Stageplaats voor komend schooljaar!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Stageplaats voor komend schooljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 22:39

Ik kreeg vandaag de naam van mijn stageplaats voor komend schooljaar te horen. Rest van gegevens zoals adres krijgen we volgende week... maarja ik kan dat ook fijn op internet opzoeken Tong uitsteken
Maargoed ik zit dus bij een bedrijf wat auto-onderdelen maakt oid. Erg interessant vind ik iig! Ik ben er echt blij mee. Andere leerlingen kregen nog plaatsen zoals mijn ex-school en een grote supermarkt. Een andere gozer kreeg speciaal onderwijs Lachen.

Mijn stageplaats is: http://www.havam.nl

Maargoed zijn er nog meer mensen die al een stageplek hebben voor volgend jaar?


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 07:23

Nee, ik heb nog geen stageplek voor volgend jaar te horen gekregen.

Wat doet jij voor opleiding dan? Je stageplek klinkt leuk.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:06

Ik weet mijn stage voor volgend jaar nog niet, dat hoor ik volgend jaar pas Lachen Dit jaar zat ik op een basisschool voor de stage, ben benieuwd wat het volgend jaar wordt

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:10

Hartstikke leuk, is dit nou zo'n middelgroot bedrijf waar je het over had?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 08:17

Ik doe de opleiding MBO beheer ICT. We hebben volgend jaar 2 keer een stageplaats, de eerste 10 weken van het jaar, en de laatste 10 weken van het jaar moeten we fulltime stage lopen Lachen. En dit is idd een soort middelgroot bedrijf ja Lachen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:19

geweldig stagaires! altijd makkelijk voor thee enzo. ik heb er zelf ook altijd 1 Lachen

Amor Vincit Omnia

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:20

SuperPepeijn schreef:
geweldig stagaires! altijd makkelijk voor thee enzo. ik heb er zelf ook altijd 1 Lachen


Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 08:20

SuperPepeijn schreef:
geweldig stagaires! altijd makkelijk voor thee enzo. ik heb er zelf ook altijd 1 Lachen


Als ze daar dus mee beginnen is het "Auf Wiedersehen", ik ben voor de computers, niet voor de medewerkers. We zijn dan ook verplicht meteen contact op te nemen met school.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:22

Grapjas.. ook jij bent een klein manueltje geweest en mocht toen thee halen.. }>

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:25

Valt me mee dat ze jou stagaires durven toewijzen! Volgens mij is dat onverantwoord...... }> Die stagaires zouden elke avond gillend de deur uitlopen....

Vallen er nooit zomaar kopjes HETE thee over je broek heen? Per ongeluk express? Schijnheilig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:32

Sypheron schreef:
Als ze daar dus mee beginnen is het "Auf Wiedersehen", ik ben voor de computers, niet voor de medewerkers.
dat zeggen ze de eerste paar dagen bij mij ook altijd... }>

Amor Vincit Omnia

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:36

Ja hoor, SP de stagiaretrainer..Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:39

ja en toch meen ik het. je kan wel lekker bijdehand zeggen "auf wiedersehen" als je iets moet doen wat je niet aanstaat, maar de medewerkers stoppen ook energie en tijd in de stagair. het is een wisselwerking.

en zo niet? klikklik, geen internet meer voor de stagair. nou dan lopen ze wel hoor *LOL*

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:39

Hoe blauw gaan SP's stagaires na hun stageperiode de deur uit? *whip* "Lopen kreng!" *whip*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 08:43

SuperPepeijn schreef:
ja en toch meen ik het. je kan wel lekker bijdehand zeggen "auf wiedersehen" als je iets moet doen wat je niet aanstaat, maar de medewerkers stoppen ook energie en tijd in de stagair. het is een wisselwerking.


De stagebedrijven mogen blij zijn dat ze de stagaires krijgen, ik krijg er ook niet voor betaald dus die wisselwerken, no offence, maar dat gaat niet door. De school verbreekt ook het contact met het stagebedrijf als er te veel van dat soort klachten over komen. Je bent er om iets te leren over computers, niet om thee te brengen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:47

bedrijven zijn helemaal niet blij met stagaires. de helft van onze leerlingen kunnen niet zonder slag of stoot geplaatst worden. maar wat jij wilt hoor Knipoog

Amor Vincit Omnia

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 08:50

Er zijn ook niet genoeg stageplaatsen in Nederland, voor niet voor ICT-ers. De bedrijven die onze school gebruikt hebben zich allemaal zelf opgegeven bij de ecabo. Dus imo zijn ze er wel blij mee? Er zal vast ook wel een tegemoetkomen vanuit het Rijk tegenoverstaan....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:51

Dan zijn wij zeker een uitzondering?? Gewone mankrachten zijn op dit moment ook niet meer te betalen, dus wij zijn blij met stagaires..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:52

bedrijven zijn idd niet echt blij met stagiaires. Je bent al snel teveel en dat is als stagiare zijnde echt net leuk. Je zult de theorie toch een keer in de praktijk moeten brengen.

Maar gefeliciteerd met je stageplaats en mak er een leuke stage van.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:52

Ik ga hierin wel met SP mee, stageplak vinden is zeer moeilijk. Vaak krijg je dan nog dweilen over de vloer ook. Ik heb ook heel wat stagaires gezien die echt beter thuis hadden kunnen blijven, je verdoet er je tijd aan. (scheelt dat ik heel anders ingesteld ben, dat heb ik steeds weer te horen gekregen in zeer positieve beoordelingen)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:56

misschien als je 7 jaar in het onderwijs werkt en de wereld van de binnenkant ziet, dat je je mening wel bijstelt. wil je toch even adviseren om wat flexibel te zijn.

Amor Vincit Omnia

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:58

Krijg je een stageplaats toegewezen?! Dus je hoeft zelf niet eens te zoeken?!
Mazzelaar....
Mijn 1e stage van een half jaar zit er bijna op, moet er volgend jaar nog 1 en dat kon wel eens lastig gaan worden...

Nulla tenaci invia est via

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 09:00

We krijgen er een toegewezen maar de kans dat je iets raars krijgt bestaat dan natuurlijk ook. Je mag ook zelf zoeken, maar als je een bedrijf vindt wat nog niet in de ecabo directory zit dan is het weer een heel gezeur om dat er eerst in te krijgen.. zucht.. wat een gedoe allemaal met die stages Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:19

Ik ga hopelijk bij het gemeentehuis stagelopen voor de opleiding Pedagogiek.
Ik had pas heel laat mijn ibm (integraal beoordelings moment) een soort overgangs examen, dus toen ik dat had gehaald kon ik de brief opsturen.
En nu maar afwachten Gaaaap

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:34

De eerste drie jaar wordt je een stageschool toegewezen. Voor het vierde jaar moet je LIO doen en deze school moet je zelf opzoeken. Heb op mijn stageschool gesolliciteerd en ben aangenomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bebble, Blue_flower, Frummel01, Lijsken, MeesMo, Murloc, Ninouschka, RoronaZorro, SentiBot en 66 bezoekers