Nena verwendagje gegeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Nena verwendagje gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 23:31

Ik heb vandaag een buitenritje gemaakt met Nena, maarja het was behoorlijk warm en de eigenaresse had gevraagd of ik haar niet teveel in het zweet wilde rijden omdat ze gisteren een wormenspuit had gehad. Nou na een stukje draven en galopperen, echt een klein stukje, was ze een beetje nat in de hals, dus ze heeft de rest van de rit lekker mogen stappen, ze wist niet wat haar overkwam, ze wilde soms zelf draven, maar dat mocht ze dus niet Scheve mond
Op stal aangekomen was haar hals nog vochtig en onder het zadel was ze toch ook wel nattig. Nou ik haar lekker afgedaan met water, beentjes afgespoten en lekker ff in de wei gezet (ze mag geen hele dagen op de wei ivm zomereczeem).
Ik inmiddels alles opgeruimd, singel helemaal haarvrij gemaakt in het zonnetje, gelijk met zadelzeep afgedaan. Tja ik vond haar eigenlijk nog wel erg kort in de wei staan, dus ik ff bij haar gaan zitten, gelijk verslagje geschreven in het schriftje voor de eigenaresse. Toen vond ik het nog te kort, tja ik verwen Nena graag Schijnheilig
Toen ben ik eerst boodschappen gaan doen in het dorp en toen ik terug kwam heb ik haar er pas weer uitgehaald, dus ze heeft lekker 1½ uur op de wei mogen lopen. Daarna op stal gezet en daar stond weer een verrassing voor haar, een bak met eten.
Zo mevrouwtje had een lekker makkelijk dagje vandaag en ik? ik heb genoten toen ik zag dat zij het zo naar haar zin had


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:35

echt lekker voor d'r dat op die manier toch nog een aardig poosje op de wei kon.

gaat het met d'r exceem nog steeds zo goed?

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 11:30

ja het gaat super, je merkt niet dat ze jeuk heeft ofzo, dus we zijn er heel erg blij mee Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:33

Wat doe je er dan wel aan/mee dat het "beter gaat" met het exceem?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 12:32

sonjabelgium schreef:
Wat doe je er dan wel aan/mee dat het "beter gaat" met het exceem?


nou ze heeft een hele poos met een boett deken op de wei gestaan in de zomer en dan dag en nacht, dat ging op zich heel goed. Alleen Nena kon die hoofdkap niet om hebben, want dan ging ze ermee klieren en zat dat ding helemaal verkeerd, dus ze stond zonder die hoofdkap. Nou had ze dus een week of 4 geleden ineens heel haar gezicht kapot van het schuren enzo. We werden er gek van, want het is ook elk jaar haar maantop die we moeten smeren ivm wondjes Boos! Nou was haar gezicht kapot en toen is er besloten dat ze ff naar de kliniek hier ging om haar te laten observeren. In de kliniek stond ze binnen en daar bleek al snel dat ze toen niet schuurde.
Nu is besloten dat ze gewoon op stal blijft (hoe zielig het ook mag klinken) en dat ze overdag een uurtje tot 2 uur op de wei mag, dat is duidelijk lang genoeg, want na 2 uur gaat ze zich vervelen en begint dan dus te schuren. Op deze manier gaat het nou super met haar, het is heel jammer dat ze niet op de wei kan, maarja ze heeft nu dus geen last van de jeuk en dat is ook heel veel waard.
En ze staat niet alleen op stal, want er staan een aantal paarden van een springruiter die ook niet hele dagen buiten staan, dus op zich heeft ze gezelschap

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:32

De mijne schuurt hem juist rot in de stal!!!!!!! Phoeeeee ... heb ik dus ook niet veel aan hé! Z'n stal staat pal aan de zonnekant, er zijn 3(!!!!!!) kanten luiken die open/dicht kunnen doen, dus er kan ALTIJD zon binnen, en toch ... Boos!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:53

sonjabelgium schreef:
De mijne schuurt hem juist rot in de stal!!!!!!! Phoeeeee ... heb ik dus ook niet veel aan hé! Z'n stal staat pal aan de zonnekant, er zijn 3(!!!!!!) kanten luiken die open/dicht kunnen doen, dus er kan ALTIJD zon binnen, en toch ... Boos!


even een domme opmerking van iemand die niet zo veel verstand heeft van zomereczeem Party!!, maar komt het misschien niet juist doordat ze steeds zon binnen heeft?
zover ik me kan herinneren staat nena toch in een stal zonder luiken naar buiten? (weet het ff niet 100 % zeker, maar ziggy weet daar het antwoord wel op Haha! )
misschien dat dat uitmaakt Verward

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:49

Uh ... mijn "ze" is wel een stoere HELEMAAL hengst hoor Haha! ... (ik heb een merrie'tje ook, maar zij heeft hier om één of andere reden geen last van terwijl er bij haar zichtbaar rondzwermen bij valavond ROTbeesten! (als alle beesten op aarde een nut hebben, welk nut hebben deze dan uitgezonderd de dieren pesten?)
Ik dacht juist dat de zon die beestjes weghield en juist vochtige eerder uit-de-zon plekken ze aantrok Verward ... wie zegt wat klopt??? PLEASE??? Anders timmer ik zo z'n hele hok dicht hoor Haha!!!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 22:39

SharirBobby"]
[quote="sonjabelgium schreef:
De mijne schuurt hem juist rot in de stal!!!!!!! Phoeeeee ... heb ik dus ook niet veel aan hé! Z'n stal staat pal aan de zonnekant, er zijn 3(!!!!!!) kanten luiken die open/dicht kunnen doen, dus er kan ALTIJD zon binnen, en toch ... Boos!


even een domme opmerking van iemand die niet zo veel verstand heeft van zomereczeem Party!!, maar komt het misschien niet juist doordat ze steeds zon binnen heeft?
zover ik me kan herinneren staat nena toch in een stal zonder luiken naar buiten? (weet het ff niet 100 % zeker, maar ziggy weet daar het antwoord wel op Haha! )
misschien dat dat uitmaakt Verward
[/quote]

Nena staat in een box met rondom spijlen en ze staat echt binnen, dus niet met luiken naar buiten. Of dat de reden is dat het goed gaat weet ik niet, maar ze doet het binnen beter dan buiten.

Kijk als jouw hengst wat om zijn hoofd kan verdragen, dan zou ik je adviseren om een boett deken aan te schaffen en dan de kap ook gebruiken, dan kunnen die rotbeesten haast nergens bij, hooguit bij de liezen, maar ze hebben over het algemeen alleen jeuk bij staart en manen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:15

Denk dat ik toch ga beginnen met spijlen te platen plaatsen in de raamopening en de deur .... jammer, maar dan "hangt" ie maar niet meer buiten om rond te kijken Boos! Ik ga in ieder geval ook informeren voor zo'n boettdeken (prijzen en maten)! THANX Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 18:43

graag gedaan hoor


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Durquia en 122 bezoekers