Alle paarden weer in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Alle paarden weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:32

Vanmorgen is Kojack in Nederland aangekomen en daarmee heb ik alles weer thuis. Zelf ben ik woensdag teruggevlogen.

Gisteren heb ik voor het eerst weer op Sven gezeten. Ik had hem 3 weken geleden al naar huis gestuurd. Hij heeft het een poosje rustig aan gedaan na de castratie en moet nu weer flink aan het werk! Het voelt wel even wat anders dan hij een poosje terug was maar dat goede gevoel komt hopelijk snel weer terug. Ik hoop dat hij als ruin wat minder plakkerig is in elk geval. Voor hem staat de Pavo Cup op het programma deze zomer.

Kojack heeft vorige week in Zweden 2 proeven gelopen. Het was een beetje klungelen met de klasse die ik zou gaan starten, ik wilde eigenlijk iets starten dat ong. met Z1 overeenkomt. Ze hebben daarvoor maar 1 proef en die word niet zo vaak uitgeschreven dus ik ben hem toch maar MsvB gaan starten, maar dat zijn echt dikke Z2 proeven met alles erop en eraan. Ik kan al die verschillende oefeningen wel rijden maar om dat dan in een proef aan elkaar te rijden is nog een ander verhaal. Ik ging dus voor braaf 60% en dan haalde ik jammergenoeg net niet, maar over het algemeen was ik toch heel tevreden over Kojack. Als je bedenkt wat hij in een paar maanden allemaal heeft geleerd, is het eigenlijk onvoorstelbaar. Hij is niet het grootste en het meest aparte paard, maar hij doet het dan toch maar wel allemaal even. Daar kun je dan eigenlijk alleen maar supertrots op zijn.

Was weer een ervaring apart, dat concours. Allereerst moest ik mijn licentie in orde maken. Gastlicentie aangevraagd bij de KNHS, en alle formulieren gefaxt naar de Zweedse bond. Bellen ze me op na een week:
"Wilt je voor je land uitkomen of voor een vereniging?"
"Huh? Nou, doe maar een vereniging, lijkt me beter. Ik start gewoon nationaal, niks bijzonders"
"Kunt je hier nog steeds voor je land rijden, je rijdt toch op een gastlicentie"
"Nee. lijkt me niet verstandig, weet niet of ik zulke beste reclame ben, hahaha"
"Heb je wel meer toeschouwers, hahaha"
(Zweedse humor)

Vervolgens ging ik dus naar concours. Echt piep- en piepklein, 2 ringen. Maar dan wel compleet met omroeper die alle deelnemers voorstelt. "And then we repeat this information for our foreign guest" (Wie had het ook alweer over meer publiek? ) Ik moest in de ene ring al eerste starten, maar kreeg maar nooit een signaal van de jury. Uiteindelijk vertelde de ringmeester dat ik een keer rond moest rijden, dus ik galoppeer aan en ga a la Anky een keertje vol gas langs de lange zijde. Komt de jury uit haar auto, want dat was dus niet de bedoeling. Ik moest een keertje in de baan, dan er weer uit, dan fluit ze, en dan kon ik starten. Jahaaa... rare jongens, die Zweden... Verward

Nu ben ik dus de komende tijd thuis om flink met alle paarden hier aan de slag te gaan. Sven moet Pavo cuppen en Puk van Jantien moet naar de keuring met het veulen. Hoop werk aan de winkel en dat is maar goed ook, want ik heb nu al verschrikkelijk heimwee naar Zweden...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-03 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:37

O dus dat word idd hard werken, waar heb je de selectie voor de pavo cup?
En ga je ook weer terug naar Zweden of blijf je dan hier?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:40

Hee, daar is ze dan eindelijk! Ik had maandag nog even bij Jantien geïnformeerd wanneer je precies weer in NL zou zijn, zat eigenlijk al stiekem te wachten op een berichtje van je. Knipoog

Wanneer begint de Pavocup eigenlijk? Laat je het me weten wanneer je start? Want ik heb die ex-hengst van jou nu nog steeds niet onder het zadel gezien en dat moet er toch wel een keertje van komen vind ik.

Weet je ook al wanneer je teruggaat naar Zweden? Of wil je nu toch eigenlijk hier blijven? Kan me voorstellen dat het best een overgang is van daar terug naar hier...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:49

Hard trainen dus!! ALs het lukt kom ik ook even supporteren bij de pavo cup..
Je komt morgen bij Sjuimpje toch met Sven??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:14

Heeee je bent er weer! Met alles er op en er aan.
Dat klinkt toch heel gaaf hoor, die wedstrijd in Zweden Jammer dat je je 60% net niet kon halen.
Die gekke Zweden, mag je niet eens een rondje door de bak scheuren met je paard?! Niets voor mij, gang is alles *LOL*

Laat je wel weten wanneer en waar je de Pavo gaat rijden?? Je weet dat ik ontzettend graag wil komen kijken, vooral omdat ik hardstikke nieuwsgierig ben naar Sven!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:54

Hoi welcome terug Lotje. Hoelang blijf je??? Ben benieuwd naar Sven, kom vast een keertje kijken als ik weer een beetje mobiel ben Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:21

Heej, alles weer op vaderlandse bodem. Leuk dat Ko zo goed gaat, echt klasse. Sven zal ook wel opgeknapt zijn intussen. Hou ons op de hoogte voor de pavocup!
Neem je Ko mee morgen?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:24

He, leuk om meer van je te horen, naar welke Pavo-voorselectie ga je?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:07

Weer terug in ons warme kikkerlandje? Ben benieuwd morgen als je er bent met Sven, leuk om eens een Welcome onder het zadel te zien. Maar de reis was dus gelukkig allemaal goed verlopen?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:54

dat klinkt wel als een interessante beleving allemaal
fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn
ik ben benieuwd hoe je pavo cup verloopt

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 20:09

klinkt wel allemaal heel gaaf wat je daar hebt meegemaakt hoor! Blijf je nu in Nl?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:45

Heee, leuk dat je er weer bent!!
Hou je ons op de hoogte waar we je met wie kunnen bezichtigen?
Ik ben naar allebei de paarden erg benieuwd.
Tot wanneer blijf je in Nederland?

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:21

Succes met je voorbereidingen naar de PAVO cup toe. Misschien kom ik nog wel kijken!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:13

Leuk dat je weer in Nederland bent.
Succes met de voorbereidingen voor de PAVOcup.

En blijf je nu in Nederland af ligt het al weer in de planning op terug te gaan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee en 112 bezoekers