O men, wat heb ik slecht gereden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

O men, wat heb ik slecht gereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 23:12

Vandaag weer eens zadel er op en rijden -dag...
Tja, dat meot je dan eigenijk wat vaker doen..want o o o wat ging het slecht. Bedroevend slecht.
[naam verwijderd] was de scheefheid weer zelfe na een dag of 4 weinig tot niets doen, en dat corrigeer je dus niet zomaar weer even, dat moet met beleid. Eerst wat losrijden, in lekker hoge hoofdhouding. Daarna in draf, zo krom als een banaan, zonder enig zweefmoment in de benen. Lekker voelbaar op de voorhand.
Dus veel overgangen gereden, maar daarvan werd ze heter en heter...
Nope, dit ging niet goed.
Ik ben na 45 minuten maar opgehouden. In galop krulde ze haar hals helemaal kort naar de romp, bij de overgangen werd ze dribbelig, en stoppen ho maar, want dat is moeilijk als je op de voorhand loopt. Welnu, pet. Heb het beest maar lange teugel gegeven, verder pielen was zinloos. Morgen weer een dag.

Toen maar weer eens [naam verwijderd] gezadeld. [naam verwijderd] ging zoals altijd heel heel heel snel, die wilde eigenlijk alleen maar middendraf en galop...
Wel was ze beter nageeflijk te rijden dan [naam verwijderd], maar [naam verwijderd] was haar shock van het varken nog niet vergeten, dus als je de halve hoefslag verder was keek ze weer schichtig om haar heen, met de kop omhoog.

Ach, vandaag was dus echt niet mijn dag.
Jammer is dat toch, heb er nu helemaal geen goed gevoel over.
Moet toch maar eens wat meer met die beesten trainen... Scheve mond

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:19

He Dees, voor niets gaat de zon op. Daar ben ik met mijn paarden inmiddels ook achter. Succes.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:34

Ach, en ik ben er na een maand niet gereden te hebben weer eens achter gekomen dat het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit van je trainingen.
Het maakte namenlijk weinig verschil. Natuurlijk deed ik rustig aan, en heb hem eerst wat laag losgereden. Daarna even wat schouderbinnenwaarts, travers, appuyeren en een paar rondjes galop. Heerlijk, dat vertrouwde gevoel, alsof je de vorige dag nog getraind heb...

Maar ach, het ene paard is het andere niet zullen we maar zeggen Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:45

Ik ken het probleem helaas, na een paar dagen niets doen is het zeik op de greep. Ik kan het dan ook altijd vergeten.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:03

Ik wilde van de week ook al zón soort topic plaatsen want mijn les was een drama woensdagavond... Huilend op mijn paard..... Huilen en er echt even helemaal niets meer in zien..
Ben er gelukkig alweer een beetje overheen maar ik ben ook zón streber..en wil het perfect en dat kan je natuurlijk niet van een beestje verwachten...

Wat ben ik ook blij dat het beestjes zijn, en als je dan de stal in komt lopen en hij staat je met die grote ogen aan te kijken, dan ben je slechte dingen vaak snel weer vergeten.. Althans zo gaat het bij mij wel Lovers


Nachtje slapen wil ook weleens helpen Knipoog

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:52

ja dees iedereen heeft z'on dipje wel eens(waaronder ik)ging vorige maand bij mij nog super,tot hij wondje kreeg aan been en paar dagen rustig aan moest doen en nu ben ik het noorden en het zuiden weer beetje kwijt.
Maar komt allemaal wel weer goed,en idd een regelmatig trainingsschema is voor veel paarden erg belangrijk,lekker over de rug longeren kan ook een grote hulp zijn.
Succes iig!