Femke de merrie... :?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 19:01

Ik ben deze ochtend vol goede moed naar de weide vertrokken met een ijsdoosje water van precies 42° en een spons. Goed gewapend dus, om Rocky zijn edele delen eens flink te schrobben Knipoog .

Het begon al goed. Ik aaide hem en gaf hem een stukje brood, wat hij helemaal niet erg vond, maar wanneer ik mijn halster boven hield, was hij ineens niet meer zo happig. Hij liep in een fixe uitgestrekte draf weg en raasde me in een supergalop voorbij. Het was dan ook het uur om op de wei te gaan en niet om te gaan rijden.

Ik heb dan volgens de technieken van "natuurlijk paardrijden" het paard in isolement gebracht en hem laten lopen tot hij het hoofd nederig buigde en dacht, dan maar beter gepakt worden dan moe worden (liever lui dan moe Knipoog )

OKé, het was dan al wat slechter begonnen, ik was er van overtuigd dat ik hem kon wassen vandaag. Ik bond hem vast en begon met mijn sponsje water van inmiddels 41° de buitenkant van zijn koker te kuisen. Hij was duidlijk niet onder de indruk en met zijn koele blik overhield hij mij om zelf merrie achtig te doen. De 2 merries rond hem waren blijkbaar nog niet genoeg voor meneer. Nou goed dan, niet meteen aan zijn piemel prullen, eerst wat scholffie krabbelen, zoals paarden dat ondereen doen. Dan heb ik hem aan zijn staartwortel gekrabt, wat ie zo leuk vindt en dan was het voor mij wel tijd om eens aan het echte werk te beginnen. IK weer met mijn spons bezig, maar natuurlijk... ik doe onder voor een arabische merrie... . Ik ben geen goede verleider bij paarden en tot mijn laatste sprankeltje hoop ben ik beginnen knorren zoals merrie dat soms doen. Dan had ik geen moed meer over.

Teneergelagen heb ik de pony's de wei in gelaten. Volgende keer beter is het enige wat ik er voor mezelf aan kon toevoegen. Rocky, volgende keer WEL je piemel laten zakken hoor! Haha!

Femke


divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 20:07

HAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHAHAAA Haha! Haha! Haha! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Wat grappig, wat ben ik op zo'n moment toch blij dat ik n merrie heb Haha! Maarja, met merries heb je weer andere problemen (henstigheid, je word er gek van)! Maarre, zijn je merrieacties n beetje gelukt?Geloof t nie he!! Hahaha sorry maar ik vin ut echt grappig!

kuszies Saskia

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:11

de koker van Julius is ook eens gewassen door de dierenarts. dat vond ie helemaal niet leuk. maar moest wel want zijn koker was helemaal ontstoken.

de dierenarts had hem eerst een verdoving gegeven. maar toen ze zijn 'je weet wel pakte' sloeg hij. Dat kon niet want het gevaar zat erin dat hij zichzelf dan amputeerde. dus nog een verdovingspuit. toen lukte het wel. de dierenarts zei. Zodra je hem vast hebt moet je niet meer loslaten want dan ben je hem voorgoed kwijt haha

Wel zielig hoor.

Je mag geen velletjes enzo afpulken he? dan kan ie ontstekingen krijgen. de dierenarts zei dat het wel goed was om hem regelmatig schoon te houden zeker als ie het toeliet. dat deed Julius niet dus moest ik er maar gewoon afblijven van hem.lekker makkelijk dus. nu heb ik een merrie. Bleeh ook met allerlei viezigheid tussen haar tepels waar ik dus echt niet aan mag komen. Och ja ik houd gewoon vol want het is echt te vies...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:14

Hahaha ben ik even blij dak merries heb!!
En dat ze niet moeilijk of genant doen met hun edele delen! Zelfs Udinde kan ik al aaien bij haar tepeltjes!
Maar goed, mijn dames zijn erg schoon! Dat scheelt ook weer!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 22:25

Ja, de volgende keer denk ik er nog eens over na of ik wel een 'meneer' wil, want dat is hij wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Carolina87, esje01, Esplen, Lizenlotte, sterregoud en 146 bezoekers