Wat betaal jij om je paard goed te laten rijden..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe zit het financieel bij jou?

Ik laat de ander betalen om te mogen rijden
5 (13%)
ik laat de ander gratis rijden ongeacht het niveau
6 (16%)
ik laat de ander gratis rijden mits goed niveau
16 (43%)
ik betaal iemand om mijn paard te rijden
10 (27%)

Totaal aantal stemmen: 37


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Wat betaal jij om je paard goed te laten rijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 19:50

Aangezien ik zelf met m'n knieën zit en toch wil dat Sigy goed gereden wordt (totdat ik een geschikte koper heb gevonden)
Was ik op zoek naar iemand die haar zolang wilde rijden voor me.
Nadat een aantal "pennymeisjes"(sorry voor die term)zijn geweest, heb ik er genoeg van.
Nu is er een meisje op stalling die haar eigen paard rijdt en eentje van daar. Ze heeft haar vandaag gereden en ik stond ervan te kijken hoe goed Sigy het deed (het meisje ook wel hoor!)
nu is ze bereid om haar 1 x per week te rijden (vaker lukte echt niet) Ze vraagt hier 8,- voor. Ik heb weinig keus....want wil dat er met haar gewerkt wordt.
Natuurlijk zoek ik door naar een bijrijder.
Maar is dit reëel?
Wat betalen jullie of wat laten jullie anderen betalen om je paard te rijden?

Ben benieuwd.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:55

ik zou niets betalen aan een meisje die gewoon netjes rijd. Als ik een sterruiter er op zou laten rijden dan zal je wel moeten betalen en dan ben je er niet met 8 euro hoor.............ik rij zelf voor een deel van de verkoopprijs......

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:57

Met 1 x in de week schiet het niet op lijkt me, dat werkt echt niet! 3 x in de week is toch wel het minimum. Ik zou iemand zoeken die haar kan rijden op goed niveau, maar dan wel een paar keer in de week.

Ikzelf heb nooit voor deze keuze gestaan, maar als ik in jou schoenen zou staan, dan zou ik er wel geld voor over hebben. Als je je pony goed doorrijdt, dan kun je haar toch beter verkopen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 19:58

het is een meisje die gewoon netjes rijdt (B- wedstrijd, L-niveau in de les)

het is puur uit nood, ik wil gewoon iemand met gezonde benen die haar de goede hulpen kan geven, waarbij ze lekker kan werken1 Daar geniet ze namelijk van.....ze werkt ontzettend graag!
de reacties van serieuze ruiters willen haar meteen ergens anders stallen, maar dat wil ik zelf niet. (dan is het weer een soort uitlenen)
ik heb vandaag een advertentie op marktplaats gezet, be benieuwd of dat iets oplevert....

ik wil er gewoon voor terug wat ik ervoor betaald heb, hoef er niets op te verdienen, wil alleen een goed tehuis....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:00

Het is niet zo gek dat ze willen dat ze ergens dichterbijgestald moet worden. Stel dat ik zo een paard zou gaan rijden dan ga ik niet naast mijn werk ook nog eens een half uur in de auto zitten om het paard van een ander te rijden.....ik zou dan inderdaad willen dat het diertje bij mij op stal komt te staan.........

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 20:18

Daarom zoek ik iemand in de buurt.
Anders zou ik haar helemaal niet meer kunnen rijden en dan betaal ik alle kosten voor iemands anders plezier.
Dan zou ik dus een half uur moeten gaan rijden als eigenaar die voor alle kosten opdraait? lijkt me geen goed idee......(zal wel aan mij liggen)
Bovendien heb ik hier een verzorgster die haar elke dag komt verzorgen en binnen zetten.
Dus degene die haar rijdt heeft al het leuke werk: alleen rijden!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:20

Ik zou haar niet betalen, maar misschien even verder zoeken. Er zijn er genoeg die goed kunnen rijden en die het gratis doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:22

Ja maar ik denk dat als jij een bepaald noveau ruiter zoekt dat die niet meer voor zijn plezier een paard gaat rijden..... Ik rij een paard per dag voor mijn plezier maar als het er meer zijn dan rij ik niet meer voor mijn plezier maar voor mijn brood en dat is natuurlijk wel een heel ander verhaal.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 20:34

Dat klopt.....als je een prof neemt dan moet je betalen en gaat je paard daar ook op stalling.
Maar ik zoek iemand die toch zo'n L-niveau rijdt......dat is niet extreem hoog ofzo.....vind ik tenminste?! (voor de hobby)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:38

Iemand die gewoon netjes B/L rijd, daar zou ik geen geld voor gaan betalen.
Maar gratis laten rijden.
Ook niet, wat je tegenwoordig vaak hoort, mee laten betalen in de kosten.

Maar zou ke iemand laten rijden die veel verder is dan het B/L en al meerdere jonge paarden naar het Z heeft gereden, die moet je gaan betalen.
Maar ik denk dat die ook niet voor niets komen Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:39

Nee dat is ook zo, ik hoop dat je gewoon een leuke bijrijder kan vinden die enigsinds een beetje kan rijden.....Mischien moet je een advertentie zetten, in iedergeval moet je het kenbaar maken aan de wereld dat je een handige ruiter zoekt die je paard een paar dagen in de week wil rijden. Ik zou ze zelfs dan een stukje mee laten betalen in plaats van iemand betalen......Kijk ben je op zoek naar een Z+ ruiter alah, dat je daar dan voor betaald, maar een L ruiter mag gewoon nog betalen om een goed paard te rijden.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:47

Ik vind het inderdaad raar als ze er geld voor vraag als ze nou een sterruiter is ok maar een "gewoon" iemand nee die moet blij zijn dat ze haar ze hem mag rijden en ik zou er ook nix voor vragen eigenlijk het is toch je hobby!!??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:08

als mijn instructeur onze paarden rijdt betaal ik daarvoor, verder betaal ik niemand om een paard te rijden.
Persoonlijk zou ik dat ook niet willen, maar als ik een paard voor iemand zou rijden die daar duidelijk beter van wordt zou ik er zelf ook niet voor betalen.

In jouw geval zou ik toch nog eens verder kijken. Ik vind B/L niveau te laag om al dit soort eisen te stellen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:26

Als je op het moment geen andere optie hebt zou ik het voor het paard doen.
Maar ik zou toch verder zoeken naar iemand die gewoon je paard kan rijden.

Er zijn genoeg goedrijdende meiden die zelf betalen voor een paard in plaats van ervoor betaald te krijgen.
Dus die zullen al blij zijn als ze gratis op een paard mogen rijden.

Als je je paard wilt laten rijden door een "hoger" iemand kan ik er inkomen dat je ervoor betaalt.
Maar als het gewoon iemand op L-niveau is dan mag die gewoon blij zijn dat die zonder kosten op je paard mag.

Dus lekker verderzoeken naar iemand die je paard zou willen rijden, en dan vaker dan 1 keer in de week.
En tot die tijd dnek toch maar dat aanbod van dat meisje aannemen.
Ze kan in ieder geval niet minder dan haar best doen emt je paard want ze wordt ervoor betaald.

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:30

Ik ben het helemaal eens met Sily!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:19

waarom vraagt het meisje er geld voor?en mag ik vragen hoe oud ze is?

ik heb zelf tegen betaling jonge paarden van mn instructeur gereden(ben M2+wp) en ik kreeg er in t begin 10/15 euro voor, als ik er 2 eventjes had gereden, en 15 als ik dan een 3 jarige longeerde(kwartiertje werk) het rijden was ongeveer 2x 20 min, dat was al genoeg(en ook ff op&afzadelen) later kreeg ik er mn eigen lessen voor terug(die 30 euro per uur zijn)

en terwijl ik op die paarden aan het rijden was, kreeg ik vaak ook nog even les van hem, dus ik leerde er nog van ook.

Ben toen mn eigen paard kreupel stond opzoek gegaan naar een bijrijdpaardje, heb toen een 3 jarige merrie ingereden, en ik heb er geen geld voor gevraagd, maar ik mocht wel samen met de eigenaar+zn andere paard, in de les meerijden, dus 1x per week een uur heel goed&intensief les, al reed ik in het begin maar een halfuurtje van die les mee, toen ze net zadelmak was

dus ben wel benieuwd waarom een B ruiter geld gaat vragen!

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:57

mijn paard wordt regelmatig gereden door mijn baas.
hij heeft zelf vroeger grand prix gereden dus weet wel wat ie doet.
ik betaal daar €20 voor, hetzelfde als een half uur les.
hij doet dit als ik een beetje vast zit met de rechterbuiging(regelmatig dus Haha! ) en als ik een belangrijke wedstrijd heb.

mocht het een keer voorkomen dat iemand anders dan mijn instructeur en instructrice mijn paard rijdt, wordt er niks betaald, van beide kanten niet, maar dit gebeurt dus nooit Knipoog
voor mijn vorige paard had ik een bijrijdster die altijd kon rijden, voor niks.

ik denk dat als je paard echt beter wordt van iemand die echt met hem traint, dat je daar best een redelijk bedrag voor kunt betalen.
als je dus een bijrijdster hebt in de vorm van bv een "pennymeisje" moet ze blij zijn dat ze kan en mag rijden vind ik.
van zo'n "training" wordt je paard meestal niet beter maar krijgt gewoon de nodige beweging, wat uiteraard voor vele paarden(eigenaren) ook super is!
toedeledoki
gillian

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:29

Voor zo iemand als degene die jij beschrijft zou ik geen geld betalen. 1 x in de week vind ik ook veel te weinig, ze kan dan toch niets opbouwen. Ik zou die 8 euro voorlopig maar in mijn zak houden en zelf een keer extra fanatiek longeren.
Intussen zoek je dan verder naar een leuke bijrijdster.

Ik heb mijn eigen paard in training staan en hij wordt ook op wedstrijden uitgebracht, maar hier betaal ik uiteraard een maandbedrag voor incl. volpension.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:38

Ik denk dat als je even verder zoekt, je best genoeg B-ruiters kunt vinden die gratis willen rijden... Ik zou haar niet betalen... En zeker geen 8 euro. Dat verdient ze waarschijnlijk ook niet als ze ergens anders werkt. (weet natuurlijk niet hoe oud ze is)
Met longeren kun je een paard trouwens ook best goed trainen... Dat scheelt weer een aantal keren rijden. Vraag anders eens bij andere stallen of bij de rijvereniging in de buurt. Via via kom je misschien aan namen. Vast wel mesnen met meer tijd, een kreupel of ziek paard enz. die graag je pony/paard willen rijden en misschien wel uitbrengen!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:04

helemaal met de rest eens.
Voor iemand die B zoekt gaat je toch niet voor betalen...?!!!
En sowieso schiet je met 1 keer per week natuurlijk helemaal niets op.....

Jij zoekt inderdaad een bijrijdster die lekker kan rijden, je wilt d'r dus niet in training zetten.; hoewel ik wel denk dat dat eigenlijk is wat je zou willen ???? Want dan krijg je d'r echt goed getraind terug en kun jij er ook weer meer geld voor vragen misschien bij de verkoop.
En dan is het niet meer dan logisch dat ze bij die mensen op stal gaat.
Maar als ik het zo begrijp zoek je gewoon een bijrijdster die leuk weg kan rijden en sturen...........

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:15

Ik vind niet dat je haar geld kan vragen.. JIJ hebt haar nodig. Maar goed, als ze wil betalen..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:18

batje schreef:
Ik vind niet dat je haar geld kan vragen.. JIJ hebt haar nodig. Maar goed, als ze wil betalen..


Het is toch andersom? Dat meisje wil geld hebben voor het rijden van het paard.
Ik zou dat zelf niet doen. Wel wanneer het om een prof gaat, of iig iemand met een flink niveau. Een B-ruiter zou ik geen geld bijgeven om mijn paard te rijden.
Ik denk dat je beter verder kunt kijken naar iemand die een leuk bijrijdpaardje zoekt. Zo iemand is al hartstikke blij als ze mag rijden en lekker prullen met je paard.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:45

Ik zou haar er ook niet voor betalen. Ik heb voor verschillende mensen paarden (in)gereden, heb hier nooit geld voor gevraagd en ook niet betaald. Ik vond het leuk om het beestje te rijden, de eigenaar was blij dat er iets mee gedaan werd, beter kan toch niet? Ik heb voor één paardje wel eens geld gekregen als ik hem voorreed als er kopers waren (zo'n 15 gulden per keer). Maar de rest van de week reed ik hem gewoon onbetaald, en het voorrijden vroeg ik ook geen geld voor, dat was op initiatief van de eigenaresse...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 09:52

klopt

Ik zou normaal ook echt zo iemand niet betalen.
Maar ze heeft zelf 2 paarden te rijden en doet het dus extra voor mij en ze vraagt 8,- omdat ze dat ook krijgt voor een kinderles te geven.
Ik heb een advertentie op marktplaats gezet.

Ik wil haar niet naar een trainingsstal doen, er zijn zat ruiters op hoger niveau hier in de buurt die haar graag zoudeb trainen.
ik heb er ook eentje hier gehad, die haar 1x gereden heeft, hij vroefg 10 x teveel ineens en ging meteen springen.... (daar is ze nu nog steeds niet overheen) Dat is ook de reden dat ik haar nu niet weg wil doen.
Ik wil eerst dat ze fatoenslijk door gereden wordt, zodat de kans dat ze verpst wordt hiermee verkleind!
Als ik haar nu zou verkopen dan alleen aan iemand met een zachte hand, geduld en kennis.....(hetgeen bij de prof. ruiters tot nu toe mijn ziens ontbreekt, degene die ik heb ontmoet) die willen zo snel mogelijk ermee naar de wedstrijd.......en dat ligt mij dus echt niet!!!
Nogmaals: dit is totdat ik een bijrijder heb gevonden zoals ieder normaal paardenmens heeft, iemand die blij is dat ie mag rijden!
het is namelijk echt een toppaardje met echt veel sporttalent.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:01

Anke schreef:
Als ik haar nu zou verkopen dan alleen aan iemand met een zachte hand, geduld en kennis.....(hetgeen bij de prof. ruiters tot nu toe mijn ziens ontbreekt, .


dan heb je gewoon een keer pech gehad, want er zijn echt wel semi-profs/ professionele mensen die het heeeel anders aan zullen pakken!!!!