Lijkt wel poging tot oplichting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Lijkt wel poging tot oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 23:31

Na een tijdje zoeken op marktplaats dacht ik het helemaal gevonden te hebben: Bruine minichaps met franjes voor op mn bruine stalschoenen! Ze had al 3 maanden achter elkaar een advertentie gezet (2 per maand maar ze waren nog niet verkocht, mensen boden te weinig volgens haar (vreemd maar ok)
Ik een mailtje gestuurd, en na veel heen en weer gemail tot een overeenkomst gekomen: 33 euro en dan onder rembours die IK betaal (weet ik tenminste zeker dat ik ze zou krijgen). Alles door gegeven, adres enz. Ze zou ze zaterdag opsturen, dus ik dinsdag wachten, woensdag wachten, nee hoor NIKS! Verward
Krijg ik vandaag een maitje dat ze toch niet vooraf kosten wil maken en dat ik gewoon vooraf moet betalen of anders zou het niet door gaan. "Ik hoor het wel" Misselijk Ze krijgt dat geld toch terug als ik aan de postbode betaal! En ik zou ze niet laten opsturen als ik ze niet zo graag wil, ze heeft tenslotte al mn gegevens en kan me dus traceren als ik het pakket niet zou afnemen! anyway, ik zoek verder of ga wel naar Divoza, dan weet ik tenminste zeker dat ik ze krijg! Sommige mensen zouden op marktplaats of vergelijkbare sites geboycot moeten worden! Ik heb nog contact gehad met iemand anders die had geboden en ook die vond dat het zaakje 'stinkt'. Dus voor mij helaas nog geen bruine minichaps, maar ook niet opgelicht voor 33 euro!! Hoe graag ik ze ook wil, mn gevoel zegt dat het niet goed zit dus heb ik dat gevoel maar gevolgd en NEE gezegd. (Ben best trots op mezelf hihi Party!! ) Mocht iemand nog bruine minchaps met franjes kwijt willen? Ik houd me aan bevolen!
Zo, even mn hart gelucht, wat heerlijk toch zo'n site als BOKT Knipoog
Judith

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*


Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:42

inderdaad wel vreemd...je weet maar nooit met dat soort dingen,maar ik had hetzelfde gedaan als jou ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:53

Ik heb wel dingen via de Marktplaats gekocht maar ik kom altijd bij de mensen thuis langs. Ik ga niet op fotootjes beoordelen of ik iets koop. Ik wil het zien en voelen. En als het tegen valt kan ik op dat moment altijd nog besluiten het niet te doen.

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 11:48

Jippie schreef:
Ik heb wel dingen via de Marktplaats gekocht maar ik kom altijd bij de mensen thuis langs. Ik ga niet op fotootjes beoordelen of ik iets koop. Ik wil het zien en voelen. En als het tegen valt kan ik op dat moment altijd nog besluiten het niet te doen.

Ja, dat heb ik ook een keer gedaan en dat werkt prima, maar ik woon in 150 km bij haar vandaan en als ik dan op en neer zou rijden zouden het alsnog vrij dure chaps zijn. Ik ga denk even bij Divoza of Ooteman kijken en vragen of ze ze anders kunnen bestellen. Party!!

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:53

Slim van je om het dan maar niet te doen, onder rembours zit zij toch altijd safe? wat je zegt, dan krijgt ze toch d'r geld als jij aan de postbode betaald.
Vaag gebeuren daar.
Maar ehm.. voor ongeveer 33 of iets meer geld heb je toch wel nieuwe? of had je een bepaadl merk in gedachten?
Succes met je zoektocht!

;-)

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:57

Heel goed gedaan, ga op je gevoel af in dit soort situatie's. Denk trouwens inderdaad dat je voor euro 33,- of misschien ietsjes meer toch chaps moet kunnen aanschaffen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:01

Maar goed ook dat je het niet gedaan hebt, als het je van meet af aan al niet lekker zit moet je het nooit doen! Ze kan jouw adres wel hebben maar had je haar adres ook? Je hebt het goed gedaan hoor!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 15:34

Jessica schreef:
Maar goed ook dat je het niet gedaan hebt, als het je van meet af aan al niet lekker zit moet je het nooit doen! Ze kan jouw adres wel hebben maar had je haar adres ook? Je hebt het goed gedaan hoor!

Ik had haar adres nog niet, dat zou ze me nog geven. Alles bij elkaar een lekker verdacht zootje! Mocht iemand op marktplaats de advertentie tegen komen (bruin maat m beslist nieuw, woonplaats omgeving R'dam/randstad, bieden vanaf 12,50 excl verzenden) en het lijkt je wat, zou ik niet reageren dus, voor 10 euro meer heb je ze bij de ruitersportzaak. (Alleen die ik wil zijn weer bijna nergens te krijgen, snik )

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:54

Ik had ook iets via marktplaats gekocht en omdat onder rembours best prijzig is heeft die vrouw het gewoon opgestuurd en dan zou ik als ik ze ontvangen had betalen. (ik heb vooraf een kopie van mijn paspoort door gemailed naar haar)
Dat werkte dus prima... na een paar dagen had ik de zending en toen heb ik haar meteen betaald. Haha!

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:07

ik heb ook zo van die chaps en je kan ze ook in gewone winkels (van paarden) vinden hoor
Xxx myrthe xxX

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:52

zo zou ik zondag in den haag naar een shetlandtuig gaan kijken ,
krijg ik vandaag een mail dat het verkocht is!!!!zit ik me er lekker op te verheugen....

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 22:58

ebony schreef:
zo zou ik zondag in den haag naar een shetlandtuig gaan kijken ,
krijg ik vandaag een mail dat het verkocht is!!!!zit ik me er lekker op te verheugen....

Ja, dat is echt balen he, ik zat me ook al te verheugen (zo blij als een klein kind zeg maar Haha! ) en dan is het echt een domper
Judith

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, Groetje, kimmetje26, petraaken en 93 bezoekers