*Wat voor voer voor chronisch bevangen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 12:56

Voor Dhr Offereins en Wil:

Mijn paard is chronisch bevangen en ik wil haar graag voeding geven die bij haar past maar op verschillende sites vind ik ook verschillende informatie. Op de ene site staat juist voeding met granen voor bevangen paarden op de andere word het juist afgeraden. Ze adviseren een laag eiwitgehalte en weer ergens anders laag koolhydraat gehalte vanwege het zetmeel. Ik weet niet wat ik haar nu moet geven. Normaal krijgt ze in de wintermaanden twee keer per dag wat kuilgras (wat ik deze winter wil minderen naar nog kleinere porties vanwege het eiwitgehalte) en 1 kilo basisbrok allround van Cehave. Ze staat op stro. Moet ik haar een ander soort brok geven of gewoon een halve kilo van deze brok. Ze is 1.60 weegt ongeveer 575 kilo en werkt nu 4 keer in de week een halfuur met wat draf (vanwege de bevangenheid nog veel stap maar de draf bouwen we op). Graag u reactie

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 10:58

Wat ik iig altijd heb geleerd en wat een kennis van mij (ook chronisch bevangen paard) gehoord heeft is dat je die kuil moet vervangen dat schijnt slecht te zijn. Zij is hooi gaan geven maar dat vond ie wel minder lekker.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 16:54

Wij hebben hier ook snel last van, bij ons krijgen ze dan een eiwitarme brok en goed gedroogd hooi, verder behandel ik ze dan met homeopatische middel FLOR DE PIEDRA driemaal daags 20 druppels op een suikerklontje. Eeerst wordt het erger, dat is een teken dat het middel aanslaat maar na 6 weken zie je heel veel verbetering en de meeste van ons zijn weer helemaal genezen.