Weidegang in A'dam? Forget it...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Weidegang in A'dam? Forget it...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 21:34

Zoals mischien al in eerdere topic duidelijk is geworden zoek ik weer een leuk paard. Ben inmiddels wel van een boerendorp naar Amsterdam verhuisd en ik zoek hier ook stalling...

En daar komt t:
Alles is duur (oke)
Nergens weidegang!!!!! Boos!

Ik zou graag reacties willen van mensen die ook geen weidegang hebben. Ik twijfel verschrikkelijk want ik voel me een slechte baas als mijn paard geen wei zou hebben.
(In het boerendorp stond mn pony 10 uur p dag buiten!)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:36

Ben bang dat het of heel duur gaat worden of je kan het op de welbekende buik schrijven...........amsterdam he......

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:38

Is Amstelveen geen optie of Aalsmeer? Daar zijn wel stallen met weidegang.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:00

In Amsterdam zelf is idd niet gemakkelijk weidegang te vinden. Magic staat nu in Assendelft, daar is het al wat makkelijker. Ook niet a al minuut hoor..

Ik weet niet waar in Adam je woont, maar is een boer bij Durgerdam/Zunderdrop/Monnickendam/Ransdorp geen idee?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:04

Ik heb ook geen weidegang (ook randstad Haha!). Wel heb ik voldoende buitenrij mogelijkheden (strand). Paard kan elke dag een uurtje in de paddock zodat hij naast het rijden/longeren ook wat extra tijd uit zn stal heeft.
Idealiter stond ik ergens waar hij gewoon een dagdeel naar het land zou kunnen, maar helaas.....

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:32

Ik sta vlak bij Amstelveen, maar eigenlijk alle pensionstallen waar ik ooit heb gestaan, was altijd weide gang, meestal gewoon de hele dag, soms zomers dag en nacht.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:42

Ik woonde in hartje Amsterdam, had geen auto, en toch heeft mijn paard altijd buiten gestaan. Het zijn inderdaad keuzes die je maakt.. geen solarium, all weather bak oid, maar wel een paar uur naar buiten per dag.

Als je er niet uit komt kan ik misschien even voor je rondbellen, maar meestal lever je wel op andere luxe zaken in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 01:02

Hier nog een Amsterdammer. Mijn paard staat even buiten de stad, maar hij heeft wel een eigen weilandje. Bij ons op stal kun je kiezen of je je paard in een groep zet, of alleen of met z'n 2-en en je mag ook zelf weten hoelang hij buiten staat, tot snachts aan toe.
(en dan ook nog een solarium, eb en vloed buiten, binnen baan, springtuin, trainingsmolen, enzovoort)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:14

Lovely schreef:
(en dan ook nog een solarium, eb en vloed buiten, binnen baan, springtuin, trainingsmolen, enzovoort)

Ok, dan heb jij het beter voor elkaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:05

batje"]
[quote="Lovely schreef:
(en dan ook nog een solarium, eb en vloed buiten, binnen baan, springtuin, trainingsmolen, enzovoort)

Ok, dan heb jij het beter voor elkaar Haha!
[/quote]

Jawel, maar ik mis nog een groot bos en officiele wedstrijden bij stal Lachen.

Dat is allemaal ook wel verkrijgbaar in de omgeving, maar dan op stallen waar ik eigenlijk liever niet wil staan, ik sta goed waar ik sta, maar toch mis ik die twee dingen heel erg.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:43

Hmm, als Aalsmeer te doen is voor je dan zijn daar genoeg stallen met Weidegang hoor. Ook Ransdorp heeft lekker veel weides, pb Afke anders eens.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:33

probeer Ruigoord eens zou ik zeggen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:09

Pellie schreef:
probeer Ruigoord eens zou ik zeggen.
Ik heb een aardige tijd in Ruigoord gestaan.. Goedkoop, dicht bij het bos, weidegang, dichtbij een manege voor de bak e.d. Helaas is Ruigoord een beetje aan het uitsterven, en ik vrees dat het niet makkelijk is daar nog een stal te vinden..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:26

oooh was jij dat! Lachen Dat detail was ik vergeten. Dus je staat er niet meer?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:17

Pellie schreef:
oooh was jij dat! Lachen Dat detail was ik vergeten. Dus je staat er niet meer?

Nee, maar zeker niet omdat ik er niet goed meer stond.. Ik ben zelf naar een boerendorpje verhuist, dus Fleur is meegegaan. Lachen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:18

Nou ik sta dus in Amsterdam, zonder weide gang.
Op mijn vorige stal stond mijn pony wel veel buiten(in de bak dus)vredeshoeve was dat. Maar ik heb nu toch voor de binnenbak gekozen.
Het is zeker geen goede oplossing vind ik, waar ik nu sta, ook eigenlijk niet helemaal wat ik wilde maar oke. Ik wilde toch echt graag een binnenbak en anders werd het dus inderdaad buiten a'dam en dat is voormij gewoon niet te doen zonder auto.
Van de zomer ga ik(als het goed is)naar Drente, paard mee, dus dan kan hij daar in ieder geval even van de weide gang geniet. Tja, het is niet anders. Bij ons doen de meesten hun paard ook zomers op het land.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:15

Er zijn best stallen in de omgeving van Amsterdam met weide. Ik ken nog een stal(staan maar 9 paarden), met een eigen wei, 20x40 eb en vloedbak, buitenboxen voor maar 220 euro per maand, 10 minuten van de de Rai. Als je interesse hebt PBeven. Boven Amsterdam(noord) weet ik ook nog stallen met weidegang.

Groet, UniferB

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 00:34

Ik woon ook in Amsterdam
Paarden lopen zowel winter als zomer dag buiten....

Had liever minder land (heb 10 ha) en meer stalruimte (4 boxen, 2 uitloopstallen en 6 stands)....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:23

Ik sta ook bij Amsterdam (Zwanenburg)....MET weidegang en prima betaalbaar (215 euro volpension). Gewoon bij mensen aan huis, dus klein en fijn. Helaas geen bos, maar wel 2 supergrote rijbakken. Weilandje is niet groot, maar ze kunnen tenminste grazen. Verder staan ze de gehele dag in paddocks, heerlijk! Slechts 5 paarden op stal, geen drukte dus. Veel toezicht op je paard, wat wil je nog meer?

Wie weet binnenkort een stal vrij......

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:17

Ik denk dat het er inderdaad vanaf hangt waar in Amsterdam je woont (Noord of Zuid bvb) en of je eigen vervoer hebt of niet...

Mijn stal heeft dus inderdaad bos en wedstrijden enzo... maar geen land. Dus heb ik mijn ventje nu (tijdelijk) op een andere stal in Mijdrecht staan, waar ze lekker op het land staan overdag... Deze stal heeft ook een erg mooie binnenbak.... en is 220 all/in

Je zal inderdaad mischien iets verder weg moeten zoeken...

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:44

wij wonen dus aan het randje van aalsmeer/amstelveen, hebben een eigen weiland, komt een bak (zand ligt er al) Haha! en hebben een persion paardje lopen, als ik de reacties van jullie zo mag lezen, dan mag zij blij zijn dat ze hier staat, ze doet er namelijk geen ene fluit aan, en wij alles maar opruimen achter haar kont aan Boos! , ja ik kan regels maken, maar die maakt mijn vader als nog, en hij doet helemaal niets maar goed, als ie dood is het paard dan he? (24 inmiddels) zal ik het aan jullie doorspelen, maar let wel op mijn selectie is dan heel precies geworden Haha! haha

suc-6 met zoeken!

Rianne