Op wedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Op wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 15:17

Wat vinden jullie het meest irritante op wedstrijden?
En het meest leuke? *LOL*

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:04

irritant: betalen
leuk: prijzengeld
Nou ja, het irritante vind ik altijd het gesleep. Wat dat betreft zijn die dressuurwedstrijdjes altijd lekker in de buurt hoor. Verder vind ik alles gewoon leuk, lekker gezellig bezig zijn.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:16

Vervelendste: dat altijd alles uitloopt en er altijd veel onduidelijkheid is hoe laat je moet starten
Beste: winnen (icm prijzengeld) *LOL* En natuurlijk ervaring op doen: erg nuttig!!

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 16:18

Maar buiten winnen dat vinden we denk ik allemaal wel erg prettig maar anders feesten weet ik veel met allemaal vrienden naar show het in rijden kijken?
Enkel ideeen hoor.

Groetjes trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:46

Beste vind ik dan wat van anderen opsteken. Ik kijk graag naar anderen wanneer zij een wedstrijd rijden, omdat je er gewoon erg veel van op kunt steken..

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:06

het irritantste: dat je van je voeten wordt gereden bij het inrijden.. Boos! kan ik me zo aan ergeren.. je kan toch ook op de andere ruiters letten Verward
het leukste: paardjes kijken.. Kwijl Kwijl en natuurlijk ervaring opdoen.. *LOL*


euhm.. Scheve mond

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:26

Het irritantste............irritante ruiters!! Op de grote meerdaagse shows dat er mensen om 02.00 uur snachts arriveren met de veewagen en dat die dieren dan nog even 'getraind' worden, Boos! !!! Gelukkig is dat nu niet meer zo vaak mogelijk, maar een paar jaar geleden heb ik het toch een vaak meegemaakt!! Of die irritante reining- ruitertjes die echt alleen maar rundowns maken en stoppen, 20....30...40...100x weer stoppen, totdat het paard werkelijk staat te snakken naar adem, er al helemaal geen snars meer van snapt waarom dit gejakker toch is en werkelijk compleet gebroken is..........en dan die pattern nog moeten lopen, zeiknat van het zweet van het 'losrijden'.............aaarrggghhhhh!!!!!! Trainen (trainen?? Heet dat trainen??? Broke to ride!) doe je thuis, spiertjes loswerken doe je op een wedstrijd!!! Verder irriteer ik me niet snel maar geniet ik ongelooflijk op wedstrijden.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 21:01

ja van wat feesten kijken naar show kijken bij het ''goede" losrijden???

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:44

Helemaal mee eens FH! En vooral al beginnen met 'rijden' als de Halterpaarden nog aan de hand gestapt worden, terwijl de Reining bijna altijd pas aan het eind van de dag is... Je komt echt ogen te kort om te zien of ze je niet vanachter aanrijden of wat dan ook... nee, dan loop je niet lekker meer, zo naast je paardje... Als iederéén toch eens wat meer rekening met elkaar zou houden... En dat het kan, blijkt dan maar weer in Duitsland, waar een mede-nederlander/wedstrijdganger die daar voor het eerst was, al snel tot de conclusie kwam dat het er daar toch een stúk professioneler én vriendelijker aan toe gaat...óók in de inrijbak! Dat moet hier dan toch ook kunnen!
Het leuke...? Het ontmoeten van oude en nieuwe vrienden die je (bijna) alleen op wedstrijden ziet. Het bezig zijn met je paard, kijken en vergelijken met anderen, hoever je bent met je training en wat een judge er van vindt, en natuurlijk ook de eventuele goede resultaten (en dat hoeft lang niet altijd dat blauwe lint te zijn).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 08:56

Leuk.
Ja dat is inderdaad in Duitsland dat ze daar prof. met elkaar omgaan dat zag je al op de WE dat een paard van R. Kronsteiner door een C. Feichter werd geshowd nou daar moet ik hier nog echt niet aandenken.
Maar de sfeer word hier ook steeds beter.
(niet kwaad tegenover tegen onze trainers)
En wat je inderdaad ook ziet in Duitsland dat er in de Amateur ook al zo'n hoog niveau.
Hier kan je in een bak van 20 man in de Horsmanship zeggen er vallen er minimaal 5 af door een verkeerde proef daar gaat dat niet eens op en gaat het al om de details.
Heel gaaf om te zien.
Maar Francis wat vind jij dan van dat mensen tijdens het losrijden voor de pleasure, horsmanship etc. dat mense ndan in een keer de paarden gaan longeren voor een klasse die veeeeeel later aanbod komt of die die dag helemaal niet aanbod komt???

Groetjes Trin

PS niet boos hoor maar ben nieuwsschierig hoe anderen hierover denekn.

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:39

Het leuke lijkt mij inderdaad
Francis schreef:
Het bezig zijn met je paard, kijken en vergelijken met anderen, hoever je bent met je training en wat een judge er van vindt, en natuurlijk ook de eventuele goede resultaten (en dat hoeft lang niet altijd dat blauwe lint te zijn).

Onlangs zijn we onze eerste gestart. We hebben geen lint gewonnen, maar even goed wel hele goede resultaten behaalt Haha! .

Minder leuk: de puinhoop die inderdaad in de inrijbak kan ontstaan, ruiters die doorrijden terwijl ze weten dat hun paard kreupel loopt en mensen die willens en wetens in de verkeerde klasse (beginners/amateur/open) starten.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 10:47

Ja dat is helemaal irri. Mensen diedan lesgeven maar eigenlijk in de beginners horen.
En wat ik een keer mee heb gemaakt en dat was ook heel irri ik kom aan met mijn paardje (was voor het eerst mee op wedstrijd dus ze was heel gespannen) staat er iemand in mijn box en met geen mogelijk heid dat zij dr paard uit die box wou heln iedereen is er bij geweest die om ons heen stond en omdat we iemand hadden diezei van ik ben alleen ik ga wel in die box konden wij bij elkaar.
ze had gewoon het bordje op de box weggehaald.
Dat is vind ik heel irritant.
zeker als je moet een jong paard in je handen staat wat versxhrikkelijk zenuwachtig is.

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 10:48

leuk dat je dan goed gepresteerd hebt al is het voor jezelf.

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:17

Trinity schreef:
Leuk.
Hier kan je in een bak van 20 man in de Horsmanship zeggen er vallen er minimaal 5 af door een verkeerde proef daar gaat dat niet eens op en gaat het al om de details.
Heel gaaf om te zien.


Hmm waar zou dat toch aan liggen????

Ik woon sinds een maand of 10 in ijmuiden,voorheen was ik merendeels te vinden op wedstrijden in belgie (prab en brpg) nu ik hier in het westen vertoef ga ik veel naar beginners wedstrijden in deze omgeving,en wat zie ik daar!!!!!!!!
Dat je weinig wedstrijd ervaring hebt en dan beginners start is helemaal zoals het hoort.Maar wat ik heel erg veel zie zijn ruiters die qua basis niet zijn voorbereid,zij beheersen de beginselen van het wedstrijd rijden niet(het beheersen van hun paard). En verder, het rijden van een verkeerde proef kan te maken hebben met zenuwen, maar een goede voorbereiding (onder goede begeleiding) hierop kan veel fouten voorkomen.
Nu is het zo dat veel van die beginners ook hier op bokt schrijven,en uit die verhalen maak je op dat zij de basis perfect beheersen aangezien er over trainings methoden wordt gepraat die zonder twijfel doen aannemen dat er een gedegen training is gevolgt .
Waarom zie ik dat dan niet terug in de beginners wedstrijden????
80% van de ruiters die ik zie zullen de status van beginner nooit ontstijgen simpelweg omdat zij op zoek zijn naar een instructeur die zich aanpast aan wat zij willen,terwijl er nog geen sprake kan zijn van een eigen *rijstijl*Ik heb mij aan geleerd om eerst het profiel te lezen en dan pas iets te schrijven(vandaar dat ik nog maar weinig reageer) wat ik dan zie zijn hele jonge mensen die praten over paard rijden alsof zij de wijsheid in pacht hebben,helaas zie ik dat dan als ze starten niet terug.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:23

Theoretisch is 't ook altijd makkelijker dan in de praktijk Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:43

Trinity schreef:
Wat vinden jullie het meest irritante op wedstrijden

Idd de veelbesproken inrijbak(goed toezicht), slechte tijdsbepalingen (organisatorisch), niet geschikte lokaties (en dan bedoel ik niet alleen de bodem).
Ruiters die starten in een klasse die niet voor hun bedoeld is (zowel te hoog als te laag).
Ruiters die vergeten dat wedstrijden leuk horen te zijn en dat het niet alleen om winnen gaat.

Citaat:
En het meest leuke?

Een netjes gereden proef passend in de klasse waarin gestart wordt, met een paard wat er duidelijk ook plezier in heeft.
Ruiters die nog echt blij zijn als ze iets gewonnen hebben en die niet blasé op hun paard zitten met zo'n uitdrukking van 'ik had niet anders verwacht'.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 11:48

ja dat jammer.
En als je mij bedoeld met een van die jonge ruiters ik weet dat ik nog moet leren en je bent als het goed is je hele leven aan het leren maar ik heb geen eigen stijl de stijl die ik heb is de stijl die mijn trainer mij aanleert.
En buiten dat heb ik de wijsheid absoluut niet in pacht anders reed ik wel in Amerika op de grootste shows van de wereld en zou ik grof betaalt krijgen want een jonge ruiter die de wijsheid in pacht heeft dat is denk ik goud geld waard.

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:51

Trinity schreef:
Maar Francis wat vind jij dan van dat mensen tijdens het losrijden voor de pleasure, horsmanship etc. dat mense ndan in een keer de paarden gaan longeren voor een klasse die veeeeeel later aanbod komt of die die dag helemaal niet aanbod komt???


Da's dus precies wat ik bedoel... rekening houden met elkaar... Je kunt als Reiner best je paard losrijden tussen Halterpaarden en Pleasureruiters, maar wacht met spinnen, rollbacks en stoppen tot die klasses geweest zijn, zodat iederéén de kans krijgt z'n paard optimaal voor te bereiden.
Daar valt longeren dus ook onder.... dat kan meestal ook wel op een andere plek, óf doe dat in de pauze, 's morgens vroeg, of, als je die dag niet eens hoeft te starten, 's avonds....

Wat gij wilt dat u geschied, doe dat ook een ander...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 12:02

die laatste is goed Francis.

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:08

Met goed showmanagement én toezicht én sancties zou het ook niet mogelijk zijn.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 14:11

ja maar krijg dat maar eens allemaal in een show.
En buiten dat ik denk dat de organistaies ook zo iets hebben van we zijn niet van de politie.
Kijk op de WRAN NK is er wel toezicht maar gezien de grote van de show denk ik dat er ook aardig wat verdient wordt.
Dus dan kan je je zulke dingen veroorloven.

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:21

Als het in het buitenland wel kan waarom dan in Nederland niet Verward

Blijkbaar heeft de in Nederlands startende ruiter die sturende hand wel nodig (de goeien daargelaten).

Ik denk niet dat er aan grote shows grof geld verdiend wordt (als er al iets verdiend wordt), zeker gezien alle vrijwilligers die er altijd maar weer hun tijd insteken.
Maar hier zit ook gedeeltelijk het probleem. Omdat het een 'ons kent ons' situatie is durven maar weinig mensen hun nek uit te steken bij onregelmatigheden c.q. strenger handhaven van de gestelde regels.
Het nabije verleden heeft geleerd waar dat toe leidt, dus vind maar eens 'zo'n gek die dat wil'.

Misschien gewoon eens iemand hiervoor inhuren, die met kennis van zaken betaald zijn werk doet zonder personen en hun achtergrond te kennen en zich daardoor laat be-invloeden.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 17:01

ja als ik me niet vergis stond op sint oedenrode jeff delaet in de inrijbak om toezicht te houde nen vorig jaar op marienheem Heinrich Hintertan en dat zijn allebei jury's en ik denk wel (omdat het voor hun een werkdag is) er gewoon voor betaald worden.
Denk ik hoor teminste dat lijkt mij het meest logische.

En inderdaad wat je zegt SM vind maar eens een gek die dat wil.
Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:10

Trinity schreef:
ja als ik me niet vergis stond op sint oedenrode jeff delaet in de inrijbak om toezicht te houden en vorig jaar op marienheem Heinrich Hintertan en dat zijn allebei jury's en ik denk wel (omdat het voor hun een werkdag is) er gewoon voor betaald worden.
Denk ik hoor teminste dat lijkt mij het meest logische.

En inderdaad wat je zegt SM vind maar eens een gek die dat wil.
Groetjes Trin


Dat was super dat Jeff er stond................ Extreme duivel .............
Maar goed, als het zo allemaal moet met toezichthouders, sjonge jonge jonge!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 19:14

Hoezo .................... Extreme duivel ....................
Het is inderdaad jammer dat het zo moet maar ja.

Groetjes Trin

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers