Wiebel benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Wiebel benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 21:26

Haii!

Mijn probleem is dat ik jarenlang met te korte beugels heb gereden!
Er werd gewoon nooit wat van gezegd!
Na 7 jaar les werd er nu eindelijk gezegd dat ik ze langer moest doen, en nu is het probleem dat ik dan mijn hak niet meer goed naar beneden kan drukken, waardoor ik ongelofelijk met mijn benen wiebel!
Dat vind ik niet leuk, want het is onprettig voor het paard!
Maar ik ben het gewoon zo gewend geraakt om met te korte beugels te rijden, dat ik gewoon wiebelbenen krijg als ze wel lang genoeg zijn!
Kan iemand mij helpen?

Red de boom! Eet een Bever! Haha!


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:30

Misschien helpt dit. Eerst helemaal zonder beugels rijden, mijn ervaring is dat als je ze dan weer aandoet ze veel korter lijken.Misschien kunje dan wel je hak uitdrukken. Hopelijk heb je her wat aan. Succes

XANTHA

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:44

ik denk dat als je je hak niet meer omlaag kunt drukken dat je beugels dan wel echt te lang zijn,of het kan ze lijken omdat je het niet gewend bent?
en idd zoals jolynn zegt eens zonder beugels rijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:54

wat een beetje helpt is (als dat kan) je beugelriemen onder het zweetblad te leggen. Ik vind het niet fijn zitten, maar het schijnt dat je daar je benen stiller door kan houden.

En zonder beugels rijden helpt denk ik ook wel ja. Of iemand langs de kant zetten om het de hele tijd te zeggen Haha! dat irriteerd echt verschrikkelijk

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:01

moet je wel een zadel hebben waar je de beugelriemen onder het zweetblad kan leggen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:02

beautyfull_mickey schreef:
moet je wel een zadel hebben waar je de beugelriemen onder het zweetblad kan leggen.


ja, maar als het kan werkt het misschien toch?

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 22:10

Dank je wel! Ik zal alles proberen, want ik irriteer me er ook aan, als je dan in de spiegel kijkt erger ik me aan mijn manier van rijden dan, want dat ziet er dom uit! Ik rij in een vergevorderde les, dus zie je al die meiden om je heen rijden, helemaal keurig, kom er ik ertussen die nog geen eens de hakken kan uitdrukken als ze de beugels een keer wel lang genoeg heeft dan voel je je echt voor L*L staan hoor!

Red de boom! Eet een Bever! Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:12

xtostarlight"]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
moet je wel een zadel hebben waar je de beugelriemen onder het zweetblad kan leggen.


ja, maar als het kan werkt het misschien toch?
[/quote]

ja dat wel.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:27

heb het zelfde probleem gehad, na 7 jaar werd er pas aan mijn houding iets opgemerkt, heb toen prive les gehad en gaat nu beter.

kwestie van blijven oefenen lijkt mij en de nodige tips zij hieboven gemeld. Probeer ook een privelesje te nemen als dit mogenlijk is.

veel succes ermee !

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 07:03

Om dit euvel te verhelpen heb ik ook eindeloos zonder beugels moeten rijden.
Daarnaast heb ik een truukje geleerd om je bovenbeen zo te leggen dat je hele beenliggging beter is en je je hielen gemakkelijker naar buiten kunt uitdrukken:
Trek met je hand van buitenaf de zijkant van je dijbeen op; zo dat dat je meer de boven-binnenkant van je dij tegen het zadel legt. Na lichtrijden moet je dit weer corrigeren, maar als je het langere tijd gewend bent, lukt het je ook zonder hand, omdat je dan het juiste gevoel ontwikkeld hebt en je je been vanzelf beter legt.

.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:17

misschien een beetje een stomme oplossing, maar als je nou eens langzaamaan je beugels langer maakt?? dus de volgende les 1 gaatje langer....tot jij het gevoel hebt dat dat goed gaat en dan weer een gaatje langer enz..(en dan verspreid over een x aantal lessen)...en idd zonder beugels rijden!

succes ermee!

lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:51

Rustig opbouwen, steeds een gaatje langer. Heeft bij mij ook geholpen.
mandy

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:13

Met wat voor schoeisel rijd je?
Ik zie veel mensen die met gympies rijden ontzettend wiebelen..Zorg dat je enkels enzo goed ondersteunt worden en als het kan, op maat gemaakte rijlaarzen..Heb ik ook.Met gympies heb ik ook veel moeite mijn benen stil te houden..Dus, als je enkels enzo goed ingepakt zitten,ligt je been al veel rustiger en kan je je gaan concentreren op je hak..

Succes!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:13

Dus, als je enkels enzo goed ingepakt zitten,ligt je been al veel rustiger en kan je je gaan concentreren op je hak.

Idd dat heb ik ook, als ik een keer met mn stalschoenen ga rijden wiebel ik ook heel; erg met mijn benen terwijl als ik mijn leren laarzen aanheb er geen last van heb. Ik heb ook een tijd te kort rijden en als je gewoon elke keer een gaatje langer gaat zitten wen je er vanzelf aan. Maar let er wel op dat je niet te lang gaat zitten, je moet natuurlijk wel je hak nog naar beneden kunnen drukken.

Good Luck!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:46

wanneer je beugels te kort zijn rijd je meer op je beugels
licht rijden gaat ook via de beugels

Wanneer je ze langer maakt heb je het idee dat je er los op zit.
dit houd gewoon in dat je te veel steunt op je beugels.

Zonder beugels rijden, 1 beugel rijden (evenwicht training!!!!)
en zit les nemen. Je moet meer op je zit leren rijden. altijd te veel steun op de beugels gehad!

later gaat het een stuk beter met langere beugels!

en troost je, je bent niet de eenigste, ik heb er ook last van.
ik rijd een beetje voor over gehangen (het Western Hunter Under Saddle idee) en ben er nu druk mee bezig

succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:59

KellyenXena schreef:
Met wat voor schoeisel rijd je?
Ik zie veel mensen die met gympies rijden ontzettend wiebelen..Zorg dat je enkels enzo goed ondersteunt worden en als het kan, op maat gemaakte rijlaarzen..Heb ik ook.Met gympies heb ik ook veel moeite mijn benen stil te houden..Dus, als je enkels enzo goed ingepakt zitten,ligt je been al veel rustiger en kan je je gaan concentreren op je hak..

Succes!


Ik heb het juist andersom Haha!
Met jodhurs en chaps houd ik mijn benen veel stiller. Ik denk omdat ik zelf dan meer voel als ik been geef en als ze bewegen. Heel irritant want ik rijd veel liever met mijn laarzen. Maar dan bewegen mijn benen zo erg. Doorzitten valt wel mee, maar lichtrijden Lips are sealed

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:56

Ik vind ook juist dat wanneer ik mijn chaps aan heb of helemaal niets zeg maar, alleen schoenen. Dat ik minder last heb van wiebel benen. Ik heb er niet zo heel erg veel last van, wel heel veel van andere dingen. Maar ik zou dus juist met chaps gaan rijden.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:46

ik heb ook last van wiebelbenen dus bedankt voor jullie tips

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:48

wiebelbenen...hebk ook last van...heb ook ruim 7 jaar verkeerd gezeten...en altijd met chaps gereden... nu ik leren laarzen heb wiebel ik nog steeds en daar heb ik keiveel last van met mijn paard...

ben al een hele tijd bezig met afleren...maar met een dressuurzadel kortzitten is niet lekker..en ik kan ook niet goed met korte beugels rijden.. en al sik op mijn bovenbenen rijd..heb ik het gevoel alsof ik 10 meter boven mijn zadel hang en dan nog wiebelen mijn benen...ook geen oplossing dan...het helpt ook niet als iemand constant zegt wat je fout doet...

bestaat er echt niets anders om het te verhelpen??

hakken uitdrukken is bij mij trouwens geen probleem en bij lichtrijden heb ik er het meest last van..zo erg dat ik bijna niet kan drijven...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers