hoeveel zou ik kunnen vragen aan een bijrijdster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 17:22

aan een bijrijdster per maand?
faciliteiten zijn voor zover ik weet: binnenbak, buitenbakken, spuitplaats (noem je dat zo?) uitrijdmogelijkheden (bos), weidegang, goed te berijken.
ehm.. pampushouters help ff *LOL* kosten voor een A pony zijn 475,- per maand en voor een gewone pony 550,-

hoeveel zou ik dan kunnen vragen? 6 dagen in de week rijden, zondag niet want dan krijgt ie rust. Verder de mogelijkheid wedstrijden te rijden, tis gewoon zeg maar diegenes eigen pony alleen ben ik er ook nog Haha!

_________________
<FONT COLOR="deepseablue">Who knows what miracles you can achieve when you believe somehow you will, You will when you believe
<HR>Nooit de hoop op geven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-08-24 17:38 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:58

en dan wil je een eigen pony en dan meteen een bijrijdster die alles doet? dan kan je beter een verzorgpony nemen dan kun je ook alles doen en hoef je niet zoveel geld te betalen. begrijp me niet verkeerd ik wil je alleen helpen en anders zou ik zo'n 200 guldne vragen Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:01

sorry pam maar ik kan je niet meer volgen je wil een eigen paard en dan er zelf niet op rijden?
450 voor een A welsh als je er helemaal niets mee kan.
Sanderijn kan mennen en doet heel veel met Tinkie maar ik zie jou nog niet 123 mennen.

Ik denk dat je 200 kunt vargen per maand maar of je ouders zo gek zijn om 250 voor de pony van een ander te betalen als diegene er alles mee mag en jij er niets mee kan dan wandelen en aaien???

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:04

ja nimber heeft wel gelijk hoor kan je beter zelf bijrijder worden. maarja ik snap je dus ook niet meer

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:04

Als je er nu nog geen tijd voor hebt, mag ik vragen waarom je dan een pony koopt Verward Owkee, ik heb ook een verzorgster(LiSSy), maar ook omdat zij gewoon heel erg goed rijd, en veel weet Haha! Als jij een verzogster zoekt voor 6 dagen per week, tja, errug zonde van het geld van je ouders.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:06

Waarom wil je een bijrijdster die elke dag rijdt?? Ben je zelf niet van plan om erop te gaan rijden of wil je dat de pony 2x per dag loopt?

En gaat die bijrijdster dan ook een deel (of alles) van de verzorging doen of komt ze alleen maar om te rijden?

Als ze alleen komt om te rijden kun je er best geld voor vragen, maar als ze ook alle verzorging elke dag voor je doet vind ik niet dat iemand er dan voor zou moeten betalen. Dan moet je al heel blij zijn dat je iemand vindt die dat elke dag voor je wilt doen.

Succes ermee!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:10

Als ik jou was zo ik lekker en tijd wachten met een pony kopen!! Er zijn meer mensen die een bijrijder voor elke dag zoeken, maar die hebben de pony dan langer, maar waarom zou je in hemelsnaam een pony kopen om het dan aan iemand anders over te laten! Ik dacht dat je een pony wou zodat je je eigen beestje hebt, lekker vaak kan rijden en doen wat je wilt, maar als je dit leest lijkt het meer als of het je alleen maar gaat om het eigen pony hebben???Ik bedoel het verder helemaal niet kwaad hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het gewoon vreemd om er dan geld aan uit te geven en er vervolgens niks mee doen!!Wacht nog ene tijdje tot je meer tijd hebt, dan heb je r veel plezier van!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:18

Pam wil een shetlander kopen die chronisch hoefbevangen is en op speciaal beslag staat, en slecht ingereden.
Sorry Pam, maar zo staan de zaken er toch voor?
Omdat ze anders naar de slacht gaat.
Ik vind het erg lief van je Pam, maar je kunt nu eenmaal niet elke pony redden.
Daarbij: je wilt niks met de pony zelf doen, waarom koop je haar dan?
Gewoon voor de heb? Sorry ik weet dat jij niet zo bent maar dat lijkt voor veel mensen dan wel zo!
Koop een leuke d- of e-pony, neem een bijrijdster voor 3 dagen per week die jou 200,- betaalt, en jij betaalt de rest.
Lijkt me dat je dan zelf kan rijden, knuffelen, alles.
Of durf je niet meer te rijden? Want je zou toch les gaan nemen op een manege binnenkort? Of gaat dit ook niet meer door?
Sorry hoor, maar ik denk niet dat je er iets aan hebt als je een pony koopt waar je niets mee doet behalve de verzorging. Koop dan een hond?
Klinkt wat hard, maar door al je verhalen lijkt het alsof je ineens niet meer wilt rijden door één of andere gebeurtenis, en dat je nog wel een schattige pony wilt om al je liefde aan te geven.
En dat een bijrijdster het rijden wel doet.
Maar of dat werkt?
Het lijkt wel of je in een ontkenningsfase zit of zo?
Wat vinden anderen hiervan?

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 18:41

ehm nee.. eigenlijk vond ik 200,- te veel voor 3 dagen. of dat wist ik eigenlijk niet Lachen
niet te veel dan?
damn sorry als ik zo ontzettend vaag overkom Verdrietig

ik weet niks over bijrijdsters, ik wil er wel een omdat ik niet élke dag tijd heb. maar niet dat jullie denken dat ik een pony wil voor de heb Huilen ik ben gek op paarden heb het liefst zelf een eigen ponytje maar de tijd niet daarom een bijrijdster.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:43

ik snap je rian maarre.. onthoud wel altijd eigen pony = tijd geld werk en als 1 van de 3 ontbreekt? helaas pindakas (van shaienne afgekeken Schijnheilig )

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:52

Citaat:
ik weet niks over bijrijdsters, ik wil er wel een omdat ik niet élke dag tijd heb. maar niet dat jullie denken dat ik een pony wil voor de heb Huilen ik ben gek op paarden heb het liefst zelf een eigen ponytje maar de tijd niet daarom een bijrijdster.


Pam, als je al van tevoren weet dat je er niet elke dag tijd voor hebt, zou je dan niet nog wat langer wachten? Het klinkt misschien banketstaaf, maar mijn mening (voor wat ie waard is Haha! ) is dat je niet afhankelijk moet zijn van een bijrijder. Als je al een paard hebt en je door omstandigheden ineens niet meer de gelegenheid hebt om zelf altijd alles te doen oke, maar als je het van tevoren al weet....?
Ik weet niet hoe het bij jou in de omgeving is, maar hier merk ik dat goede bijrijders vrij zeldzaam zijn. Stel dat jij een pony kunt kopen, onder de voorwaarde dat je een bijrijder hebt, en het gaat om wat voor reden dan ook mis met die bijrijder? Dan zit je er mooi mee.

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-01 18:59

pfff hoe moet ik dat zeggen zonder dat ik het fout zeg.. zelf heb ik de tijd wel (ja zei net van niet maar ff wachten met commentaar pls) mijn huiswerk doe ik 'savonds of in een speciaal uur. mijn ouders zijn wél bang dat ik met mijn huiswerk in de knoei kom. om ze 'te vreden' te stemmen wil ik een bijrijdster zoeken.
nog een reden is dat ik niet het gevoel heb er alleen voor te staan, hoe zeg je dat.. stel mijn pony krijgt koliek om 8 uur smorgens, ik race naar de manege toe, dat mijn bijrijdster er is om ehm.. nou ja snappen jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:06

wat voor een bijrijdster zoek je eigenlijk? Als je een pony koopt zul je toch bijna altijd een jonge bijrijdster krijgen, en die moet net als jij gewoon naar school en huiswerk maken. En Die heeft ook verantwoording af te leggen aan ouders over huiswerk etc.
Ik snap best dat je graag een eigen pony wilt maar ik denk dat dat ik jouw situatie nu eenmaal niet haalbaar is. Een goed alternatief zou zijn zelf een verzorgpony te zoeken. Waarom is dat geen optie voor jou?
Ik vind het allemaal behoorlijk vaag, volgens mij zit je te veel in een roze bel te dromen over een eigen paard en vergeet je een beetje de realiteit om je heen. Kijk eerst eens naar de mogelijkheden die je wel hebt.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:08

nou snap ik je wat meer rianne en jippie als je goed hebt gelezen wat rianne heeft geschreven dan is het allemaal een stuk anders maarja.. ik denk dat het ook een goed idee is om een paard te leasen en je ouders te overtuigen dat het goed gaat met school enzo en zo niet.. helaas maar dan gaat et niet.