Welk merk/soort paardrijbroek??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Welk merk/soort paardrijbroek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 19:36

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar echt heel veel wijzer word ik er niet van...

Morgen ga ik een nieuwe paardrijbroek kopen, en ik wilde even jullie meningen, tips en ervaringen weten.
Ik rij trouwens niet zo heel veel, minimaal 1 keer per week dat wel, en soms wel wat vaker. Maar dus niet super intensief.
Het liefst weer (ik had eerst een eurostar ribbroek met leren zitvlak) eentje met een (kunst)leren zitvlak.

Welke denken jullie dat ik het beste kan kopen?

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:48

ik geloof dat je het zelf al weet ....

maar ik rij ook ong even vaak als jij en heb een ribfluwelen eurostar (2 zelfs) en zit lekker dus lijkt me geen probleem, een eurostar dus

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 19:50

Nou ik hoef niet persé weer een eurostar, het is geen problemeem om een keer een andere uit te proberen. Maar ik wil dan wel even weten welke ik absoluut niet moet nemen, of welke jullie uist erg aanraden. Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:51

Eurostar, Horka, Harry's Horse.
Allemaal niet echt extreem dure merken.
En niet echt voor intensief rijden.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met al me Eurostar star rijbroeken.
Horka was ik minder tevreden mee, van Harry's horse weet ik het niet

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 19:53

Nou van wat ik gelezen heb van andere topic's wordt Harry's horse echt de grond ingestapt, dus daar waag ik me sowieso al niet aan! Ben wel van plan een beetje lang met m'n rijbroek te doen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:01

Eurostar is ook niet zo duur. Ik pas zelfs nog in de kindermaten, dus kom net iets onder de €50 Haha!
Met me laatste heb ik 4 jaar gedaan denk ik.
Heb pas weer een nieuwe gekocht.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:06

JosLover schreef:
Nou van wat ik gelezen heb van andere topic's wordt Harry's horse echt de grond ingestapt, dus daar waag ik me sowieso al niet aan! Ben wel van plan een beetje lang met m'n rijbroek te doen


Tja,als je maar 1 keer per week rijd, lijkt me het geen ramp.
Maarja, als je al eurostar gewent ben dan lijkt me harrys horse niet echt fijn.
Kwaliteit heeft trouwens ook een prijs Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:12

Aanraders in de lagere prijsklassen: eurostar en horka. Absolute afrader: Global (van Hyporama), de katoenen variant. Verkleurt in enkele wasbeurten, raakt uit vorm en pluist heel snel.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:19

Eurostar is prima, ook de goedkopere modellen blijven perfect. De duurdere modellen zijn ook fijn. Voor elk wat wils dus.
Eigen merk broeken van bv. Global en Mondoni voldoen prima als je weinig rijdt, maar als je ze wat intensiver gebruikt, zijn ze al gauw niet zo mooi meer. Succes met je aankoop.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:48

cavallo, die zitten ook erg lekker, en idd horka is ook een aanrader.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:03

Ik heb rijbroeken van Georg Schumacher, met en zonder leren zitvlak.
ik vind ze heel fijn zitten en rijden.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:05

Ik heb altijd weer eurostar ribfluwelen rijbroeken en ik vind ze echt heel fijn rijden! Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is.........

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:19

Mijn horla is nu eff tellen.....7 jaar oud.
Pas hem nog steeds en ziet er nog steeds uit als nieuw.
En dat zonder leren kontvlak.

Dus wil niet weten hoe ze met leren kontvlak zijn...doe ik er nog langer mee.
Dus ik zou voor Horka gaan.
Heb er net nog maar 1 bijgekocht...beetje afwisseling...en als ik meot wachten tot mijn oude versleten is...

Ps: het is een paarse....en na ettelijke wasbeurten nog steeds paars...tegen alle verwachtingen in

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 22:57

Ok, dank je wel allemaal!
Ik ga gewoon wat passen, en ik denk dat het toch weer een eurostar word!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:21

Ik heb dus de laatste keer ook een eurostar gekocht maar ben absoluut niet tevreden.. Hij wolt heel erg.. en heeft dus al een aantal lelijke plekken.
Ik had weer een eurostar gekocht omdat ik een rijbroek had/heb waar ik super tevreden over was.... Maar deze broek is echt knudde... Maar misschien is de duurdere uitvoering wel goed ??

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 07:47

Ik bas wonder boven wonder ook nog in kindermaatjes, als jij dat met jouw lengte ook kan is het zeker de moeite waard dat te proberen... Het scheelt soms zelfs 100E!

Verder was ik wel altijd erg blij met mijn Global broek! Mijn Pikeur zit echt niet lekker. Is dus vreselijk persoonlijk, maar een duurdere broek gaat toch vaak langer mee.. en je hebt meer recht tot klagen als dat niet zo is Lachen

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 18:52

*UPDATE*

Ik heb een Pikeur mondega gekocht, met een leren zitvlak. Hij zit super en is heel erg mooi! (Beige). Hopelijk doe ik er een beetje lang mee, maar ik rij niet zo veel, dus dat moet wel lukken.

M'n moeder heeft ook meteen een paardrijbroek met een leren zitvlak gekocht --> cavallo syrano, zwart.
Verder heb ik ook nog sokken en handschoentjes gekregen, en toen was m'n moeders portomonaille wel erg leeg Bloos
Maar je slaagt maar 1 keer in je leven voor je eindexamen!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:53

Over Eurostar ben ik errug tevreden!! Heb nu 8 rijbroeken waarvan 7 van eurostar. De oudste heb ik nu al zo'n 5 jaar is is nogsteeds in superstaat!! (en ik rijd er redelijk intensief mee, 4/5 keer per week)

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:29

je moet op het matriaal letten en niet op het merk.
je moet ook kijken welk merk goed zit, want ieder merk (en ook weer type) valt anders.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:36

Ik had ook ooit redelijk dure broeken in de kast liggen, ik had ze nooit aan, want ze zaten voor geen meter (gekregen van mensen die eruit gegroeid waren enzo) echt van die stugge stof enzo.
Nu heb ik gewoon hele goedkope, zolang ze goed rekken vind ik het allang best. Aan die stijve niet rekbare dingen heb ik echt een hekel.
Maar als je rijbroeken wilt proberen, pas er eens een keer een paar.. *LOL* Of leen eens een keer een broek van iemand anders ofzo wie weet zit die wel heel fijn. Cool

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:34

Ik heb op dit moment een Eurostar met kunstleren knieen. Ben er erg tevreden over. Hij zit lekker en ook na veel wassen blijft het kunstleer mooi soepel.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:31

ik heb een harry's horse, een katoenen geruite zomerbroek. vind m echt fijn! en rij dr behoorlijk vaak mee.
vriendin van me heeft een 'gewone' hh gekocht, met nepleren kniestukken, een blauwe. die was binnen een paar dagen helemaal roze verkleurd op bepaalde plekken! hij wordt ook vreselijk vaal, echt zonde!

Nanya

Berichten: 181
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:34

Met mijn eurostar rijbroek heb ik 3 jaar intensief gereden tot ik hem niet meer paste. Toen was ie nog steeds niet versleten en er was geen pluisje te vinden. Ik heb ook een op maat gemaakte paardrijbroek van Bonaparte en ik raad je aan om die absoluut NIET te kopen. Na een half jaar veel pluisjes en gaten en de kniestukken laten los. Waardeloos dus!!!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:41

Ik heb al 10 jaar dezelfde eurostar husar (kunstleren zitvlak), ik heb er alleen al een dik jaar niet meer mee gereden, (vind ik geen gezicht op een westernzadel) maar het is echt de beste rijbroek die ik ooit gehad heb. En dat waren er veel, allerlei merken.
Er blijft niks aan plakken (haren, hooi), ik heb hem altijd dagelijks gebruikt (ik heb jaren op een privestal gewerkt), maar hij ziet er nog steeds nieuw uit.
Er zit alleen een klein gaatje in de knie, ik ben achter een spijker blijven hangen, maar dat zit er ook al jaaaaren in en rafelt niet verder.
Voor mij dus de beste broek die er bestaat!!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:44

Ik heb een pikeur rijbroek, die zit echt heerlijk maar mijn eurostar ook! Mijn katoenen Harry's Horse vind ik wat minder, snel uit model.