Aankomen op het terrein en dan????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Aankomen op het terrein en dan????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 03:09

Voor ons de eerste keer dat we naar Almelo komen dus even een vraagje aan de mensen van de organisatie en of bekenden al daar...

Hoe laat mag je paard de stal in? Is er dan stro aanwezig? Kun je deze ter plekke kopen? Ik hoor nogal wisselende verhalen over twee soorten stallen. Binnen en Buiten stallen... welke zijn aan te raden? Of zijn deze plaatsen al gereserveerd voor je paard? Je voert toch gedurende de dagen zelf je paard? Moet je hem zelf ook van water voorzien? (extra wateremmer meenemen of zijn er drinkbakken?) Hoeveel ruimte heb je voor de box om een kist neer te zetten? Hoe ver staat je auto en of trailer van de stallen vandaan om hier het zadel te laten? ehhh...ik geloof dat dit ze allemaal zijn...
Oh ja...is er maandagavond nog mogelijkheid om te rijden?

hoop dat iemand hier alle vragen kan beantwoorden....

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:02

Nique schreef:
Voor ons de eerste keer dat we naar Almelo komen dus even een vraagje aan de mensen van de organisatie en of bekenden al daar...

Hoe laat mag je paard de stal in? Is er dan stro aanwezig? Kun je deze ter plekke kopen? Ik hoor nogal wisselende verhalen over twee soorten stallen. Binnen en Buiten stallen... welke zijn aan te raden? Of zijn deze plaatsen al gereserveerd voor je paard? Je voert toch gedurende de dagen zelf je paard? Moet je hem zelf ook van water voorzien? (extra wateremmer meenemen of zijn er drinkbakken?) Hoeveel ruimte heb je voor de box om een kist neer te zetten? Hoe ver staat je auto en of trailer van de stallen vandaan om hier het zadel te laten? ehhh...ik geloof dat dit ze allemaal zijn...
Oh ja...is er maandagavond nog mogelijkheid om te rijden?

hoop dat iemand hier alle vragen kan beantwoorden....


nou je paard kan volgens mij tussen 10.00 en 18.00 worden gebracht, je paard staat dan op mot je moet er dan zelf stro bijdoen. ik heb alleen in een binnenstal gestaan, maar volgens mij waren de buitenstallen ook wel goed hoor. je moet zelf een drinkbak meenemen en die ook zelf vullen. nou voor je stal is niet zoveel plaats, maar je kan er wel je stro en hooi enz neerzetten, je kast kan je dan bijv. vlakbij zetten. het licht eraan hoever je auto staat, als je een buitenstal in de tenten hebt dan staat je trailer er vlakbij en als je een binnenstal ergens anders hebt staat ie ver weg en maandag kan je niet rijden.

Als ik het fout heb moet iemand me ff corigeren Haha!

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:57

Nou volgens mij hoef ik je niet te corrigeren Haha! , De stallen waren alleen vorig jaar al wel vast gelegd door middel van nummers.
En je kan maandag gewoon nog rijden in de buitenbak. hoor.
Het makkelijkste is iets van een jerrycan meenemen daar kan je dan water in doen zodat je niet ieder uur met een emmer hoeft te lopen.

Nou ik ben erg benieuwd hoe het dit jaar loopt en heb er vreselijk veel zin in.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:12

De stallen worden verdeeld op basis van een 'wie het eerst komt, het eerst maalt' principe. Wil je goede stallen hebben, moet je er dus vroeg bij zijn op maandag.
Ik zou zeker voor een stal in de tenten gaan, want de binnenmanege vind ik iig ontzettend bedompt, de tenten zijn veel luchtiger.

Je kunt wel iets kwijt voor je box maar niet heel erg veel. Vorig jaar hadden wij de trailer voor de stallen staan, maar eigenlijk mocht dit niet meer. Dit is wel het handigst ivm voer, hooi ed.
Je voert idd zelf en stro is daar te koop.

Denk aan 2 hangbakken: 1 voor het water en 1 voor het voer. Een of meerdere jerrycans is geen overbodige luxe, je sleept heel wat af in zo'n week.
Als jullie plek ove rhebben zou ik zelfs een kruiwagen meenemen, hoewel ons systeem van verleden jaar, met de auto naar de spuitplaats rijden Haha! ook best werkte.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:26

Maandagavond kun je gewoon het terrein verkennen en eventueel in de (grote) buitenbaan rijden.

Het terrein zou ik zeker grondig verkennen, zodat jij en je paard een beetje weten waar ze aan toe zijn dinsdag want dan is het ineens een stuk drukker Knipoog

En met regelmatig met de auto naar de spuitplaats rijden maak je jezelf trouwens niet bijzonder populair Extreme duivel Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:40

Dickie schreef:
En met regelmatig met de auto naar de spuitplaats rijden maak je jezelf trouwens niet bijzonder populair Extreme duivel Knipoog


Wij hebben van niemand commentaar gehad en wij gingen 's avonds altijd. Waarom zou je er last van hebben? Ik stond niemand in de weg en of je nu met de auto of met een kruiwagen gaat, de hoeveelheid water blijft hetzelfde. Haha!

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:12

Ik snap je probleem ook niet helemaal dickie, want het is de hele dag daar een drukte dus dan zouden we moeilijk doen over iemand die met de auto water haalt Verward
Maar ja ik sluit namelijk ook een deal met deze mensen dat ik niet moeilijk doe als ze ook water voor mij halen Haha!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 16:21

Sluit ik me bij aan Michelle....hihi...
Bedankt allemaal voor deze duidelijke uitleg! Fitzroy, je hebt het over stallen bij de binnenmanege..zijn dit dan de stallen die bij Manege de Bosrand horen? Of zijn deze ook speciaal opgezet???

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:55

In de binnenbak zijn allemaal boxen opgebouwd, dus waar normaal gereden wordt. Je kunt je misschien voorstellen dat het in een binnenbak bedompter/benauwder is dan in grote tenten met openingen aan weerszijden.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:17

Fitzroy"]
[quote="Dickie schreef:
En met regelmatig met de auto naar de spuitplaats rijden maak je jezelf trouwens niet bijzonder populair Extreme duivel Knipoog


Wij hebben van niemand commentaar gehad en wij gingen 's avonds altijd. Waarom zou je er last van hebben?
[/quote]

Ik begrijp wat je bedoelt. Lachen Laat ik het zo stellen, als je mij moet jureren vind ik alles prima Fitz, zo niet dan heb ik er de grootste moeite mee Tong uitsteken Haha!

Wat de discussie binnenbak/tent betreft, je kunt je misschien ook wel voorstellen dat als het gaat waaien/stormen/onweren (wat niet geheel ondenkbaar is), je blij bent dat je je paardje lekker in de binnenbak hebt staan.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 20:32

Haha...daar kan ik es lekker een nachtje over gaan wakker liggen! Binnenbak...of tent....?? Ik wil gokken op heel warm weer... kan dus beter mijn paard in de binnenbak zetten want heb hierin toch altijd pech....
Dus weet zeker dat het hard gaat waaien als hij in een tent staat.
Als mijn paard daar dus helemaal weg staat te zweten weet wel; IK DOE HET VOOR JULLIE!!!" Fritzroy... als jij jureert houdt je hier dan rekening mee wat voor een offer ik (ehh..mijn paard dan) doe!!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:22

Over hard waaien hoef je je geen zorgen te maken. Dan gaat de tent gewoon dicht!!
Ik heb daar ook al met veel wind gestaan, niets aan de hand (het wordt alleen wat soppig met regen).

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:08

Fitzroy schreef:
De stallen worden verdeeld op basis van een 'wie het eerst komt, het eerst maalt' principe


Volgens de organisatie is dat dit jaar niet het geval (heb net nog telefonisch contact met ze gehad) Alle stallen zijn ingedeeld, dus je krijgt een plaats toegewezen. Misschien dat er met de stalmeester wat te overleggen valt....(ik heb 2 paarden bij me die dus niet bij elkaar zullen staan! Heel lastig)

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 06:31

Jah dat heb ik ook, maar ik heb op mijn inschrijfformulier gezet, dat ik graag wil dat ze naast elkaar staan. Dus ik hoop dat ze daar rekening mee hebben gehouden.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:15

Volgens mij is het ieder jaar hetzelfde liedje bij de stallen verdelen want wij hadden vorig jaar ook een nummer maar we waren heel vroeg en toen waren de stallen in de 2e tent nog niet opgebouwd en mochten we zodoende in de 1e tent staan, maar er werd wel een nummer aangegeven. Maar de volgorde klopten toen niet helemaal meer natuurlijk.
Maar goed ik heb er zelf ook twee en we gaan in totaal met z'n vieren zou een beetje als we niet bij elkaar staan.

Maar goed ik hoop op het beste.

P.s. Fitzroy wanneer en wat jureer jij? Haha! , moet namelijk altijd aardig en belangstellend zijn van mijn mama Haha! Zelfs eventueel voor eigen voordeel.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:08

ik oop dat mijn paard vlakbij de campingplek staat, hoef ik 's ochtends nie zo ver te lopen in mijn pyjama Tong uitsteken

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:12

Tegen mij werd 2 jaar geleden ook gezegd dat de plekken ingedeeld waren, echt niet dus. Ik had speciaal van tevoren gevraagd om een luchtige stal, al die moeite had ik echt niet hoeven doen. Ter plekke zeiden ze bij de stallen dat dat wel vaker gezegd wordt maar dat het echt niet ingedeeld is. Ik heb dus mijn eigen luchtige stal maar uitgekozen Haha!

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:27

Ach kunnen we je iig goed herkennen anydale Haha! , of er moeten er meer in pyama gaan lopen dan weet ik het niet meer.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:43

ik ga denk ik ook gewoon in mijn pyjama!!! ik hoop dat mijne in de binnenbak staat (denk het wel, want ik kom zondag al). was vorig jaar super, en lekker dichtbij!
Laatst bijgewerkt door paardje op 13-06-03 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:56

michele schreef:
Ach kunnen we je iig goed herkennen anydale Haha! , of er moeten er meer in pyama gaan lopen dan weet ik het niet meer.


hehe ja maar misschien gaan er wel meer(stille hoop) Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:24

anydale"]
[quote="michele schreef:
Ach kunnen we je iig goed herkennen anydale Haha! , of er moeten er meer in pyama gaan lopen dan weet ik het niet meer.


hehe ja maar misschien gaan er wel meer(stille hoop) Haha!
[/quote]
ikkuh, maar dat wis je al!!! (nouja, doe wel een badjas aan)

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:25

Oh ik zie het al dat is iets uit almere (dat in pyama lopen dan hè).

Nou moet ik gauw een pyama gaan halen want anders lopp ik daar in m'n niksie. Ben ik wel herkenbaar Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:21

michele schreef:
Oh ik zie het al dat is iets uit almere (dat in pyama lopen dan hè).

Nou moet ik gauw een pyama gaan halen want anders lopp ik daar in m'n niksie. Ben ik wel herkenbaar Haha!

whahaha, zou ik er ook maar snel een halen ja!
maar het komt meer dat anydale vorig jaar met mij mee ging. aan het einde waren we zo moe, toen maar in pyjama voeren en daarna weer in bed!!! beviel wel goed!!!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:14

paardje"]
[quote="michele schreef:
Oh ik zie het al dat is iets uit almere (dat in pyama lopen dan hè).

Nou moet ik gauw een pyama gaan halen want anders lopp ik daar in m'n niksie. Ben ik wel herkenbaar Haha!

whahaha, zou ik er ook maar snel een halen ja!
maar het komt meer dat anydale vorig jaar met mij mee ging. aan het einde waren we zo moe, toen maar in pyjama voeren en daarna weer in bed!!! beviel wel goed!!!
[/quote]

ja maar 1 keer hadden we ons verslapuh, arme Jiron Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:36

Over pyjama's en aanverwante artikelen mag worden gesproken in het slow-chat topic van Almelo. Te vinden in dit forum Knipoog

(geen zin om de link te plaatsen, beetje lui vandaag Tong uitsteken )