op een onbeleert paard gaan zitten zonder zadel en dan niet oplettend gaan kletsen met een willekeurige voorbijganger....eindigde weer in slow motion...was ook wel pijnlijk ook Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:08

mmm dat aansingelen klinkt bekend had mijn vriendin ook ik gelukkig nog niet gehad maarre ik bracht 2 weken geleden mango naar de wei en gipsy die er al in stond gaat aan de kletter en mango denkt hee leuk maar ik wilde hem niet loslaten dus ben ik een stuk door de wei getrokken aan het halstertouw toen liet ik los en mango rende heeelemaal naar achteren toe dus daar kon ik naar toe lopen om het halstertouw los te maken en het ergst was dat er heel veel mensen toevallig stonden te kijken ...hihiihih..maarja wel grappig!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:07

Ik was in Griekenland aan 't rijden in 't bos, dus die begeleidster waarschuwt voor die laaghangende tak. Dus ik *kijkend of ik 'n laaghangende tak zie* Tak?, welke tak Verward *AU* Precies onder m'n cap Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 20:32

ik vind dit zo maf

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:34

Ik heb 1x heel erg geblunderd in het bos.

Mijn zusje had een A-pony (Pepper), waar ze graag mee in het bos wilde rijden.
Mijn moeder vond het nog een beetje eng en vond dat ik 'm eerst maar eens uit moest proberen. Ik was veel te groot natuurlijk, maar ik hem hem toch maar meegenomen. Samen met een vriendin te pony het bos in.

Het zadel vond ik verschrikkelijk zitten. Was ik natuurlijk veel te groot voor. Dus af en toe ging ik in het zadel staan om mijn kont te ontlasten.
Dat deed ik dus ook toen we een stukje in galop gingen. Ineens stond Pepper stokstijf stil en omdat ik in de beugels stond viel ik in een mooie vloeiende beweging naar voren over haar nek heen. Recht op mijn kop.
Dat deed echt zeer. Maar het ergste was dat wel een stuk of 12 wandelaars het gezien hadden en allemaal naar me toe kwamen om te vragen of het wel ging. Ik schaamde me echt kapot.


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:49

Door een tak van je paard worden gezwiept... Clown je paard galopeerd rustig door... en je ligt een dag met een hersenschudding op bed

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:51

of je staat langs de bakrand te praten en je wilt je omdraaien blijven je sporen achter elkaar haken en dan boem keihard op de grond vallen.
overkwam een vriendin van me Haha!

Love the life that you live, live the life that you love

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 00:07

Ik heb heeel veel blunders gehad.

Ik kwam een keer terug van buitenrit, en toen was ik aan het kletsen op het plein van de manege. Ik zat met 2 benen aan 1 kant, een beetje maf te doen, beetje achterover hangen. Hing ik ineens echt te ver achterover, ik stoer vast blijven houden, maar op een gegeven moment kon ik niet meer houden en viel ik achterover op de stenen *AU* Haha!

Ik was een keer met de pony aan het rijden in een vijver, ik stoer zonder zadel. Begint die pony ineens te steigeren, glij ik zo achterover van de kont, koppie onder. Terwijl er allemaal mensen stonden te kijken en het was niet echt warm *koud* Haha!

Haha, en ik moest een keer een manegepaard rijden in de winter omdat hij iedereen eraf bokte. Ik dier lekker aan het werk niks aan de hand, zelfs wat gesprongen. Ik stoer met een los teugeltje uitstappen, geeft dat dier ineens een megahoge bok, ik val precies met m'n kont in een plas en dat midden in de winter, ik was helemaal doorweekt en koud!!

In het parcours ben ik er ook een keer afgevallen, zo'n harde klap helemaal in de war, liep ik naar de parcoursbouwer toe, ik dacht dat dat mijn vader was Haha!

Een keer met een paard in het park aan het rijden over een aantal heuvels met bovenop een kuil zodat je bovenaan de heuvel een klein afsprongetje had. Er stonden allemaal mensen te kijken en wij stoer over die heuvels galloperen. Geeft het paard ineens bovenop de heuvel een megahoge schuine bok, ik vloog er ook zo af lag ik daar in het gras, kwam niet meer bij Haha!

Met mijn vorige pony bij diezelfde heuvels stond ik met iemand te praten aan de rand van zo'n heuvel. Werd die pony ineens hyper wou graag over die heuvels heen, zo druk dat ik met paard en al omviel tegen die heuvel in het hoge gras.

Pfff ik heb zoveel van die blunders en vooral van het vallen, daar kan ik wel een heel topic over vol schrijven!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 08:19

man tjonge ik lig in een DEUK hihihihih

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 08:33

kissbambino schreef:
hihihihh ik lich in een duek die verhalen van julllie mij dan ik was aan het logeren bij een vriendin en die slaapt op een beneden verdieping haar pony was uitgebroken en wij hadden het raam wagenweid open wij worden om zes uur wakker gemaakt met zo'n hinnikje halle dames wakkerworden ik heb honger enja aansingelen en dan onder de rug van de pony hangen ja idd

Heey!
Wil je alsjeblieft met punten en komma's werken? Dat leest wat handiger Haha! Alvast bedankt.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 08:50

Dit is al een jaar of 8 geleden:

Ik ging meedoen aan een onderlinge wedstrijd en omdat we geen trailer hadden moest ik er te paard erheen rijden (door het bos).
Onderweg kwam ik een meisje tegen die ook aan het rijden was dus we reden gezellig samen verder.
Op een gegeven moment deed haar paard iets en ze gaf hem een klap met de zweep.
Daar kon mijn 3-jarige merrie niet tegen dus die sprong opzij... in de sloot.
Het erge heirvan was dat ik mijn wedstrijd kleding al aanhad.
Mijn witte broek was zeiknat en hardstikke goor....
Ik kreeg mijn paard niet meer omgedraaid om naar huis te gaan (steigeren e.d.) dus ik moest wel doorrijden naar de manege.
Dan krijg je een leuke ontvangst als je zo binnen komt Haha! Haha!
Gelukkig heeft mijn moeder nog andere kleren gebacht en uiteindelijk werd ik wel eerste in de proef.

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:14

Vorige week had ik nog een blunder Bloos
Mijn dochtertje van 9 en ik gingen in de buitenbak rijden op onze (bijrijd)paardjes.
We waren een beetje aan het klungelen om te gaan galoperen,dus ik zeg""rijd maar achter me aan,dan springt ze ook wel aan in galop""
Geeft die van mij een bokje,daar schrok die van mijn dochter natuurlijk van, zie ik ineens mijn dochter door de bak racen,kon ze de rem niet meer vinden,ze ging echt hard,(buitenbak is erg groot dus ze kon veel vaart maken) Lips are sealed
Dus ik stilstaan en roepen,hoooooooo maar braaffffffff Clown
Zag er volgens mij wel spannend uit voor de mensen die bij de bak zaten te kijken Clown
Maar de volgende keer wil mijn dochter gewoon weer in galop

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:24

Of op je sloffen naar de manege gaan 's ochtends vroeg en vergeten je laarzen aan te trekken Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:46

Oh ja! Ik heb wel eens een blunder gemaakt hoor (meerdere)!!!
Ik dacht zo slim te zijn om genderose eens met halster te lnogeren, ipv hoofdstel. We gingen snel even longeren, voor we een buitenrit gingen maken, zodat de ergste frisheid er al af was. Maris Otto longeren en ik Genderose, samen tegelijk in de bak. Ging altijd prima. Maar nog nooit met halster, altijd met hoofdstel.
Ik was dus fijn aan het longeren, Gen lekker fris en trekkerig, opeens gaat ze de andere kant op. Niet op de longeer cirkel, maar rechtdoor! Ik kon haar niet houden, werd mee gesleurd, viel op mijn snufferd, maar bleef vasthouden, want maris was immers ook met otto bezig! Otto rende snel van schrik naar maris toe, en ik liet Gen los, die al showend (neus omhoog, staartomhoog, onwijse knieactie) die bak door sjeesde!! Na twee rondjes kwam ze heel lief naar me toe. Ik was boos, had pijn (auw mijn knieenen handen...)
Nooiit meer zonder hoofdstel longeren dus Haha! (longeren doe ik al helemaal niet meer trouwens)

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:48

Ik liep door het stalpad, en keek weer eens niet goed uit. Er bleek dus een cap voor me op het pad te liggen, maar die zag ik niet. Gevolg-ik stapte in de cap, en omdat die rond was (jazeker Schijnheilig ) draaide hij dus mee en *plof* daar lang ik op de grond Tong uitsteken

Red de boom! Eet een Bever! Haha!

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 10:59

hihihahhahahahahahahha tja ik ben een keer in het hooinet gestapt en toen midden en de drollen gevalle

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:52

ik was een keer aan het springen met Ponto en toen bleef ik na de sprong met mijn trui aan de zadelknop (westernzadel) hangen. Ik kon niet meer overeind komen en heb me toen voorover er af laten vallen. Mijn pony stond achter me naar me te kijken met een blik van: wat doe jij nou?

Come over to the dark side, we have cookies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:59

Ik reed op de pony van een vriendin van me en zat toen heel leuk aan een andere vriendin te vertellen (vriendin van de pony was er ook bij) hoe sierlijk degene van de pony er de dag ervoor vanaf was gevallen. Ik was nog niet uitgepraat of hup.... daar lag ik. Was ik met mijn chap achter het hek van de bak blijven hangen en de pony liep vrolijk door. hahha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: juniper en 30 bezoekers