Contango

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Contango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 13:31

Hey,

Wat vinden jullie van Contango, ik kom namelijk best wel veel goede sportpaarden tegen van deze hengst en misschien is het wel een geschikte hengst om volgend jaar te gebruiken. Maar ik wil graag wat meer info over zijn nakomelingen want het kan best dat ik net alleen maar goede paarden tegen kom. Dus als iemand een paard van deze hengst heeft, dan zou ik graag wat meer info over bijv. hoe het gedrag is van het paard, of tie werkwillig is enz.

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:40

Zijn al veel topics over. Gebruik even de zoekfunctie, dan zal je ook zien dat je naar een andere hengst moet uitlijken, want er is geen sperma van Contango meer ter beschikking.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:42

Uhm tja, ik werk nu met verschillende contango's en het zijn fijne werkwillige paarden. Overigens is er een bepaalde regeling voor het gebruik voor contango. Als je meer wilt weten kun je het beste naar de hengstenhouder bellen. In ieder geval kan niet zomaar iedere merrie met contango gedekt worden. Alleen goede (fok) merries uit een bewezen stam komen in aanmerking!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:44

sarabande schreef:
Zijn al veel topics over. Gebruik even de zoekfunctie, dan zal je ook zien dat je naar een andere hengst moet uitlijken, want er is geen sperma van Contango meer ter beschikking.
Contango dekt er dit jaar weer een heel aantal maar onder een bepaalde regeling.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 13:45

Hey,

Oké, bedankt voor de reacties. Maar ik wil nog steeds meer info dus.....

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:45

Ja dat weet ik Grib, dat is al jaren zo, maar het zijn merries die bekend zijn of hele uitzonderlijke en dan met een claim op het mogelijke hengstveulen etc etc

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:46

Syllie schreef:
Hey,

Oké, bedankt voor de reacties. Maar ik wil nog steeds meer info dus.....

xxxies
Syllie


Dan bel je dus naar de hengstenhouder

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:48

sarabande schreef:
Ja dat weet ik Grib, dat is al jaren zo, maar het zijn merries die bekend zijn of hele uitzonderlijke en dan met een claim op het mogelijke hengstveulen etc etc

Jep, een merrie is voor 100 % voor jou en een hengstje gedeeltelijk voor hengstenhouder heb je wel tot de 3 jaar geen kosten aan het paard en hoef je maar de helft van het dekgeld te betalen. Mooie regeling dacht ik zo.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 13:48

Hey Sarabande,

Ik vraag HIER om info van diegene die een contango hebben en ik zou het heel erg op prijs stellen als er niet meteen bijdehand gedaan wordt en dan bedoel ik voornamelijk (en alleen) jou!! Dus je hoeft van mij niet meer zo nodig te reageren hoor als je alleen maar kan katten, tenminste zo vat ik het altijd op van jou.

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier kun je ook filmpje zien
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:10

Syllie schreef:
Hey Sarabande,

kan katten, tenminste zo vat ik het altijd op van jou.

xxxies
Syllie


Dat is duidelijk, als je nu had vetreld welke info je wilde krijg je ook die info

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:14

LoL :d

.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:23


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:37

Jan_VT schreef:
Als je op deze link klikt, dan zie je waar hij momenteel staat!

http://www.ironspringfarm.com/stallions ... n=contango


Das is leuk voor de mensen die hun merrie naar Amerika willen sturen om haar daar te laten dekken, dat mag wel trouwens en dan mag je ook het hengstveulen houden Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 15:35

Hey,

Thanks voor de reacties, ik ga ff kijken

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 15:47

Syllie schreef:
Hey,

Thanks voor de reacties, ik ga ff kijken

xxxies
Syllie


Overigens on topic Syllie. In mijn profiel vind je foto's van mijn inmiddels 2 jarige Contango. En op mijn avator ligt ze op mijn schoot.
Het is een verschrikkelijk lief dier, erg aanhalig en heel gemakkelijk in de omgang.

Dit zeg ik vast omdat er straks vast reacties komen van dat Contango's zo lastig zijn, maar zoals bij ieder paard hangt veel van de opvoeding af.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 15:55

Ik rijd nu af en toe 2 contango nakomelingen en kwa karakter zijn ze echt super! Twee hele mooie getalenteerde paarden. Eentje daarvan loopt dit jaar waarschijnlijk ook de pavo cup. Contango heeft wel beetje bloed nodig vind ik zelf om mee te fokken. Maar ik heb echt al hele leuke nakomelingen gezien!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 18:14

Syllie, ik heb nog wel wat info, mail me maar.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:10

Mn verzorgpaard werd zelfs gevraagd om naar de Dalhoeve te komen, om gedekt te worden door Contango. Waarschijnlijk doen we het niet omdat we niet willen dat ze daarheen moet.
Verder ken ik een Contango uit een Heidelberg merrie, klassiek gebouwd maar echt een super voorbeen erin, kan echt heel goed bewegen!!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:14

ricoh schreef:
Mn verzorgpaard werd zelfs gevraagd om naar de Dalhoeve te komen, om gedekt te worden door Contango. Waarschijnlijk doen we het niet omdat we niet willen dat ze daarheen moet.
Verder ken ik een Contango uit een Heidelberg merrie, klassiek gebouwd maar echt een super voorbeen erin, kan echt heel goed bewegen!!


Dus toch mogelijkheid om te laten dekken, of behoort deze merrie tot de beste van Nederland?

Omdat ik hier gelezen heb dat er enkel nog héél selectief gedekt wordt met Contango! Met heel goede merrielijnen,...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:04

Nou dat valt wel mee, er wordt gewoon gekeken of de merrie bij de hengst past. Ik werk daar nu en er staan er verschillende. Tja het is overigens wel diepvries Haha! maar de mogelijkheid is er zeker. Maar veel mensen gaan er vanuit dat er geen sperma meer beschikbaar is omdat ie in amerika staat. En idd de paarden moeten wel naar de hengstenhouder komen, dit omdat ze de cyclus dan goed kunnen volgen en zo proberen een merrie zo snel mogelijk drachtig te krijgen, tja die rietjes van contango zijn erg kostbaar.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:48

Jan_VT"]
[quote="ricoh schreef:
Mn verzorgpaard werd zelfs gevraagd om naar de Dalhoeve te komen, om gedekt te worden door Contango. Waarschijnlijk doen we het niet omdat we niet willen dat ze daarheen moet.
Verder ken ik een Contango uit een Heidelberg merrie, klassiek gebouwd maar echt een super voorbeen erin, kan echt heel goed bewegen!!


Dus toch mogelijkheid om te laten dekken, of behoort deze merrie tot de beste van Nederland?

Omdat ik hier gelezen heb dat er enkel nog héél selectief gedekt wordt met Contango! Met heel goede merrielijnen,...
[/quote]

De man die altijd komt insemineren van de Dalhoeve is goed bevriend met de eigenaresse van het paard. De merrie is een hele luxe JetsetxHeidelbergxAmor en hij denkt dat het een goede combinatie is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:00

alles wat ik weet van contango is dat het een gave bok is, maar zijn vader.......... als ik daarvan een veulentje kon fokken. Dat is het ultieme paard. vererft zowel dressuur als springen. Echt ideaal. Maar aan dat sperma is bijna niet te komen, en het is veeeeeeeeeeeeeeels te duur. Sja, als je mij nou zou vragen welke hengst ik zou kiezen als DE hengst... dan is dat voor mij contender.

De hond is de betere mens

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 12:48

Hey,

Allemaal weer bedankt voor de info en sarabande, ik vind die tweejarige echt een mooi beest, ik vind dat je ook goed kan zien wie d'r pappie is. Zijn er veel contango's zo donker, heb al wel een keer een vos gezien en dit was ook een erg mooi beest.

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unit en 93 bezoekers