Iew de hond kotst chocoladeprut

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Iew de hond kotst chocoladeprut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 12:59

Kom ik net thuis komt de hond piepend naar me toe, springt op de bank en begint me daar toch te overgeven. Misselijk Chocalade kleur met weke brokjes erin. Springt naar de andere bank en daar kwam dezelfde inhoud uit Misselijk Zie ik ineens op de tafel een leeg pak chocavlokken liggen, ze heeft die volle doos losgescheurd en helemaal naar binnengewerkt. Lips are sealed Daarna heeft ze nog een lading chocolademelk overgegeven in de douche. Misselijk Ze voelt zich echt ziek, ze piept en doet, arm dier. Ik heb haar maar wat water gegeven. Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt en een lesje heeft geleerd. Ik ga nu maar even de bende opruimen *iew*

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:04

Zit er echt cacao in de vlokken? Bel dan als de sodemieter de dierenarts, chocola is vreselijk giftig voor honden!!!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:19

Ik weet niet veel van honden, maar wel dat chocola vreselijk slecht is voor honden!! Voor de zekerheid zou ik even de dierenarts bellen.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:33

Idd, dierenarts bellen!

---CARPE DIEM---

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:09

Cacao erin?
Super snel de dierenarts bellen... '

Chocolade is erg giftig voor honden. Hoe kleiner ze zijn, hoe gevaarlijker het is...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:43

Inderdaad meteen de dierenarts bellen!
Je hond kan er dood aan gaan!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:47

Gatsie, maar wel de dierenarst bellen hoor, is idd heel gevaarlijk !
Nou ja, succes en ik hoop dattie er niks aan over houdt!

Chill out Lachen

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:02

Vrijdag de 13e... Toeval? Knipoog Ik zou ook snel de dierenarts bellen, want het is echt heel slecht voor een hond om chocolade te eten. Ik hoop dat je dit op tijd leest.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:10

Ik kreeg een pbtje.. Ze heeft de dierenarts gebeld, en aangezien het melkchocola is valt het allemaal mee.

Gelukkig maar Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:17

Gelukkig!
Ik schrok echt toen ik de titel van de topic las Bloos

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:45

mijn hond had gescheten op de deurmat en dat lag er al ge hele ochtend. ik ging bijna over mijn nek, echt ranzig!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:37

oei dat is wel schrikken, maar gelukkig is het goed afgelopen en inderdaad vrijdag de 13e???

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:48

ja dan is het dit keer goed afgelopen maar chocolade breng het hart in de war en tot erg dat het tot stilstand komt. Scheve mond

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:17

Idd is pure chocola het ergst, maar ook met melkchocola kan het verkeerd aflopen. Voor je hond dus nooit chocola! Het gaat niet om de cacao, maar om een ander stofje (kom er nu zo niet op wat), dat is al in heel lage dosis dodelijk!
Dat stofje zit overigens ook in witte chocola, maar daar is de lethale dosis veel hoger van (kan ie dus veel meer van hebben).
Vooral met sinterklaas krijgen we vaak honden op de praktijk die chocoladeletters uit de schoentjes van kinderen hebben opgevroten. Als dat binnen enkele uren is wordt het dus braken (via een injektie), en anders duimen.....


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 23:18

Het viel allemaal mee, de hond was erna nog een beetje ziek, maar verder niks meer nu. Ik zou ook niet weten hoe ze nou op de keukentafel is gekomen, tis nog maar een jong hondje en niet zo groot Verward
En het lege pak lag dus echt op de tafel..

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:19

Als het nog eens voorkomt:
Laten braken als het nog kan en de hond zo rustig mogelijk houden. Door het stofje wat erin zit slaat het hart op hol.

Don't dream your life, live your dreams!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 00:55

Jeetje, ik heb nooit geweten dat chocolade zó gevaarlijk voor een hond kan zijn...
Vorig jaar was ik rond pasen met de kinderen en mijn hondje (Westi) bij mijn moeder op bezoek en die had een heel schaaltje paaseitjes op tafel staan.
De volgende ochtend waren alle eitjes weg en vroeg mijn moeder aan de kinderen of die ze misschien hadden opgesnoept Scheve mond . De kinderen ontkende dit, maar mijn moeder was niet hélemaal overtuigd Knipoog ! ´s Middags gingen we lekker naar het strand om een flink stuk te gaan lopen. Na 10 min. wist ik waar de eitjes waren gebleven: Bella (mijn hondje) had gepoept en tussen de drollen zaten allemaal van die gekleurde stukje folie die om de eitjes hadden gezeten Clown !
Ik heb altijd erg om dit verhaal moeten lachen, maar als ik dit zo lees, hebben we gewoon vette mazzel gehad dat dit niet verkeerd is afgelopen Scheve mond !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 08:59

Dat hebben jullie zeker ja!
Mijn moeder is kynologe en die gaf les op een hondenschool. Er was een man met 2 tekkeltjes en die vielen op een dag tijdens een enthousiaste bui, want de man kwam thuis, zo dood neer op de deurmat. Hadden ze dus met z'n 2en een pak hagelslag opgegeten.

Don't dream your life, live your dreams!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:12

ja teckels zou je af en toe hun nek omdraaien Scheve mond
wel ontzettend zielig natuurlijk.

hoe gaat het met je hond Summertje??

Ik kwam vanochtend beneden nadat ik uitgeslapen was
en mijn hond had de hele bijkeuken ondergescheten (diareee Misselijk )
dat noem ik nog eens lekker wakker worden Scheve mond ...NOT Boos!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:39

Geen idee dat chocolade zo gevaarlijk was voor honden Bloos Hoe gaat het nu met je hond Summertje? Helemaal terug ok? Hopelijk lesje geleerd

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:53

Je hebt wel geluk gehad!
Bij een kennis van ons had een kindje de hond een mars gevoerd en de hond was binnen een uur overleden, door de chocolade.

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:09

Je hebt idd geluk gehad, nou ja, je hond heeft gleuk gehad. Chocolade kan erg gevaarlijk zijn!

tssss


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, alweerkwijt, Amazonbot, amsterdam10, Astrophe, Elitedeux, GoogleAdsense, JodieR, juval, Lagonda, Laura82, Letsdunit, MerleSimone, Mondy, mvdende, Noisy, Pieneappel, Prins85, Rensjee, Room_Soesje, Rosalie_91, Rose94, SunnyHorse, Vjestagirl, VuurVleugels en 123 bezoekers