paard met een stugge mond!!! tips...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 13:08

ik heb sinds een maand of 4 een nieuw paard. Het is echt een super paard!! Alleen met rijden is hij heel stug in zn mond. Het meisje van wie hij was reed met een hele harde hand en ik juist niet, dat moet ook niet vind ik. Ik heb alles al geprobeerd verschillende bitten, hulpteugels enz. Het gaat al iets beter maar hij is gewoon heel moeilijk naar ontspanning te rijden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:56

hoi
blijf zelf lekker ontspannen.
Ga niet stressen omdat je het zo graag voor elkaar wilt kriijgen.
Ga niet teveel met bitten en hulp teugels aan de gang maar probeer gewoon lekker ontspannen te rijden.

Als je paard vroeger altijd stug is gereden gaat dat echt niet in 4 maanden over.
heb geduld en dan komt het vast wel goed.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:00

heb geduld en ga zeker niet met harde hand rijden!
blijf beetje spelen met het bit, en reken er niet op dat het meteen op dat zelfde moment goed gaat he...(dat doe ik altijd Haha! )

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:13

Heel veel geduld en vooral lekker met zacht handje blijven rijden. Dan komt het vanzelf goed. Hoe moeilijk het soms ook is maar gan niet terug trekken op een moment dat je je geduld verliest. Stap dan maar snel af. Heb er ervaring mee dus weet dat het soms heel moelijk is om tot 1000 te tellen.
Groetjes Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:26

Stug in de mond is meestal stug in hals en lichaam. Als je begint met systematisch aan je tempocontrole en je buiging te werken komt de rest ook wel. Kwestie van geduld


*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:11

Ik zou eerst een dubbel gebroken bit erin hangen en dan eens om de dag bijvoorbeeld met een slofteugeltje proberen, als ie dan niet stug is dan hang je de slof gewoon los he!

Succes ermee!
Groetjes Jolanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:20

probeer eens een rubberen bit te gebruiken veel paarden vinden dit heel fijn en gaan dan snel sabbelen op het bit en dat betekend dus ontspannen !! en als je een tijdje met een rubber bit hebt gereden dan kun je altijd weer terug vallen op een gewone ! watertrens .
de rubberen bit wordt veel gebruikt bij paarden met een harde mond . ga dus GEEN hulpteugles gebruiken word de mond van je paard alleen maat stugger van dus . het zal zeker effect hebben misschien kan je eerst een bit lenen van een vriendin om te kijken voor een weekje of het een beetje helpt anders koop je gelijk zo'n bit en als het niet helpt zonde van het geld
nog veel rijpleziertjes Lachen

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 00:14

Hang er eens gewoon helemaal niets in. Soms zijn bitten alleen voor sukkels die niet kunnen rijden. Blijf van zijn mondje af en rijdt met lange teugel, echt lang, alleen het gespje vasthouden. Sturen op gewicht i.c.m. neckreining. Gewoon voorwaarts op zit en benen en de nageefelijkheid even laten voor wat ie is. die komt vanzelf, het paard gaat het bit wel opzoeken. Tegen die tijd kun je hem voorzichtig opnemen en kijken welke reactie er komt. Neemt hij het bit aan dan kunje verder gan, zoniet dan nog even doorgaan met de lange teugel. Net zolang totdat ie wel aan wil nemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers