Wintec bomen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wintec bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:58

Kan iemand mij eens wat uitleg geven over de verwisselbare boom in een Wintec. Ik heb zelf een Wintec 2000, en ik hoor nu mensen over blauwe, zwarte en rode bomen praten enz. Ik snap er werkelijk niets meer van. Wie wel?


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 03:40

De kleuren staan voor de boom breedtes, het is eigenlijk een 2 cm breed beugeltje die de breedte van je boom bepaald.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 07:43

Er stond al een topic over, maar ik kan hem even niet vinden. Je hebt 6 soorten 'kopijzers' die de schouderbreedte van het zadel bepalen. De kleintste (groene) is 21cm, de grootste 33cm. Je kan ze zelf heel makkelijk inbouwen waardoor je tot op zekere hoogte je zadel op maat kan maken.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:09

Ja, iid. Je kan zelf de schouder breedte aanpassen door er een andere beugel in te zetten. Dennis(een shet) heeft een rode. Ik heb alleen geen idee of dit breed is of niet. Dientje(een KWPN'er) heeft ook een rode. Maar ze passen elkaars zadel niet. Die van Dien verzuipt Dennis onder, en Dien d'r schoft is te hoog voor Dennis zijn zadel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:13

Rood is geloof ik 1 slag breder dan medium (zwart)

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:23

Mmm, dan zal ik eens die klitteband losmaken en de boom bekijken. Batje als je dat topic nog kan vinden, dan wil ik graag de link wel eens bekijken. Maar kan je nou zelf die bomen verwisselen? Ik bedoel ik heb wel schroeven gezien maar omdat mijn zadel past heb ik geen zin om te gaan prutsen en misschien wel verpesten.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:24

Maya schreef:
Mmm, dan zal ik eens die klitteband losmaken en de boom bekijken. Batje als je dat topic nog kan vinden, dan wil ik graag de link wel eens bekijken. Maar kan je nou zelf die bomen verwisselen? Ik bedoel ik heb wel schroeven gezien maar omdat mijn zadel past heb ik geen zin om te gaan prutsen en misschien wel verpesten.

Kijk eens op de site van Wintec. Daar staat hoe je het moet doen en welke bomen er zijn.
Het is zeer simpel te vervangen en je kan je zadel er eigenlijk niet mee verpesten!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:37


No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:37

batje schreef:
Rood is geloof ik 1 slag breder dan medium (zwart)


Rood is zelfs 2 slagen breder.

Kijk maar: Afbeelding

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:21

Hey, toppie voor die link, ik wist niet dat Wintec een site had. Ik snap t nu weer Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers