hoe snel kunnen paarden eigenlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

hoe snel kunnen paarden eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 22:01

Dat vraag ik me nou af.
ik dacht altijd iets van 50 km/h max.

maar vandaag ging ik met sharir racen met een scooter, en die jongen ging dus 60 km/h en sharir ging evenhard.
en sharir kan misschien nog wel ietsje harder, want ik liet hem alleen gaan, en ging niet drijven/aanmoedigen ofzo. teugels naar voren, verlichte zit, 1 keer aandrijven en zoefffff

daarna ging junta ook nog een keer met die scooter, en toen reed hij 50 km/h

die jongen bleef achter ons, want als ze met zo'n scooter voorbijkomen als je zo hard gaat dan worden de paarden knetter.

maar nu vraag ik me eigenlijk af hoe hard renpaarden dan wel niet gaan Verward
die gaan echt wel een poepie harder dan onze hobbelpony's.

(normaal race ik trouwens nooit zo met sharir hoor, maar zo 1 keer in de zoveel jaar is het weleens gaaf Haha!
wij hebben er ook niet echt de ruimte voor.
we deden het nu langs een fietspad van zo'n 2 km lang denk ik (hele stuk zonder zijpaden), en er fietste/liep niemand. maar als je ze aan het eind niet terug hebt, dan ren je de straat op, dus vandaar dat ik het liever niet doe normaal.
maar nu ging ik maar een stukje, en daarna had ik nog iets van 1,5 km om hem terug te nemen, maar binnen 100 meter had ik hem alweer in een rustig galopje gelukkig.)


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:25

Ik ben met een vliegende start ooit geklokt op 41km/h en ik had nog ruim over. Een draver van een kennis is met een GPS ooit geklokt op 65km/h en ook die had volgens de eigenaar nog over.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:02

Maaraak is geklokt met mijn Timex Speed and Distance op 69 Haha! . Hij was toen op hol geslagen en liep een behoorlijk steile heuvel op Verward
In eerste instantie twijfelde ik aan mijn Timex maar mijn eigen inschattingsvermogen van snelheid is zodanig dat he tdaar niet aan lag. Stout paard want het was doodeng. Schijnheilig

O ja, Raak is een ex-renpaard.

'Paint' it 'Black'

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:15

ik rijd ook altijd met GPS (mens moet toch wat als je altijd alleen op pad moet Haha! ). Lois klokte ik laatst op 62 km/h. Een flinke gallop, maar ik weet dat hij nog harder kan als hij flink aan de kletter gaat. Ben helaas m'n highspeed kwijtgeraakt toen we de GPS in de auto hebben laten liggen en de score van de auto er op stonden. Nog maar een keertje racen met Lois dus Knipoog. Een truttegallopje zit rond de 25 bij Lois en een normale stap 6 km/h.

Niets zo charmant als een paard in her land.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 23:33

wat gaaf joh zo'n GPS ding, lijkt mij ook wel wat
paarden trekken trouwens ook lekker snel op he, daar kan geen scooter tegenop *LOL*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:01

Ik wil ook weleens kijken hoe hard m'n bijrijdpaardje kan Tong uitsteken Hij kan echt wel hard... als hij wil Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 04:56

Mijn pony'tje haalde met gemak 40 en in draf maximaal 23. Moet er wel bijzeggen dat ze hele kleine stapjes neemt dus kan bijna niet meer lichtrijden dan.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:21

Wat houdt zo'n GPS in, hoe werkt dat?

* To Belg, or not to Belg *

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:07

Dennis liep laatst naast de scooter dik 40(toen hij bedacht had dat hij wel naar het land kon en ik net aan kwam rijden en maar achter hem aan gereden ben voor eventuele auto's). Of hij harder kan heb ik geen idee van. Dennis is trouwens een shet, dus dan is 40 toch pittig(was dus wel zonder ruiter Lips are sealed ).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:30

hoe een GPS werkt? Ik ben niet technisch maar vooruit Haha!
In de ruimte hangen sattelieten. 3 sattelieten daarvan worden door de GPS gebruikt om de plaats waar je je bevindt te bepalen. Ga je van de ene naar de andere plaats in een bepaalde tijd dan berekend de GPS je snelheid. Het geval ziet er uit als een grote GSM met een schermpje erop. Op het scherm kun je je snelheid, afstand, gemiddelde en max snelheid zien. Ook kun je vlaggetjes zetten op bepaalde plaatsen (iedere plaats heeft z'n eiegen coordinaten) en zo kun je bijvoorbeeld naar een van te voren gezet vlaggetje rijden zonder te verdwalen. Zit nl ook nog een digitaal compas in. We hebben hem in de Drunense Duinen laatst gebruikt om ons beginpunt terug te vinden. We zijn niet verdwaald Haha!
Nou, dat was even in het kort een GPS. Je hebt hele luxe uitvoeringen, maar die van mijn vriend is de eenvoudigste. De gele.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:21

Ik heb met mijn vorige paard ook wel eens een opgevoerde scooter ingehaald, maar heb die jongens niet gevraagd hoe hard ze reden Haha!.

Ik heb begrepen dat paarden op de renbaan rond de 60 km/pu zitten maar ik zou het ook heel goed fout kunnen hebben gezien de snelheden hier Haha!. Niets op internet erover te vinden???

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:23

ik geloof iets va n70 km/u, dan die echte renpaarden

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:29

Ik heb laatst gelezen dat renpaarden vanuit stilstand binnen 4 sec op 73 km/u zitten en die snelheid vasthouden.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:33

Hoe duur is zo'n snelheidsmeter? Lijkt me wel leuk.

Ook bekend als Kim20!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:38

Adventure heeft ook heel wat renbloed in zich, en ik ben ook een keer geklockt op 68 km/uur. Op de zandverstuiving was dat, in redelijk zwaar zand.

Eens een wedstrijdje doen Fasel??? Knipoog

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:40

Een draver kan tijdens een koers zo'n 55 km per uur halen - en dat houdt hij dan 1600 meter vol! (dus niet even een sprintje trekken van 100 meter, ik heb geen idee hoe hard ze dan kunnen, waarschijnlijk dik boven de 60 km per uur) - en dat is dan nog maar in draf....

Extremely rare and Beyond Compare

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:50

GPSsen zijn helaas nog al aan de prijs. Degene die ik gebruik was 495 gulden.

Niets zo charmant als een paard in her land.


byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:25

Volgens mij kan dat toch heel erg veel verschillen?? Een IJslander van 1.30 kan zo een gewoon groot paard 1.80 inhalen *LOL* Je zou zeggen een paard neemt grotere sprongen, maar een IJsco stuift in 1 keer weg en komt niet meer terug Haha! Best leuk hoor Knipoog

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:33

byrklint schreef:
Volgens mij kan dat toch heel erg veel verschillen?? Een IJslander van 1.30 kan zo een gewoon groot paard 1.80 inhalen *LOL* Je zou zeggen een paard neemt grotere sprongen, maar een IJsco stuift in 1 keer weg en komt niet meer terug Haha! Best leuk hoor Knipoog

Ik een keer met mijn instructeur de Drunense Duinen in... Hij nam wel een goed getraind groot paard (lees 1.82) mee, dan moest Tos flink werken om bij te houden *dat was de bedoeling Knipoog *
Op een lang zandpad zei hij ik rij in rengalop weg, kijk maar of je het bijhoudt... Hij springt aan en vliegt hard weg, Tos wist niet wat hem overkwam, sprong aan en binnen notime haalde ik dat in rengalop zittende paard in, op Tos Haha!
Hij kreeg Tos niet meer ingehaalt, ik Tos niet meer op de rem... ging KEI hard,... * Schijnheilig toen doodeng, achteraf wel cool Tong uitsteken *

Mijn instructeur *eerste keer dat hij een haf les gaf, er op zat....* vond Tos al cool, maar daarna was het helemaal van "ik geef een gaaf haflingertje les... " Haha!


Schijnheilig ik wil ook een GPS

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XladyX en 36 bezoekers